آپدیت جدید نکسوس 5X و 6P باعث ایجاد مشکل در حسگر اثر انگشت می‌شود

گوشی‌های نکسوس 5X و 6P در این ماه میزبان آپدیت امنیتی جدیدی بودند، کاربران این گوشی‌ها ادعا می‌کنند این آپدیت جدید باعث ایجاد مشکل در سنسور اثر انگشت این گوشی‌ها می‌شود.

0

چند ماهی می‌شود که گوگل وعده داده تا آپدیت‌های امنیتی ماهانه‌ای را برای گوشی‌های نکسوس منتشر کند، در این بین همان‌گونه که اشاره شد در آپدیت این ماه ظاهرا گوگل به جای اینکه اَبروی مشکلات امنیتی را بر  طرف کند، چشم گوشی‌های نکسوس 5X و 6P را کور کرده است!

کاربران این گوشی‌ها در گوگل پلاس یکدیگر را پیدا کرده و مشکلات خود را با اسکن اثر انگشت پس از آپدیت جدید به اشتراک گذاشته‌اند. این کاربران در گوگل پلاس و رددیت مدعی هستند که سنسور اسکن اثر انگشت گوشی‌های ذکر شده پس از آپدیت جدیدترین نسخه امنیتی اندروید دیگر مانند گذشته کار نمی‌کند. جالب اینجاست که گزارش شده این مشکل گاهی اوقات حتی اسکن اثر انگشت را از کار می‌اندازد.  به این ترتیب کاربرانی که از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی‌های ذکر شده نکسوس استفاده می‌کنند با مشکل دردسر سازی روبرو هستند. البته در این بین کاربرانی هم هستند که ادعا می‌کنند به هیچ وجه با اسکن اثر انگشت گوشی خود پس از آپدیت مشکلی ندارند.

در حال حاضر گوگل خبری در این زمینه منتشر نکرده است و به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که این مشکل بر طرف نشده اگر گوشی خود را آپدیت نکرده‌اید دست نگه دارید و اگر به نسخه جدید آپدیت امنیتی گوگل آپدیت شده است، قفل گوشی را از طریق وارد کردن گذر واژه باز کنید و تا رفع این مشکل از اسکن اثر انگشت صرف نظر کنید.  ذکر این نکته نیز لازم است که بعضی از کاربران نکسوس 5X و 6P مدعی هستند این مشکل با یک ریستارت ساده بر طرف می‌شود، کاربران دیگری هم ذکر کرده‌اند که غیر فعال کردن حالت Doze mode به طور کل این مشکل را بر طرف می‌کند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از این گوشی‌ها استفاده می‌کنید اخبار فارنت را دنبال کنید، بدون شک پس از انتشار آپدید جدید از جانب گوگل، آنرا با شما در میان خواهیم گذاشت.

digitaltrends.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.