اپل فرکانس سرعت A9X را در نسخه 9.7 اینچی آی‌پد پرو محدود کرده است

‌آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی و ۹.۷ اینچی هر دو پردازنده A9X اپل را در قلب خود جای داده‌اند، جالب است بدانید علی‌رغم استفاده از یک مدل پردازنده، نسخه بزرگ‌تر آی‌پد پرو از فرکانس سرعت بیشتری برخوردار است.

1

بر اساس اطلاعاتی که مستقیما از جانب اپل منتشر شده است، چیپست A9X اپل که در آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی شاهد آن هستیم نسبت به چیپست A7 دقیقا ۲.۵ برابر سریع‌تر است. این امر در بحث گرافیک نیز صدق می‌کند و گرافیک چیپست A9X نسبت به چیپست A7 اپل ۵ بار سریع‌تر است. از طرف دیگر در آی‌پد پرو ۹.۷ اینچی جدیدی که از جانب اپل به تازگی معرفی شده نیز شاهد چیپست A9X هستیم،‌این چیپست از پردازنده‌ای بهره می‌برد که ۲.۴ برابر نسبت به پردازنده به کارگرفته شده در A7 سریع‌تر است. گرافیک نیز ۴.۳ برابر سریع‌تر عمل می‌کند.

هر دو تبلت ذکر شده از چیپست A9X SoC استفاده می‌کنند، با این حساب هر تفاوتی که در حین مقایسه عملکرد چیپست A7 با A9X باشد را می‌توان به حساب دستکاری اپل در این چیپست‌ها گذاشت. جالب اینجاست که دلیل مشخصی هم برای کاهش فرکانس پردازنده آی‌پد پرو نسخه ۹.۷ اینچی به ذهن نمی‌رسد.

AX9 Chipset comparision

تنها موردی که می‌توان اشاره کرد این است که اپل قصد دارد تا تبلت ۱۲.۹ اینچی آی‌پد پرو نسبت به مدل کوچکتر خود از لحاظ پردازنده قوی‌تر و سریع‌تر ظاهر شود. ناگفته نماند که نسخه بزرگ‌تر تبلت اپل از درگاه USB 3 بهره می‌برد و با استفاده از درگاه لایتنینگ قادر است سریع‌تر شارژ شود، از طرف دیگر نسخه کوچکتر این تبلت اپل از درگاه USB 2 و پورت لایتنینگ بهره میبرد. دلیل دیگر کاهش فرکانس پردازنده A9X در نسخه ۹.۷ اینچی آی‌پد پرو را می‌توان کاهش مصرف باتری و استفاده از باتری با سایز کوچکتر در این محصول دانست.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم باید گفت که این کاهش سرعت فرکانس آن چنان هم که باید و شاید به چشم کاربر نخواهد آمد، مگر اینکه اپلیکیشن به خصوصی را همزمان بر روی دو تبلت ذکر شده اجرا کنید. این تبلت‌ها برای استفاده‌های دفتری و خانگی طراحی شده‌اند و با این حساب اپل فکر همه جا را کرده و بعید به نظر می‌رسد در حین انجام کارهای روزمره با آن از لحاظ سرعت به مشکل برخورد کنید.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    مطمئنا برای اینم راه حلی پیدا میشه