تماشا کنید: همکاری یاماها و سامسونگ در جلو پنجره هوشمند موتورسیکلت

شاید هنگامی که صحبت از فناوری باشد رانندگان خودروها و مخصوصا خودروهای سواری تاکنون نفع بیشتری از موتورسیکلت‌ها برده باشند اما کانسپت و طرح اولیه جدیدی که با مشارکت یاماها و سامسونگ عرضه شده شاید تاحدودی نتیجه را عادلانه‌تر کند.

0

در طرح مفهومی و اولیه‌ای که با مشارکت دو شرکت یاماها و سامسونگ عرضه شده تلاش بر این بوده تا با عرضه جلو پنجره‌ای هوشمند برای متورسیکلت‌ها، خطرات جاده‌ای را برای موتورسیکلت‌ سواران کمتر کنند.

اگر چه این اولین طرح جلو پنجره هشومند عرضه شده برای موتورسیکلت‌ها نیست اما می‌توان گفت همکاری و مشارکت یاماها و سامسونگ در این طرح باعث خواهد شدن به نتیجه رسیدن آن امیدوارکننده باشد.

یاماها و سامسونگ در این طرح مفهومی از یک پروژکتور کوچک برای تاباندن اطلاعات بر روی جلو پنجره موتورسیکلت استفاده کرده‌اند که طبیعتا با یک گوشی هوشمند برای دریافت و انتقال اطلاعات جفت شده و در تماس است تا نقش سامسونگ در این همکاری مشخص باشد!

این پروژکتور کوچک و اطلاعات به نمایش در آمده در جلوپنجره موتورسیکلت در واقع به راننده کمک می‌کند تا به تماس‌ها و پیام‌های ضروری به صورت خودکار پاسخگو باشد  در عین حال از امکاناتی نظیر مسیریابی با استفاده از گوشی هوشمند مجهز باشد.

اگر چه در ویدئو به نمایش درآمده اطلاعات با فونت‌هایی درشت به نمایش در می‌ایند اما خب برای خواندن آنها در هنگام رانندگی و در هر شرایط آب و هوایی ضروری به نظر می‌رسند و نهایتا می‌توان گفت اگر چه هنوز با واقعیت و استفاده روزمره کردم فاصله دارد اما ایده بزرگی به حساب می‌آید.

Samsung

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.