حالا ساخت یک صفحه‌نمایش AMOLED از LCD ارزان‌تر است!

یکی از معایب بزرگ صفحات نمایش AMOLED هزینه ساخت بالاتر آن‌ها نسبت به فناوری قبلی LCD بود. ظاهراً حالا این هزینه تاجایی کاهش یافته که در بعضی موارد تولید صفحه‌نمایش AMOLED از LCD ارزان‌تر است.

0

نخستین ایرادی که به پنل‌های AMOLED خصوصاً در گوشی‌های هوشمند گرفته می‌شد دقت رنگ نه‌چندان مناسب و اشباع رنگ بیش از حد بود. سامسونگ در چند سال اخیر این مشکل را به کلی حل کرده و حالا گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار این شرکت به بهترین صفحات نمایش موبایلی دنیا مجهز هستند. از جمله مزایای AMOLED نسبت به LCD می‌توان به زاویه دید بالاتر، کنتراست بهتر و رنگ مشکی عمیق اشاره کرد که به افزایش عمر شارژ باتری کمک می‌کند. این صفحات همچنین می‌توانند گستره رنگ وسیع‌تری را به نمایش بگذارند. عیب دیگر این صفحه‌نمایش‌ها Burn In یا بر جا ماندن اثر نوشته‌ها و خطوط در اثر نمایش طولانی‌مدت بود که در نسل‌های جدید تا حد زیادی رفع شده است.

حالا طبق گزارش IHS Technology ساخت یک صفحه‌نمایش 5 اینچی 1080p با فناوری AMOLED به 14.3 دلار کاهش یافته درحالی که ساخت همین صفحه‌نمایش با فناوری LTPS LCD حدود 14.6 دلار است. این رقم‌ها مربوط به اولین فصل از سال 2016 است در حالی که در اواخر سال 2015 هزینه ساخت برای AMOLED و LCD به ترتیب 17.10 و 15.70 دلار بود. به این ترتیب سامسونگ قادر خواهد بود نه‌تنها سری میان‌رده Galaxy A بلکه سایر گوشی‌های ارزان‌تر را نیز به صفحات نمایش Super AMOLED خود مجهز کند.

سامسونگ سال گذشته تولید صفحات نمایش AMOLED خود را افزایش داد و حالا که از نظر دقت رنگ و مصرف این صفحات را به بلوغ رسانده تصمیم گرفته تا روی صفحه‌نمایش‌های خمیده مثل گلکسی اس 7 اج کار کند و حتی این صفحات را در اختیار شرکت‌هایی مثل بلک‌بری یا Meizu قرار دهد. طبق شایعات اپل نیز قصد دارد برای آیفون‌های آینده از صفحات AMOLED سامسونگ استفاده کند.

sammobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.