مایکروسافت مشغول کار بر روی یک آپدیت بزرگ برای File Explorer ویندوز 10 است

شاید بتوان فایل اکسپلورر که پیش‌تر با نام ویندوز اکسپلورر نیز شناخته می‌گردید را پرکاربردترین قسمت ویندوز دانست که تقریباً از نسخه اولیه این سیستم‌عامل تعبیه شده است.

1

کاربران سیستم‌عامل ویندوز با بهره‌گیری از File Explorer قادر هستند بر روی درایوها و فایل‌های شخصی حافظه داخلی و چه فضای ابری دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مدیریت کنند. اگرچه همان‌طور که گفته شد File Explorer قدیمی‌ترین و پرکاربردترین بخش سیستم‌عامل ویندوز محسوب می‌شود، با این حال طی سال‌های اخیر تنها یک به‌روزرسانی و آن نیز در زمان عرضه ویندوز 8 دریافت کرد که قابلیت ریبون برای دسترسی آسان به ابزاری هایی از قبیل انتقال، کپی و پیس فایل‌ها به آن افزوده شد.

کاربران قادر بودند  از اپلیکیشن وان درایو در ویندوز ۸ برای مرور فایل‌ها نیز در صفحات لمسی استفاده کنند، با این حال در زمان عرضه ویندوز 10 این قابلیت نیز حذف گردید و دارندگان تبلت‌های ویندوزی ناچار هستند از File Explorer استفاده نمایند.

بدیهی است که برای بهره بردن حداکثری از قابلیت‌های فایل اکسپلورر بایستی از موس و کیبورد استفاده نمایید، حال اینکه با آمدن ویندوز 10 که قابلیت اجرا بر روی انواع گجت های دارای صفحه لمسی از جمله تبلت‌ها را هم دارا می‌باشد به نظر می‌رسد رابط کاربری این قسمت با دستگاه‌های مورد بحث سازگاری نداشته از این ردموندی‌ها در نظر دارند رابط کاربری  فایل اکسپلورر را مورد بازطراحی قرار دهند.

این خبر را  مدیر ارشد حوزه تجربه کاربری ردموندی‌ها Peter Skillman اعلام و تصریح کرده است که تیم زیر نظر وی مشغول کار بر روی یک آپدیت بزرگ برای File Explorer ویندوز 10 است که توجه به رابط کاربری صفحات لمسی در آن اولویت قرار دارد. شایان به ذکر است که هرچند Peter Skillman به طور دقیق تاریخی برای انتشار این به‌روزرسانی اعلام نکرده، با این حال می‌توان امیدوار بود که شاهد تعبیه آن در آپدیت رداستون 2 که در تابستان به صورت عمومی از راه می‌رسد باشم.

mspoweruser

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    چجور هر روز برنامشون در حال توسعه برای فحات لمسی هست و میخوان دوباره بازار PC رو احیا کنن
    pc که همش با موس کار میکنه