آیفون SE اپل با صفحه‌نمایش 4 اینچی، رنگ رزگلد و به قدرت آیفون 6S رونمایی شد

پس از ماه‌ها شایعه اپل سرانجام دقایقی پیش آیفون 4 اینچی جدید خود را با نام iPhone SE رونمایی کرد. این اولین آیفون با صفحه‌نمایش 4 اینچی پس از آیفون 5S به شمار می‌رود که قرار است برای کاربرانی که آیفون‌های بزرگ‌تر را نمی‌پسندند ایده‌آل باشد.

8

آیفون SE اپل را می‌توان دقیقاً یک آیفون 5S دانست که راحت‌ در دست قرار می‌گیرد و می‌توانید به‌راحتی با انگشت شصت به همه‌جای صفحه‌نمایش آن دسترسی داشته باشید. البته رنگ جدید رزگلد آیفون 6S به گوشی iPhone SE نیز آمده تا کسی آن را با آیفون‌های قدیمی اشتباه نگیرد!

Apple-iPhone-SE-the-official-images

مشخصات فنی آیفون SE اپل

صفحه‌نمایش 4 اینچی این گوشی وضوحی برابر با 1136 در 640 پیکسل (شبیه به آیفون 5S) داشته که تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ را باعث می‌شود. به این ترتیب آیفون SE همان تراکم پیکسلی آیفون 6 و 6S را با وجود وضوح کمترش خواهد داشت. هرچند که ظاهراً خبری از فناوری لمس سه‌بعدی در این گوشی نخواهد بود.

iphone-5se-cpu

همان‌طور که از شایعات شنیده بودیم آیفون SE هم به همان چیپست Apple A9 به کار رفته در آیفون 6اس مجهز است. این چیپست دارای دو هسته Twister با فرکانس 1.84 گیگاهرتز و همچنین پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای PowerVR GT7600 است.

Apple-iPhone-SE--the-official-images-02

این پردازنده با دو گیگابایت حافظه رم همراه شده و شکی نیست که می‌تواند به خوبی آیفون‌های اخیر اپل از پس تمامی وظایف iOS بربیاید. اپل در مراسم بر عملکرد مشابه آیفون SE با آیفون 6S تاکید کرده و عملکرد پردازنده آن را دوبرابر سریع‌تر از آیفون 5S اعلام کرد.

iphone-se-camera

آیفون SE از همان دوربین 12 مگاپیکسلی iSight آیفون 6S بهره‌مند است که به فناوری Focus Pixels برای فوکوس سریع‌تر، فلش دو رنگ برای رنگ‌های طبیعی‌تر، پردازنده جدید پردازش تصاویر، تصاویر زنده Live و همچنین پانوراما تا 63 مگاپیکسل مجهز شده است. این دوربین همچنین قادر است تا فیلم‌های با وضوح اولترا اچ‌دی یا همان 4K را نیز ثبت کند.

Apple-iPhone-SE--the-official-images-03

iPhone SE با اتصال LTE می‌تواند به سرعت 150 مگابیت بر ثانیه یعنی دوبرابر سریع‌تر از آیفون 5S دسترسی داشته باشد و خوشبختانه فناوری پرداخت موبایلی Apple Pay نیز به لطف وجود NFC در این گوشی فراموش نشده است.

Apple-iPhone-SE---the-official-images-01

از جمله ویژگی‌های دیگر این گوشی می‌توان به افزایش عمر شارژ و سرعت بالاتر وای‌فای نسبت به آیفون 5اس، میکروفون‌های بیشتر، فلش صفحه‌نمایش برای دوربین جلو، کمک پردازنده M9 و فعال بودن فرمان Hey Siri اشاره کرد.

iphone-se-apple-pay

قیمت iPhone SE اپل

آیفون SE قرار است با قیمت 399 و 499 دلار به ترتیب برای نسخه‌های 16 یا 64 گیگابایتی عرضه شود و ظاهراً خبری از نسخه 128 گیگابایتی نخواهد بود.

iphone-se-colors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    دوستان من هم ایفون ۵اس داشتم و الانم ایفون اس ای ،،،این گوشی بی نظیره ،تاچ ایدی ایفون ۵اس فقط زمانی که دیت ادم کاملا خشک باشه کار میکنه اما تاچ ایدی ایفون اس ای نمیگم مال ۶اس اما با دیت مرطوب و عرق کرده کار میکنه و همچنین دروبین سلیفیشم بدون پیشرفت نیست تراکمش بالاتر رفته تو شب هیچ مسکلی نداره،،،اگه کسی میخواد بخره شک نکنه فقط بگم اگه استفاده تون بالاست از نسخه ی ۶۴گیگابایتی استفاده کنن

  2. مهیار می‌گوید

    استفاده از مشخصات سخت افزاری قدیمی مث حسگر اثر انگشت نسل اول یه کمی آزاردهنده اس فقط وگرنه مطمئنا اپل با این قیمت فقط کسب بازار بیشتر از میانرده ها رو هدف گرفته.

    1. Amir می‌گوید

      البته بازم در مقایسه با میانرده های ویندوز و آندروید خیلی گرونه

  3. علی می‌گوید

    نقاط قوت:
    باتری بهتر، مشخصات آیفون 6S، فیلمبرداری 4K،‌قیمت پایین‌تر (و نه الزاما بهتر) از آیفون‌های قبلی

    نقاط ضعف:
    دوربین سلفی ضعیف، اتصال LTE نسل قبل، حسگر اثر انگشت قدیمی

    تمام نقاط قوت رو میشه در پرچمدارهای اندرویدی پیدا کرد، نقاط قوت هم که مطمئنا اون 200 دلار قیمت پایین تر رو بیشتر از حد خودش جبران می کنه. دیگه انتخاب با خودتون.

  4. سولماز می‌گوید

    هر چقذر اپل بگه ا بیگ استپ فور اسمال من فقط اینو یه بیگ استپ فور بک وارد میدونم!

    1. Amir می‌گوید

      البته با اینکه بیش از یک دقیقه درگیر خوندن کامنت شدم ولی
      درسته

      1. سولماز می‌گوید

        :)

  5. Amir می‌گوید

    فقط رنگ رزگلد داره؟؟؟
    البته من با آیفون
    5C
    6/6s PluS
    SE

    موافق نیستم در واقع آیفو آیفون شد چون تک محصول میزد الان که ماشالله دیگه داره سالی سه مدل گوشی و هزاران مدل تبلت میده بیرون

    بله سودش بیشتر و موفق تر خواهد بود
    اما اون رو از اون کالای به اصطلاح لوکس سال 2010 به یک گوشی خوب تغییر میده