آیفون SE اپل؛ محصولی که اندرویدی‌ها پاسخی برای آن ندارند!

اپل چند روز پیش طی مراسمی، از محصولات جدیدی پرده برداشت، در بین این محصولات، گوشی هوشمند آیفون SE بیشتر از همه به چشم می‌آید چرا که به لحاظی می‌توان گفت این گوشی محصولی است که رقبای اندرویدی آیفون پاسخی برای آن ندارند!

5

همان‌گونه که اشاره شد، آیفون ۴ اینچی SE جدیدترین گوشی آیفونی است که توسط اپل روانه کارزار گوشی‌های هوشمند می‌شود این گوشی هوشمند در کنار ابعاد جمع و جوری که دارد از لحاظ سخت‌افزار نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. آیفون SE به لحاظ ظاهری شباهت‌هایی با آیفون 5s دارد؛ اما تجهیزات داخل این دو گوشی زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند. به جرات می‌توان گفت اپل هر چه فناوری به روز در آیفون 6s به کار گرفته را در آیفون SE جدید خود نیز تعبیه کرده است، این گوشی هوشمند جدید اپل از پردازنده A9 استفاده می‌کند، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به فناوری isight و Live Photos دارد و به سیستم پرداخت اپل‌پِی (Apple Pay) مجهز است.

iphones-se

به این ترتیب می‌توان گفت در واقع کاربران آیفون SE به لحاظ سخت‌افزاری با همان آیفون 6s طرف هستند که تنها ابعادی جمع و جورتر دارد. همان‌گونه که ذکر شد در نگاه اول ممکن است تصور کنید این محصول شباهت‌هایی از لحاظ طراحی با آیفون 5c دارد، اما جنس به کار رفته در بدنه این محصول کاربر را راضی نگه می‌دارد. از طرف دیگر سخت‌افزار بسیار خوبی را نیز در این گوشی هوشمند جدید اپل شاهد هستیم و به جرات می‌توان گفت به نسبت به قیمت خود یکی از سریع‌ترین گوشی‌های بازار است. شاید باورش سخت باشد اما آیفون SE که حدود ۲۰۰ دلار هم نسبت به آیفون 6s ارزان‌تر است در نتایج بنچ‌مارک‌های گرفته شده، شانه به شانه این گوشی علمکرد از خود نشان می‌دهد، جالب اینجاست که آیفون کوچک SE حتی از لحاظ عملکرد، پرچمداران خانواده گلکسی اس ۷ سامسونگ را نیز به راحتی پشت سر می‌گذارد. به این ترتیب به راحتی می‌توان نتیجه گرفت با گوشی طرف هستیم که اپل سعی داشته قیمت کمتری داشته باشد و از لحاظ عملکرد نیز به خوبی یارای رقابت با گوشی‌های تراز اول بازار را داشته باشد.

iphone-se-tl

این‌گونه است که دو گروه به خصوص از مشتریان می‌توانند به راحتی جذب بازار هدف آیفون SE شوند. افرادی که توان خرید گوشی‌های گران قیمت اپل را ندارند یا اینکه اصلا دلیلی برای هزینه‌ کردن در این حد نمی‌بینند و افرادی که احساس می‌کنند صفحه‌نمایش گوشی‌های فعلی اپل بزرگ و دست و پاگیر است و همچنان آیفون‌های قدیمی و کوچک‌تر اپل را ترجیح می‌دهند. در این بین بدون شک افرادی که قصد اختصاص هزینه زیادی را برای گوشی ندارند از ابعاد کوچک‌تر آیفون SE هم گله‌مند نخواهند بود. دسته دوم هم که همان‌گونه که ذکر شد، گویی آیفون SE برای آنها ساخته شده است چرا که گوشی‌های هوشمند جمع و جور و کوچک را ترجیح می‌دهند.

کارشناس معروف امور موبایل، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، سال گذشته طی گزارشی اعلام کرده بود که گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش ۴ اینچ هنوز متقاضی زیادی دارد. تیم کوک،‌مرد شماره یک اپل نیز چندی پیش رسما اعلام کرد که آیفون 5s در سال گذشته میلادی ۳۰ میلیون دستگاه فروش داشته است. به گفته این مدیر ارشد،‌افرادی که خواهان گوشی‌ با ابعاد ۴ اینچ هستند،‌قیمت پایین‌تر آنرا در حین خرید مد نظر قرار نمی‌دهند، در واقع این ابعاد کوچک گوشی و جمع و جور بودن آن است که برای این دسته از کاربران اهمیت دارد. به هر ترتیب همان‌گونه که در ابتدا نیز ذکر شد، اپل در حال حاضر تنها شرکتی است که به نیاز کاربران به گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر پی برده و آیفون SE را با صفحه‌نمایش ۴ اینچ برای این مخاطبین روانه بازار می‌کند.

ANDROIDPIT-best-XPERIA-Z5-COMPACT-2-w782

از طرف دیگر گوشی‌های اندرویدی که در حال حاضر ساخته می‌شوند هیچ‌کدام ابعادی حدود ۴ اینچ ندارند. کوچکترین گوشی‌ هوشمند اندرویدی که سخت‌افزار قابل قبولی داشته باشد را می‌توان ایکسپریا زد 5 کامپکت دانست، این گوشی صفحه‌نمایشی با رزولوشن 720p دارد و از پردازنده پرسرعت اسنپ‌دراگون ۸۱۰ برخوردار است، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در کنار دوربین ۲۳ مگاپیکسلی سایر امکانات سخت‌افزاری این گوشی ضد آب را تشکیل می‌دهد. جالب اینجاست که این گوشی سونی را از لحاظ ابعاد زیاد نمی‌توان با آیفون SE مقایسه کرد، چرا که صفحه‌نمایشی ۴.۶ اینچی دارد و بیشتر قابل مقایسه با آیفون 6s است.

ابعاد بقیه گوشی‌های اندرویدی تراز اول هم بزرگ‌تر از این حرف‌هاست که بتوان آنها را با آیفون SE به لحاظ سایز صفحه‌نمایش مقایسه کرد. ناگفته نماند که گوشی‌های قدیمی اندرویدی زیادی وجود دارد که از صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تری بر خوردار هستند؛ اما این گوشی‌های هوشمند با توجه به سخت‌افزار ضعیف و قدیمی که دارند دیگر یارای رقابت با آیفون SE را به لحاظ قدرت و امکانات ندارند.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توان نتیجه جالب‌تری نیز گرفت،‌فرض کنید کاربرانی هستند که در حال حاضر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند اما از ابعاد بزرگ‌ گوشی خود گله دارند، این کاربران با توجه به این که گزینه‌‌ای در بین گوشی‌های هوشمند اندرویدی از لحاظ اندازه برای آنها وجود ندارد ممکن است عطای گوشی اندرویدی خود را به لقایش بخشیده و با خرید آیفون SE به جمع کاربران iOS بپیوندند.

Apple-iPhone-SE---the-official-images-01

با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم باید گفت آیفون SE با صفحه‌نمایش ۴ اینچی خود هنوز در ابتدای راه است و باید دید آیا رقبای اندرویدی آیفون به این محصول اجازه عرض اندام می‌دهند یا اینکه آنها هم از این سیاست جدید اپل درس گرفته و در آینده نزدیک شاهد رونمایی گوشی‌‌های اندرویدی هوشمندی تراز اول با صفحه‌نمایش کوچک‌تر خواهیم بود.

cultofandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. ابراهیم می‌گوید

    تنها ایرادی که میشه به آیفون گرفت (از نگاه یک کاربر که سال ها آیفون 4 و 5 داشتم) اینه که گوشی دو سیم کارت همزمان نداره. اگر این گوشی دو سیم کارت باشه همین امروز میخرم. در حال حاضر IOS بهترین سیستم عامل برای موبایل است.

  2. مصطفی می‌گوید

    قسم می خورم که در آینده نزدیک سامسونگ گوشی 4 اینچی می سازه
    اگر نساختن شما هرچی خواستید به من بگید

    1. عباس می‌گوید

      آره منم مطمینم
      یعنی نامرد حتی صبر نکرده اپل آیفون SE رو بیرون. قبلش از روش تقلید کرده و J1 , A3 و … داده بیرون.

  3. سینا راد می‌گوید

    اصلا معلوم نبودا افراط تو مقاله بود اصلا!!!

  4. محمد می‌گوید

    شما بگو ندارد ما هم میگیم ندارد شر بخوابه! والا