تولدت مبارک؛ توییتر ده ساله شد!

شبکه اجتماعی توییتر امروز دوم فروردین‌ماه 1395 ده ساله شد. این شبکه اجتماعی که به خاطر محتوای متن‌محور و البته 140 کاراکتری پست‌هایش مشهور است به‌تازگی دهمین سالگرد افتتاح خود را جشن گرفته است.

1

این شبکه اجتماعی در تاریخ 21 مارس 2006 توسط جک دورسی، اوان ویلیامز، نوح گلس و بیز استون پایه‌گذاری شد و از آن زمان به بعد بسیار مشهور شده و حالا بیش از 332 میلیون کاربر فعال دارد. طبیعت زنده بودن توییتر باعث شده این شبکه اجتماعی اولین گزینه برای بیان احساسات و واکنش‌های کاربران نسبت به اتفاقات پیرامون باشد و محدودیت 140 کاراکتری آن نیز باعث شده تا شلوغی آزاردهنده سایر شبکه‌های اجتماعی در آن کمتر دیده شود.

twitter-co-founders

طی این ده سال توییتر مدیرعامل سابق خود دیک کاستولو را از دست داد و جک دورسی از بنیان‌گذاران این شرکت جایگزین او شد. توییتر در این یکی دو سال اخیر اوضاع دلچسبی ندارد و با وجود این‌که هر فصل 500 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند ارزش سهام آن به پایین‌ترین میزان خود رسیده است. همین امر باعث شده تا توییتر تغییرات زیادی مثل نمایش پیش‌فرض تصاویر، تغییر ترتیب نمایش توییت‌ها، تغییر تایم‌لاین، تغییر صفحه پروفایل و … را در شبکه اجتماعی خود اعمال کند که البته برخی از این تغییرات کاربران فعلی را خشمگین کرده است.

یکی از انتقادهای شدیدی که به این شبکه اجتماعی وارد شده و باعث فیلترشدن آن در کشورهای مختلف شده ناشناس بودن هویت کاربران و استفاده از این شبکه برای برگزاری اجتماعات غیرقانونی و یا حتی تهداد تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی مثل داعش شده است. اما این طبیعت یک شبکه اجتماعی مانند توییتر است و اگر این شرکت قصد تغییر آن را داشته باشد احتمالاً اکثر کاربرانش را از دست خواهد داد.

twitter-logos

خوب است بدانید به گفته جک دورسی نام توییتر را نوح گلس با استفاده از دیکشنری آکسفورد انتخاب کرده است. به یک انتشار کوتاه و نه‌چندان با اهمین اطلاعات و همچنین جیک جیک پرندگان توییت می‌گویند. استفاده از ریپلای با @ برای جواب دادن از همان سال شروع شد و سال بعد نیز استفاده از هش‌تگ # آغاز شد. در تصویر بالا می‌توانید لوگوهای مختلف توییتر را از ابتدا تا کنون ببینید.

wired

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    اینستاگرام
    کپی از فلیکر و تمبلر و توییتر بود و خیلی هم خوب از آب در اومد