پنج دلیل که گلکسی اس 6 اج خود را محکم چسبیده و به فکر ارتقا به گلکسی اس 7 اج نباشید

گلکسی اس7 اج یک گوشی هوشمند فوق‌العاده است. اوج تجربه‌ی سامسونگ با دستگاه‌های دارای نمایشگر خمیده که تمام کاستی‌های اس6 اج را پوشش می‌دهد  با این همه 5 دلیل می‌آوریم که احتمالا نظر شما را نسبت به ارتقا آن به اس7 اج تغییر دهد.

0

یک -نمایشگر اج همچنان با کاستی‌هایی مواجه است

S7-edge-features

آنچه طراحی کهکشانی‌های اس 6 و اس 7 اج را متمایز کرده نمایشگر منحنی آن‌ها است اما این خمیدگیِ اصولا تاثیری بر عملکرد دستگاه ندارد و با خمیدگیِ کوچکِ اج نمی‌توان کار چندانی انجام داد. عرضه سیستم‌عامل مارشملو برای اس 6 اج قابلیت‌های جدیدی برای این دستگاه به همراه داشت که عملکرد آن را با اس 7 اج هم‌تراز کرد.


دو – گلکسی اس 6 اج پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد

Galaxy-S6-vs-S7-edge-sided

اشتباه نکنید- اس7 اج در جای خود بی‌نقص است اما گلکسی اس 6 اج خوش‌دست‌تر است. چرا؟ زیرا لبه‌ها و انحناهای خوش‌تراش گلکسی اس 7 اج برای ارگونومی مناسب‌تر است، و از سویی باعث می‌شود قاب فلزی را کمتر احساس کنید. قاب فلزی اس 6 اج در دست گرفتش را راحت‌تر می‌کند این در حالی است که قاب شیشه‌ای اس 7 اج باعث لیز خوردن تلفن در دست و یا جیب‌تان می‌شود. از سوی دیگر در دست داشتن اس 6 اج بیشتر احساس داشتن یک گوشی هوشمند پرچمدار را به شما می‌دهد.


سه – گلکسی اس 6 اج کوچکتر و برای واقعیت مجازی بهتر است

GearVR_samsung

اس 6 اج نه تنها کوچکتر است بلکه نمایشگر 5.1 اینچی آن باعث شد به عنوان دستگاهی که بین اندازه نمایشگر و کاربرد آن تناسب وجود دارد شناخته شود. نمایشگر 5.5 اینچی گلکسی اس 7 آنرا در دسته‌ی فبلت‌ها قرار داده و برای کسانی که به نمایشگر بزرگ علاقه‌مند نیستند گلکسی اس 6 اج تنها انتخاب موجود در خط گوشی هوشمند سامسونگ است.

علاوه بر این نمایشگر کوچکتر برابر است با تراکم پیکسلی بیشتر که این مساله تماشای واقعیت مجازی با استفاده از سامسونگ  Gear VR را راحت می‌کند. با نمایشگرهای 4K می‌توان از واقعیت مجازی لذت برد اما در حال حاضر اس 6 اج و نمایشگر 5.1 اینچی آن جزئیات دقیق‌تری را هنگام استفاده از عینک Gear VR به ما می‌دهد.


چهار – اس 6 اج عکس‌های با نسبت تصویر 16:9 می‌گیرد

S7-edge-camera

دوربین اس 7 اج بعنوان بهترین دوربین فعلی موجود در بازار تلفن همراه شناخته شده و نسبت به سایر پرچمداران سامسونگ در نور کم عملکرد بهتری دارد اما دوربین آن تنها 12 مگاپیکسل است و بدتر از آن عکس‌هایی با نسبت تصویر 4:3 می‌گیرد. رزولوشن پایین‌تر به این معنی است که هر کس از گلکسی اس 6 اج به گلکسی اس 7 اج روی بیاورد متوجه می‌شود که برای زوم کردن بر روی عکس و دیدن جزئیات چقدر محدودیت دارد.

با وجود نسبت تصویر 4:3 هنگام تماشای عکس‌ها بر روی تلویزیون و یا سایر نمایشگرهای بزرگ خطوط سیاه رنگی را در دو سمت تصویر مشاهده می‌کنید. شایان ذکر است که این خطوط هنگام تماشای عکس‌ها بر روی گوشی نیز مشاهده می‌شود. مسلما وجود این خطوط برای ببیننده خوشایند نیست و این همان دلیلی است که امروزه تمامی نمایشگرها را با نسبت تصویر 16:9 می‌سازند.


گلکسی اس 6 اج به مادون قرمز مجهز است

Galaxy-S6-vs-S7-edge-IR-Blaster

این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که برخی ترجیح می‌دهند گلکسی اس 6 اج‌شان را بچسبند. مادون قرمز یا همان IR Blaster میتواند به درد بخور باشد و همانطور که نظرسنجیِ ما نشان داد تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان از تلفن هوشمند به عنوان ریموت کنترل استفاده می‌کنند. بنظر نمی‌رسد IR blaster دیگر به خط تولید سامسونگ بازگردد به همین خاطر بهتر است با گلکسی اس 6 اج خود مدارا و از آن استفاده کنید.

حالا با دانستن این مطالب نظر شما چیست؟ شما ویژگی دیگری در اس 6 اج سراغ دارید که آنرا نسبت به اس 7 اج در الویت قرار دهد؟

sammobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.