شرکت‌های بزرگ فناوری به دنبال راهی برای امن‌تر کردن ایمیل هستند

جالب است بدانید پروتکل‌های مورد استفاده برای ارسال ایمیل از زمانی که ایجاد شده‌اند تاکنون تفاوت چندانی نداشته‌اند، اینجاست که شرکت‌های بزرگ فناوری قصد دارند برای پیدا کردن راهی امن‌تر جهت استفاده ایمیل با یکدگیر هم پیمان شوند.

0

شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل، مایکروسافت، یاهوو، کام‌کَست و لینکدین با کمک Internet Engineering Task Force قرار است پروتکل جدیدی را برای استفاده ایمیل ایجاد کنند،‌این پروتکل SMTP Strict Transport Security با اختصار SMTP STS نامیده می‌شود. همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد بیشتر پروتکل‌های ارتباطی ایمیل که در حال حاضر از آنها استفاده می‌کنیم از زمان ایجاد تاکنون دستخوش تغییر چندانی نشده‌اند و در حال حاضر پروتکل جدید و مناسبی که بستر امنی را برای ارسال و دریافت ایمیل فراهم کند وجود ندارد. ناگفته نماند که سیستم رمزگذاری برای ارسال و دریافت ایمیل چندی پیش معرفی شد،‌شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل نیز از این سیستم رمزگذاری استقبال کردند و در حال حاضر این سیستم برای ارسال و دریافت جیمیل استفاده می‌شود؛ اما از لحاظ امنیتی نمی‌توان حساب زیادی روی آن باز کرد.

برای نمونه یک هکر می‌تواند تاییدیه جعلی را در این پروتکل امنیتی اضافه کرده و سیستم، وی را به عنوان فردی مجاز با دسترسی‌های لازم بشناسد. به این ترتیب ممکن است ایمیل شما سر از سرورهای ناامن و غیر مطمئن در بیاورد بدون اینکه حتی روح شما خبر داشته باشد. شوربختانه باید گفت این فرآیند ممکن است با ارسال یک ایمیل پایان نیابد. با در نظر گرفتن موارد فوق باید گفت زیاد هم جای نگرانی نیست چرا که در سیستم جدید ایجاد شده توسط این غول‌های اینترنتی چنین آسیب‌هایی پیش‌بینی شده است. در سیستم جدید پیغام ارسال شده به دامنه مربوطه کنترل می‌شود که حتما از پروتکل SMTP STS پشیبانی شود، از طرف دیگر رمزگذاری پیغام و تایید شدن آن هم به‌روز انجام می‌شود. اگر تمامی این موارد بدون مشکل انجام شد، سیستم پیغام شما را با خیال راحت در محیطی امن و مطمئن ارسال می‌کند. در این بین اگر سیستم با مورد مشکوکی روبرو شد، فرآیند ارسال ایمیل متوقف شده و به کاربر دلیل عدم ارسال ایمیل گزارش داده می‌شود تا پس از بررسی و رفع اشکال برای ارسال مجدد اقدام شود.

البته این ساز و کار جدید برای ارسال ایمیل امن هنوز تاییده‌های لازم را نگرفته و اجرایی نشده است. اگر تمامی این اتفاق‌ها درست پیش‌ برود، پیغام‌های رمز گذاری شده در جیمیل به ۶۹ تا ۸۳ درصد خواهد رسید و انتظار می‌رود در آینده تمامی ایمیل‌ها د سرویس جیمیل رمزگذاری می‌شود.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.