اپ‌نت: با 10 اپلیکیشن برتر ایرانی ویندوزفون عرضه شده در سال ۹۴ آشنا شوید

بر کسی پوشیده نیست که سیستم‌عامل ویندوز فون یا بهتر بگوییم ویندوز 10 موبایل مایکروسافت روزبه‌روز در حال پیشرفت و شناساندن ظرفیت‌های خود است. با رشد برنامه‌های فارسی در استور مایکروسافت متأسفانه خیلی از اپلیکیشن‌های ایرانی به صورت ناشناخته باقی مانده است، به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه در فارنت شما را با 10 اپلیکیشن برتری که به دست برنامه نویسان کشورمان در سال 1394 توسعه داده شده‌اند آشنا کنیم.

1

قبل از شروع بایستی این نکته را یادآور شویم که سال 94، بانک‌های ایرانی با رصد دقیق وضعیت گوشی‌های ویندوزی در بازار یک به یک اپلیکیشن مخصوص سازگار با این سیستم‌عامل خود را راهی استور مایکروسافت کرده‌اند، از این رو ما در لیستی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد این دست برنامه‌ها را به طور ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم.

در سوی دیگر بر اساس آخرین بررسی صورت گرفته توسط فارنت، اغلب اپلیکیشن‌های لیست زیر با سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل که چندی پیش شاهد عرضه نسخه نهایی آن بودیم سازگار هستند، از این رو اگر شما نیز دستگاه خود را به این نسخه ارتقا داده‌اید برای کار با اپلیکیشن‌های زیر به مشکل بر نخواهید خورد.

همچنین این نکته را باید یادآور شویم که روزبه‌روز بر تعداد برنامه‌های ایرانی ویندوز فون افزوده می‌شود، از این رو انتخاب برنامه‌های ذیل صرفاً بر اساس محبوبیت انجام گرفته است. اگر فکر می‌کنید برنامه‌ای سراغ دارید که در این لیست به آن اشاره‌ای نشده است، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها پلی ما بین ما و برنامه مورد نظر خود ایجاد کنید.

اپلیکیشن Parma Video Player
Parma Video Player apps.24676.13510798887394810.fec1082c-affd-4d47-85f4-e44adb557d7d را می‌توان اولین پلیر فایل‌های مدیای ایرانی دانست که بر پایه پلتفرم یونیورسال توسعه یافته است از این رو از این برنامه می‌توانید علاوه بر گوشی هوشمند ویندوزی خود، بر روی پی سی و یا تبلت قدرت گرفته از ویندوز 10 خود نیز استفاده نمایید. همان‌طور که از یک پلیر باکیفیت انتظار می‌رود، Parma Video Player به طور خودکار پس از راه اندازی تمام ویدئوهای شما را جستجو و لیست کرده، با این حال امکان آدرس دهی دستی در آن تعبیه شده است. این برنامه از رابط کاربری مناسبی برخوردار بوده و خوشبختانه از اغلب فرمت‌های ویدئویی در کنار زیرنویس فارسی پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به تنظیم سرعت پخش، استریم ویدئو و اشتراک‌گذاری مستقیم ویدئوها از درون آن اشاره کرد.

whatsapp

اپلیکیشن Personal Files

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 21-31-31

این اپلیکیشن می‌تواند فایل‌های شخصی شما را به روش‌های مختلف امن بسازد و از دسترسی افراد به آن‌ها جلوگیری کند. این اپلیکیشن دارای یک حافظه‌ی امن برای فایل‌های شما درون برنامه است علاوه بر این با بهره گیری از آن می‌توانید فایل‌های خود را به طوری که قابل جابجایی باشند رمزگذاری و از آن‌ها محافظت کنید. از جمله قابلیت‌های اپلیکیشن Personal Files می‌توان به استفاده از الگوریتم‌های متفاوت برای رمزگذاری، استفاده به عنوان فایل منیجر برای فایل‌های درون برنامه و امکان نصب بر روی ویندوز 10 دسکتاپ اشاره کرد.

whatsapp

اپلیکیشن ورزش سه

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 21-41-51دیگر نیازی به مراجعه‌ مکرر به بهترین سایت ورزشی ایران نیست، فقط کافی است نرم‌افزار ورزش 3 را دانلود کنید تا با فضایی جذاب و جالب، اخبار و اطلاعات مربوط به فوتبال و ورزش ایران و جهان را بخوانید. شما با استفاده از این اپلیکیشن، به ویدیوهای ورزشی نیز دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به صورت آنلاین ویدیوهای دلخواهتان رو تماشا کنید. همچنین می‌توانید نظرات کاربران برای ویدیوها یا موارد مشابه ویدیوی فعلی را مشاهده کنید. علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، ساعت پخش زنده برنامه‌های ورزشی صداوسیما نیز در اختیار شماست، با این حال برای فعال‌سازی تمامی قسمت‌های آن بایستی هزینه 1250 تومانی را پرداخت نمایید.

whatsapp

اپلیکیشن قرآن تبیان

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 21-59-18نرم‌افزار قرآن تبیان برای ویندوز فون توسط موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تولید و به صورت رایگان منتشر شده است. این نرم‌افزار متن کامل قرآن را با خط زیبای عثمان طه به صورت متنی و تصویری، همراه با ترجمه کامل مرحوم آیت‌الله مشکینی دارا می‌باشد. با این برنامه شما قادر خواهید بود قرآن را به سادگی تلاوت کرده و یا به صوت زیبای آن گوش بسپارید. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به نمایش متن آیات با فونت زیبای عثمان طه، نمایش تصویر صفحات قرآن با خط عثمان طه و وجود فایل صوتی همه آیات با صوت استاد غامدی اشاره کرد.

whatsapp

اپلیکیشن مفاتیح الجنان

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 22-04-42نرم‌افزار مفاتیح الجنان محصول موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان ادعیه، زیارات، اعمال، سوره‌هایی از قرآن و هم چنین ملحقات به طور فهرست‌وار و شاخه‌ای برای دسترسی آسان کاربران تهیه شده است. علاوه بر این، قابلیت جستجو در متن مفاتیح‌الجنان و هم چنین در اسامی ادعیه وجود دارد. از ویژگی‌های دیگر نرم‌افزار امکان تهیه فهرست شخصی برای هر کاربر می‌باشد بدینگونه که کاربر می‌تواند ادعیه مورد علاقه خود را در قسمت فهرست من اضافه نموده و در مراجعات بعدی سریعا به آن‌ها دستیابی داشته باشد.

whatsapp

اپلیکیشن غذانت

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 22-10-58تصور کنید که به دلیلی مثل سر حال نبودن یا داشتن مشغله‌ای مثل درس خواندن یا انجام پروژه‌ها در منزل نمی‌خواهید از خانه بیرون بروید، یا اینکه مهمان آمده و آمادگی پخت غذا را ندارید، هیچ شناخت قبلی هم از رستوران‌های اطراف محل زندگی ندارید و نمی‌دانید منوی آن‌ها چیست؟ ارسال به منزل دارند یا نه؟ نظر دیگران چیست؟ و مهم‌تر از همه، قیمت‌ها چطور است؟ غذانت آماده است تا مشکل سفارش غذای شما را به شیوه‌ای آسان حل و فصل کند. کافی است اپلیکیشن ویندوز فون ما را نصب کنید. به سادگی هر چه تمام‌تر، غذای محبوب و دلخواه خودتان را از غذانت سفارش دهید. در نظر داشته باشید که این برنامه صرفاً برای کاربران ساکن شهر تهران مفید خواهد بود با این حال ما آن را در جهت ایده جالبش در لیست قرار داده‌ایم.

whatsapp

اپلیکیشن Samanak

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 22-20-31در صورت داشتن شماره مشتری و رمز موبایل بانک در بانک سامان، شما می توانید ترکنشهای بانکی همچون دریافت موجودی از کارت و سپرده،انتقال وجه بین کارتها و سپرده ها،پرداخت قبوض و دریافت صورتحساب کارت و سپرده را از طریق این برنامه انجام دهید. برنامه های بانکی به واسطه ی رابطه ای که با حساب مالی و بانکی افراد دارند، از حساسیت بیش تری نسبت به برنامه های دیگر برخوردارند، لذا باید از رسمی بودن و مورد تایید بودن این نوع برنامه ها اطمینان کافی حاصل کرد.

whatsapp

اپلیکیشن Pardakht Hamrah Pasargad

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 22-24-09همانند دیگر برنامه های بانکداری و با توجه به مصوبه ی بانک مرکزی، عملیات مالی تنها بر روی بستر اینترنت انجام می پذیرد.امکانات سامانه پرداخت همراه بانک پاسارگاد عبارتند از :اعلام موجودی کارت های بانک پاسارگاد، انتقال وجه کارت به کارت (کارت های عضو شبکه شتاب) ” جهت استفاده از خدمت انتقال وجه کارت به کارت به سایر بانک، پرداخت قبض (با امکان اسکن بارکد قبض)، خرید شارژ ایرانسل، همراه اول، رایتل و تالیا، دریافت سه گردش آخر کارت (کارت های بانک پاسارگاد) و امکان جستجو و مشاهده گزارش وضعیت تمام تراکنش های انجام شده بر روی گوشی.

whatsapp

اپلیکیشن Fastdic

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 22-39-03دیکشنری دو زبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی دارای بیش از ۱۰۰,۰۰۰ کلمه، بیش از ۴,۰۰۰ نمونه جمله، تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی (استفاده از تلفظ صوتی نیاز به اینترنت دارد) (ارائه شده توسط دانشگاه کمبریج)، آوا شناسی (فونتیک) آمریکایی و بریتانیایی ، آوا شناسی (فونتیک) فارسی، پاره‌های سخن برای هر کلمه، امکان نمایش اشکال مختلف افعال بی‌قاعده به صورت فهرست وار همراه با توضیحات مرتبط ( کلمه‌ی see را جهت نمونه جستجو نمایید)، با تکان دادن (shake) دستگاه کلمه‌ی قبلی را حذف و آن را جهت افزودن واژه‌ی جدید آماده نمایید،بخش دیکشنری بدون نیاز به اینترنت می‌باشد، استفاده سریع و آسان و هزاران امکانات بی‌نظیر دیگر

whatsapp

اپلیکیشنزیباتن

screenshot-www.microsoft.com 2016-03-18 22-38-40این برنامه به شما امکان میدهد تا از وضعیت اندام خود مطلع گردید و مقدار کالری دریافتی و مصرفی خود را مشاهده کنید(البته در آپدیتهای بعدی امکاناتی ویژه ای به این دو بخش اضافه میگردد.) ؛ همچنین می توانید از نکات و توصیه های موجود جهت زیبایی اندام خود استفاده کنید. بخش آشپزی رژیمی نیز مخصوص بانوان ویندوزفونی تهیه شده که میتوانند غذاهای کم کالری و رژیمی تهیه کنند، درضمن در هر آپدیت غذاهای بیشتری به آن اضافه میگردد.

whatsapp

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    چه برنامه های مزخرفی