مهندسان اپل در صورت اجبار دادگاه به رمزگشایی آیفون این شرکت را ترک خواهند کرد

پس از جنجال‌های زیادی میان FBI و اپل در پرونده سن برناردینو و در مورد اجبار اپل به رمزگشایی آیفون یکی از متهمین این پرونده حالا کارمندان و مهندسان اپل در حال تصمیم‌گیری برای آینده خود در این شرکت هستند اگر دادگاه اپل را مجبور به نقض حریم شخصی کاربرانش کند.

0

سرپیچی اپل از رمزگشایی آیفون پرونده سن برناردینو شاید در نگاه اول سرکشی و جلوگیری از اعمال قانون و کشف تروریست‌های احتمالی به نظر برسد اما FBI از دادگاه تقاضا کرده تنها به این مورد رضایت نداده و اپل را مجبور کند با دستکاری در iOS راهی برای دسترسی به اطلاعات کاربران بدون اجازه آن‌ها توسط سازمان‌های امنیتی آمریکا ایجاد کند. اپل از ساخت چنین حفره امنیتی و تبدیل iOS به یک سیستم‌عامل دولتی یا GovtOS خودداری کرده و حالا مهندسان و کارمندان اپل نگران آینده خود در این شرکت در صورت اجبار اپل توسط دادگاه هستند.

برخی گزارش‌ها از نیویورک تایمز حاکی این موضوع است که کارمندان اپل از همین حالا مشغول بحث در مورد آینده خود هستند و نمی‌توانند چیزی را که تیم کوک به عنوان «نمونه نرم‌افزاری سرطان» توصیه کرده تحمل کنند. درحالی‌که شرکت‌های بسیاری در این پرونده از اپل حمایت کرده و این شرکت در دادگاه‌های قبلی پیروز شده هیچ تضمینی وجود ندارد که برنده این دادگاه هم کوپرتینو باشد. به همین دلیل مهندسان اپل در حال بررسی گزینه‌های خود هستند. ظاهراً برخی تصمیم دارند به سر کار نیایند، برخی به تعطیلات رفته، برخی اعتصاب کرده و برخی هم استعفا دهند.

ژان‌لویی گسی از مدیر مهندسان سابق اپل اعتقاد دارد که دولت به هیچ عنوان موفق نخواهد شد که مهندسان اپل را مجبور به شهادت دادن علیه این شرکت و یا همکاری با خود کند. حتی گفته می‌شود در صورت رای دادگاه به ضرر اپل ممکن است فردی از FBI یا سازمان‌های مشابه به عنوان ناظر امنیتی مهندسان اپل به این شرکت بیاید. گفته می‌شود سه شخص خاص شامل یک مهندس هوافضا که حالا روی آیفون و آیپد و Apple TV کار می‌کند، یک معمار امنیتی و یک آزماینده از تیم اپل تصمیم خود را برای ترک این شرکت قطعی کرده‌اند و اگر در آینده خبر استعفای آن‌ها را بشنویم خواهیم دانست که اپل دیگر بر روی یک سیستم‌عامل نظارتی کار می‌کند.

به هر حال تاریخ سوم فرودین ماه به عنوان دادگاه رسیدگی به پرونده تعیین شده است و نه‌تنها کارمندان اپل بلکه علاقمندان دنیای فناوری و طرفداران حقوق بشر منتظر شنیدن نتیجه این دادگاه هستند.

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.