Google Cast؛ تحول تازه Chromecast با تمرکز بیشتر روی شرکای شخص ثالث

همان‌طور که میدانید پلتفرم مدیریت فایل‌های صوتی و تصویری خانگی گوگل که در قالب یک دانگل به تلویزیون شما متصل شده و امکان استریم تصاویر را بر روی گجت های مختلف فراهم می‌کند، کروم‌کست نام دارد.

0

کروم‌کست که درست در اندازه‌های یک فلش مموری است برخلاف دستگاه‌های مشابه به جای اندروید از سیستم‌عامل ساده شده گوگل کروم برخوردار می‌باشد. این دانگل دو اینچی با سرویس‌های گوگل مانند یوتیوب، پلی موزیک و پلی ویدئو و همچنین پاندورا و Netflix سرویس محبوب تماشای فیلم و سریال سازگار است و با استفاده از اپلیکیشن کروم روی گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ کار می‌کند.

در هر حال اگر شما نیز از Chromecast استفاده کرده و روز گذشته نیز توانسته‌اید بسته به‌روزرسانی آن را دریافت نمایید، بدون شک متوجه تغییرات جزئی در رابطه کاربری و اضافه شدن قسمت‌های جدید به آن شده‌اید. البته تغییر نام اپلیکیشن این سرویس به Google Cast را می‌توان محسوس‌ترین تغییر دانست که بدون شک با دنبال کردن اهدافی صورت گرفته است.

به نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد با همکاری  شرکای شخص ثالث محتویات اختصاصی برای این سرویس تولید نماید. در همین راستا آپدیت جدید Chromecast پشتیبانی از تلویزیون‌های هوشمند ساخت Sony و Sharp را همراه داشته است. البته نام شرکت‌های مطرحی همچون فیلیپس، B&O PLAY, Harman/Kardon و VIZIO نیز در لیست همکاران آینده مانتین ویوها در افزایش محتویات صوتی تصویری برای Chromecast دیده می‌شود.

ناگفته نماند که تلویزیون‌های سری جدید P به طور پیش‌فرض با فناوری استریم سازگاری داشته‌اند و به طور مثال می‌توان از گجت‌های هوشمند دیگر همچون تبلت به عنوان ریموت آن‌ها نیز استفاده کرد. در هر حال آن‌طور که به نظر می‌رسد شرکای شخص ثالث در یک همکاری دوطرفه سودمند با مانتین ویوها در آینده‌ای نه چندان دور سخت‌افزار کروم‌کست را در تلویزیون‌های هوشمند خود ادغام خواهند کرد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.