با تغییر dpi در گلکسی اس 7 و گلکسی اس 6 از فضای صفحه‌نمایش حداکثر استفاده را ببرید

یکی از قابلیت‌های جدید اندروید N قابلیت تنظیم dpi scaling برای ریزتر یا درشت‌تر نشان دادن آیتم‌های مختلف و نوشته‌هاست. ظاهراً این قابلیت هرچند به صورت مخفی در نسخه مارشملو تاچ‌ویز هم وجود داشته و می‌توانید طبق آموزش زیر از آن در گلکسی اس 6 یا گلکسی اس 7 بهره بگیرید.

7

اگر فکر می‌کنید نوشته‌ها، آیکن‌ها و به‌طور کلی تمامی المان‌های نمایش داده شده در گلکسی اس 6، اس 6 اج، اس 7 و یا اس 7 اج شما بیش از اندازه بزرگ هستند و با کوچک‌تر شدن آن‌ها می‌توانید از فضای 5.1 یا 5.5 اینچی صفحه‌نمایش بهتر استفاده کنید خوشبختانه سامسونگ قابلیت DPI scaling را هرچند به صورت مخفی در تاچ‌ویز قرار داده است. این ویژگی در گلکسی اس 7 و اس 7 اج و همچنین گلکسی اس 6 و اس 6 اج آپدیت شده به اندروید مارشملو وجود دارد. برای فعال کردن آن به روش زیر عمل کنید:

یک – لانچر اندرویدی Nova Launcher را از پلی‌استور یا بازار دانلود کنید و سپس آن را اجرا کنید.

دو – انگشت خود را بر روی فضای خالی صفحه خانگی نگه داشته و Widgets را انتخاب کنید.

سه – ویجت Activites را انتخاب کرده و سپس Settings و .DisplayScalingActivity را پیدا کرده و کلیک کنید.

چهار- حالا آیکن ایجاد شده روی صفحه را لمس کرده و گزینه Condensed را انتخاب کنید.

پنج – برای فعال شدن این حالت گوشی ریستارت خواهد شد.

dpi-scaling-settings

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید با کوچک‌تر شدن تمامی المان‌ها می‌توانید محتوای بیشتری از پیامک‌ها، صفحات وب، اینستاگرام، ایمیل‌ها و … را بدون اسکرول کردن ببینید. اگر از تغییر ایجاد شده راضی هستید نیازی به اقدام خاصی نیست و اما اگر قصد بازگشت به حالت پیش را دارید با لمس دوباره آیکن ایجاد شده حالت عادی Standard را انتخاب کرده و گوشی را ریستارت کنید.

گفته می‌شود پیش از این راه‌های مختلفی برای تغییر dpi پس از روت کردن اندروید وجود داشت اما خوشبختانه در گلکسی اس 6 یا گلکسی اس 7 نیازی به روت کردن نخواهید داشت. هنوز مشخص نیست که چرا سامسونگ تصمیم گرفته این تنظیمات را از دید کاربر پنهان کند اما به‌هرحال اگر بخواهید می‌توانید با روش گفته شده به آن دسترسی داشته باشید.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. Ali می‌گوید

    سلام خسته نباشید گوشی من نوت 4 و اندروید 6 هستش این ویژگی برای من کار میکنه؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر فقط گلکسی اس 6، گلکسی اس 7 و گوشی های اخیر

  2. مجتبی می‌گوید

    ممنون از راهنماییتون
    سال خوبی رو براتون آرزو میکنم

  3. مجتبی می‌گوید

    خیر جناب ارغوان
    بی صبرانه منتظرم برای ارتقاء ولی هنوز بصورت رسمی برای گوشی من android 5.1.1 آخرین نسخه موجوده

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این ویژگی که گفته شده فقط برای اندروید 6 به بالا فعال هست. متاسفانه سامسونگ آپدیت اندروید 6 رو برای گلکسی اس 6 هنوز در ایران منتشر نکرده. هرچند که میتونین آپدیت های مربوط به کشورهای دیگه رو دانلود کرده و فلش کنین

  4. مجتبی می‌گوید

    سلام
    گوشی من galaxy s 6 edge ولی هر چقدر میگردم گزینه DisplayScalingActivity رو پیدا نمیکنم همه مراحل رو انجام دادم ولی موفق به یافتن گزینه مذکور در بین گزینه های settings اینم ویدجت نشدم لطفا راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      روی گلکسی اس 6 با اندروید مارشملو تست شده شما به اندروید 6 ارتقا دادید؟