به اعتقاد DxOMark گلکسی اس 7 اج بهترین دوربین را در میان تمامی گوشی‌های هوشمند دارد

وب‌سایت مشهور DxOMark که در زمینه بررسی دوربین‌ها فعالیت می‌کند به تازگی گلکسی اس 7 اج سامسونگ را بررسی کرده و حالا آن را به عنوان بهترین گوشی هوشمند در زمینه عکاسی و فیلمبرداری معرفی کرده است.

2

گفتنی است پیش از این DxOMark عنوان بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را به صورت مشترک به سونی اکسپریا زد 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس اهدا کرده بود و حالا سامسونگ توانسته یک‌بار دیگر با پرچم‌دار جدید خود صدرنشین شود. گلکسی اس 7 اج در بخش ویدئو و تصویر و همچنین در مجموع میانگین امتیاز 88 از 100 را کسب کرده که تنها یک امتیاز بیشتر از صدرنشینان قبلی است.

GS7-edge-camera

گلکسی اس 7 در نورسنجی و کنتراست با عملکرد عالی امتیاز 90 را کسب کرده و شاید بهترین پیشرفت آن را بتوان در فوکوس خودکار دانست. گلکسی اس 7 و اس 7 اج هر دو برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند به فناوری Dual Pixel مجهز شده‌اند که در کنار سیستم PDAF سریع‌ترین و دقیق‌ترین فوکوس خودکار را چه در نور کم و چه نور کافی به همراه آورده است. همچنین به لطف دیافراگم F/1.7 و پیکسل‌های 1.4 میکرونی گلکسی اس 7 می‌تواند 95 درصد نور بیشتری را نیز جذب کند.

به اعتقاد DxOMark نقاط قوت دیگر این دوربین حفظ جزئیات و بافت‌ها، حداقل نگاه داشتن نویز و همچنین عملکرد خوب فلش در عکاسی است در حالی که در نور کم رنگ‌ها به زردی متمایل می‌شوند و در صحنه‌های با داینامیک بالا گاهی جزئیات در نقاط پرنور از دست می‌روند. با این وجود در تصاویر نور کم جزئیات به خوبی حفظ شده و همچنین فلش نیز باعث غیرطبیعی شدن تصاویر نخواهد شد. محدوده داینامیکی حتی بدون فعال کردن HDR عالیست و می‌توانید به خوبی روی حالت خودکار این دوربین حساب باز کنید.

Galaxy-S7-Camera-UI

و اما در بخش ویدئو نیز DxOMark عملکرد گلکسی اس 7 اج را در بخش فوکوس خودکار ستایش کرده و لرزش‌گیری آن را نیز چه در نور کافی و چه نور کم بسیار خوب ارزیابی کرده است. در صحنه‌های با نور کافی جزئیات عالی بوده و نورسنجی و رنگ‌ها نیز بسیار خوب هستند. باز هم عدم وجود نویز زیاد حتی در نور کم به عنوان یک نکته مثبت شمرده شده و اما در نور کم جزئیات کمی از بین خواهند رفت. یکی دیگر از نقاط ضعف فیلمبرداری گلکسی اس 7 نیز در نور کم و به دلیل تمایل رنگ‌ها به سمت زردی است.

به هر حال به نظر می‌رسد سامسونگ موفق شده بار دیگر در بخش دوربین عالی عمل کند و حالا باید منتظر پرچم‌داران جدید اندرویدی مثل جی 5 و HTC 10 باشیم تا زیر ذره‌بین DxOMark بررسی شوند. همچنین می‌توانید منتظر باشید تا با ورود گلکسی اس 7 به بازار ایران یک بررسی تخصصی دوربین آن را نیز از فارنت بخوانید.

DxOMark

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Milad S می‌گوید

    kash Chert migoft
    hadaqal ru yechi dg moqayese mikardin na dorbiiiiiiin unam SONY. az khoda Betarsid ????

  2. Amir می‌گوید

    این وبسایت مذکور چرت ترین مقایسات رو انجام میده
    فقط کافیه مقایسه زیر رو ببینید

    http://allaboutwindowsphone.com/features/item/21306_Smartphone_camera_head_to_head.php