نسخه جدید لپ‌تاپ Razer Blade سبک‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر است

ریزر شرکت فعال و مشهور در زمینه تجهیزات گیمنگ به تازگی نسخه جدید لپ‌تاپ Razer Blade خود را معرفی کرده است. این لپ‌تاپ که یک 14 اینچی قدرتمند محسوب می‌شود حالا از نسل قبلی خود سبک‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر است.

0

مدل Blade در واقع یک مدل میانی در بین لپ‌تاپ‌های ریزر محسوب می‌شود. پس از این‌که Blade Stealth به عنوان اولین اولترابوک گیمینگ در CES 2016 معرفی شد حالا Blade هم با جدیدترین سخت‌افزار آپدیت شده است. حالا نسخه 256 گیگابایتی Blade جدید با قیمت 1999 دلار و نسخه 512 گیگابایتی نیز با قیمت 2199 دلار از همین امروز برای پیش‌خرید عرضه شده و زمان عرضه آن نیز فروردین‌ماه یا اوایل اردیبهشت اعلام شده است.

Blade

هر دو نسخه از Blade به پردازنده نسل ششمی Intel Core i7 6700 Skylake مجهز شده و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 نیز به همراه دارند. با وجود اینکه پردازنده گرافیکی کماکان GeForce GTX 970M انویدیاست اما حالا حافظه اختصاصی آن به 6 گیگابایت افزایش یافته تا بدون افزایش انرژی و گرما عملکرد آن افزایش یابد. حالا هر دو نسخه از صفحه‌نمایش 14 اینچی با فناوری IGZO و وضوح 3200 در 1800 پیکسل بهره می‌برند. با وجود طراحی مشابه نسل قبل ریزر توانسته با حدود 110 گرم کاهش وزن آن را به 1.9 کیلوگرم برساند که برای یک لپ‌تاپ آلومینیومی با چنین پردازنده گرافیکی فوق‌العاده است.

درست شبیه به مدل Blade Stealth می‌توانید این لپ‌تاپ را نیز به Razer Core متصل کرده تا بتوان از قدرت کامل یک پردازنده گرافیکی دسکتاپ استفاده کرد. Blade جدید با یک درگاه USB Type-C Thunderbolt 3 به Core متصل می‌شود اما کماکان درگاه شارژری جداگانه دارد. از سایر درگاه‌های این لپ‌تاپ می‌توان به سه درگاه USB 3، HDMI، یک درگاه USB Type C و قفل کنسینگتون اشاره کرد. کیبورد لپ‌تاپ هم ارتقا پیدا کرده و حالا با فناوری Chroma ریزر می‌تواند هر دکمه را با یک رنگ جداگانه و بسته به نوع بازی و وضعیت روشن کند و کاربر قادر است بین میلیون‌ها رنگ الگوی رنگی دلخواهش را بسازد.

Razer-blade-side

با وجود این‌که ریزر عمر شارژ باتری این لپ‌تاپ را مشخص نکرده اما نمی‌توان از چنین دستگاهی انتظار عمر شارژ خوبی را داشت. به هر حال Blade جدید نیز مانند سایر لپ‌تاپ‌های این شرکت از کیفیت ساخت عالی، ظاهر متفاوت، کیبورد باکیفیت و عملکرد مناسبی برخوردار است. البته اگر یک گیمر هستید احتمالاً می‌توانید در این بازه قیمتی یک لپ‌تاپ با گرافیک بهتر پیدا کنید اما هیچکدام از گزینه‌های دیگر مانند Blade از کیفیت ساخت عالی و تجربه کاربری محصولات ریزر برخوردار نیستند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.