پشتیبانی پردازنده‌های Skylake از ویندوز ۷ و ۸.۱ یکسال دیگر تمدید شد

اگر به خاطر داشته باشید اوایل سال جاری میلادی بود که مایکروسافت به وضوح از عدم پشتیبانی دستگاه‌های دارای تراشه نسل ششمی اسکای لیک از ویندوز 7 و 8 تا اواسط سال 2017 سخن به میان آورده بود، این در حالی است که به نظر می رسد با کند شدن روند شیب محبوبیت ویندوز 10 اعلام گردیده این دستگاه یک سال دیگر نیز به‌روزرسانی‌های تجمعی را دریافت خواهند کرد.

1

تا پیش از این به طور معمول دارندگان سیستم‌های قدیمی بابت عدم امکان ارتقا دستگاه خود به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل ویندوز نگران بودند، این در حالی است که این نگرانی با اعلام سیاست جدید مایکروسافت و شرکای سخت‌افزاری آن وارد فاز جدیدی خواهد شد که در بدترین حالت درست کار نکردن قطعات داخلی دستگاه را به همراه دارد.

در همین رابطه دی ماه بود که مدیر بخش سخت‌افزار ردموندی‌ها تری مایرسون، اعلام کرد دستگاه‌های قدرت گرفته از تراشه‌های نسل ششمی اینتل موسوم به اسکای‌لیک نیز اگر تا اواسط سال آینده به ویندوز 10 ارتقا پیدا نکنند، از دریافت به‌روزرسانی‌های جدید (به جز وصله‌های امنیتی) محروم خواهند شد. البته مشتریان و سازمان‌ها همچنان می‌توانند سیستم‌هایی خریداری کنند که از پردازنده جدید اسکای‌لیک اینتل پشتیبانی نمی‌کند.

حال به نظر می رسد آن‌طور که ردموندی‌ها انتظار داشتند، ویندوز 10 نتوانسته جایگاه ویندوز 7 در بازار را ظرف یک سال از زمان عرضه پر نماید، از این رو در تغییر سیاستی آشکار اعلام گردید که پشتیبانی پردازنده‌های Skylake از ویندوز ۷ و ۸.۱ یک سال دیگر تمدید خواهد شد. بر این اساس دارندگان دستگاه‌هایی با ویژگی مذکور که از ویندوز 7 یا 8.1 استفاده می‌کنند تا تاریخ 26 تیر 1397 قادر هستند آپدیت‌های تجمعی را دریافت کنند، این در حالی است که محدودیت زمانی دریافت وصله‌های امنیتی برای ویندوز 7 و 8 نیز به ترتیب به تاریخ 25 خرداد 1399 و 24 خرداد سال 1402 نیز افزایش پیدا کرده است.

در هر حال مایکروسافت همچنان معتقد است که ویندوز 10 بهترین سیستم عامل سازگار با سخت‌افزار جدید به خصوص دارای پردازنده Skylake بوده و نصب ویندوز 7 بر روی این نوع دستگاه‌ها عملکرد کلی سیستم عامل را با مشکلات عدیده مواجه خواهد کرد. علاوه بر این به نظر می‌رسد پردازنده‌های نسل بعد اینتل با کد Kaby Lak، یا پردازنده‌های 8996 کوالکام و تراشه‌های Bristol Ridg شرکت AMD، تنها توسط ویندوز 10 پشتیبانی خواهند شد.

arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. هادی می‌گوید

    من بارها گفتم که قدرت دست مردم نه مایکروسافت تاوقتی که مردم از ویندوز 7 استفاده کنندمایکروسافت مجبوره سیاست خودشو تغییر بده وبارها هم گفتم که ویندوز 10 به درد نمی خوره وشکست خواهد خورد.