سرویس نقشه Here پشتیبانی از ویندوزفون و ویندوز 10 را پایان داد

اگرچه بسیاری سیستم نقشه Here را با ویندوزفون و مایکروسافت شناختند، با این حال به نظر می‌رسد مالکین جدید این سرویس به تازگی تصمیم به توقف پشتیبانی از ویندوزفون 8.1 و ویندوز 10 موبایل گرفته‌اند.

0

قبل از پرداختن به اصل خبر بهتر است با یک فیدبک به گذشته یادآور شویم که سرویس نقشه HERE برای اولین بار به صورت یک اپلیکیشن موقعیت‌یاب در زمان عرضه ویندوزفون 8.1 و هنگام شکل‌گیری همکاری مایکروسافت با نوکیا معرفی گردید.

این سرویس به مرور زمان اپلیکیشن‌های مختلفی از جمله Drive+ و Transit را راهی استور ویندوزفون کرد به طوری که بعدها به عنوان اپلیکیشن موقعیت‌یاب پیش‌فرض ویندوزفون 8.1 انتخاب شد. بعد از بحران  مالی نوکیا و خرید بخش کسب وکار موبایلی این شرکت توسط ردموندی‌ها، شیوه سیاست‌گذاری بخش HERE در قبال پلتفرم موبایلی مایکروسافت کمی تغییر پیدا کرد، به طوری که ظرف شش ماه پس از عقد قرارداد مذکور نسخه اندرویدی HERE منتشر گردید.

با انتشار ویندوز 10 موبایل از سوی مایکروسافت که در آن یک اپلیکیشن مستقل مسیریابی تعبیه شده بود، کم‌کم سرویس نقشه Here برای کاربران ویندوزی به حاشیه رانده شد، با این حال مجموعه اپلیکیشن‌های این سرویس ماه گذشته یک آپدیت کلی دریافت کردند که امکان استفاده از آن‌ها بر روی دستگاه‌های قدرت گرفته از ویندوز 10 را فراهم کرد.

علی ایحال به نظر می‌رسد صاحبان جدید این سرویس که شامل کنسرسیومی متشکل از چندین خودروساز آلمانی هستند با سیاست‌های کلی مایکروسافت سره ناسازگاری برداشته‌اند، به طوری که سرانجام ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام گردید که پشتیبانی Here از ویندوزفون و ویندوز 10 از تاریخ ۱۰ تیر سال آینده پایان خواهد پذیرفت.

ما در ماه گذشته سرویس HRER را برای اجرا بر روی ویندوز 10 بهینه کرده بویم، با این حال طبق بازخوردهای دریافتی به این نتیجه رسیدیم که این نسخه به یک بازطراحی کلی نیاز دارد. از آنجا که سیاست‌های جدید سرویس در راستای کاهش هزینه‌های جانبی است، به این نتیجه رسیده‌ایم که به پشتیبانی از دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 و ویندوز فون 8.1 پایان دهیم.

بر این اساس به زودی دسترسی به اپلیکیشن HRER در استور ویندوزفون متوقف خواهد شد، با این حال کاربرانی که از آن بر روی گوشی‌های مبتنی بر ویندوز 10 استفاده می‌کنند، بایستی تا تابستان سال آینده به دنبال جایگزینی برای HRER در استور ویندوز 10 باشند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.