مدیرعامل توییتر: محدودیت 140 کاراکتری توییت‌ها پابرجا خواهد ماند

پس از کاهش رشد کاربران توییتر در چند سال اخیر این شرکت تصمیم گرفت تا تغییرات گسترده‌ای در شبکه اجتماعی محبوب خود انجام دهد. یکی از این تغییرات که البته در حد شایعه بود حذف محدودیت 140 کاراکتری توییت‌ها بود که به‌تازگی توسط مدیرعامل این شرکت جک دورسی تکذیب شده است.

0

طبق شایعات توییتر قصد داشت تا محدودیت 140 کاراکتری توییت‌ها را حذف کند اما امروز مدیرعامل این شرکت آقای «جک دورسی» در مصاحبه‌ای در شبکه NBC اعلام کرد که این محدودیت پابرجا خواهد ماند. اواخر تابستان امسال شنیدیم که توییتر در حال آزمایش توییت‌های بیشتر از 140 کاراکتر است و دی‌ماه هم شایعه‌ای ادعا کرد ویژگی جدید توییتر با نام Beyond 140 یا فراتر از 140 قرار است در پایان سه‌ماهه ابتدایی 2016 برای حذف این محدودیت اضافه شود. از آن‌جا که توییتر در تابستان محدودیت 140 کاراکتری در پیام‌های شخصی دایرکت را از 140 به 10 هزار کاراکتر افزایش داد گفته می‌شود محدودیت تعداد کاراکتر توییت‌ها نیز به همین مقدار افزایش خواهد یافت. اما در مصاحبه اخیر آقای دورسی این تغییر را تکذیب کرده است:

NBC: 140 کاراکتر، این محدودیت، آیا پابرجا خواهد ماند و اگر خیر چه موقع؟

دورسی: پابرجا خواهد ماند. این یک محدودیت خوب برای ماست و باعث اختصارنویسی لحظات خواهد شد.

NBC: شما هیچ چیز را تغییر نخواهید داد؟

دورسی: ما چیزهای زیادی را تغییر می‌دهیم. ما همیشه در حال بهتر کردن توییتر هستیم.

NBC: اما هنوز 140 کاراکتر؟

دورسی: 140 کاراکتر.

همان‌طور که کاربران اینستاگرام گاهی نوشته‌ها را به صورت تصویر درآورده و آن را منتشر می‌کنند برخی کاربران توییتر نیز که از طبیعت این شبکه اجتماعی راضی نیستند متون بلند را به صورت تصویر منتشر می‌کنند و سرویس‌های مختلفی مانند Twitter Cards نیز برای کارهای مشابه وجود دارد. اما ظاهراً اغلب کاربران توییتر محدودیت 140 کاراکتری را می‌پسندند و دوست ندارند این شبکه اجتماعی به فیس‌بوک تبدیل شود. توییتر اخیراً تغییرات زیادی مانند الگوریتم تغییر ترتیب نمایش توییت‌ها را به صورت آزمایشی اجرا کرده که البته قابل غیرفعال‌سازی است.

جالب است بدانید طبق توییت آقای دورسی توییتر از ابتدا بدون محدودیت کاراکتر عرضه شد و بعدها برای گنجاندن متن هر توییت در یک پیامک (160 کاراکتری) چنین محدودیتی اعمال شد. اما کاربران از این تغییر استقبال کردند و به همین دلیل این محدودیت تا به امروز پابرجاست.

VentureBeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.