راهنمای خرید: بهترین تبلت‌هایی که امروز با 1.5 میلیون تومان می‌توانید بخرید؟ [اسفند ماه 94]‬

در این مطلب سعی کرده‌ایم تا بهترین تبلت‌های موجود در بازار داخلی را برایتان لیست کنیم. لیست قیمت‌های ارائه‌شده بر اساس چندین منبع تهیه گردیده و ممکن است با بازار شهری که شما در آن ساکن هستید کمی اختلاف داشته باشد. ترتیب قرارگیری تبلت‌ها به صورت تصادفی مشخص شده است.

0

بر کسی پوشیده نیست که با آمدن ویندوز 10 آمار عرضه تبلت های قدرت گرفته از این سیستم عامل رو به افزایش است، این در حالیست که اندروید کمکان سلطان بلامنازع پلتفرم های نصب شده بر روی گوشی های هوشمند و تبلت است و در رده دوم نیز iOS قرار دارد.در این بین اوضاع برندها در بازار تبلت‌های اندرویدی اندکی پیچیده است و انتخاب و راهنمای خرید تبلت بر اساس برند با دشواری‌های خاص خود همراه است.

راهنمای خرید تبلت

اندازه صفحه‌نمایش یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام انتخاب تبلت‌ در نظر داشته باشید. اینکه از تبلت خود به چه منظور می‌خواهید استفاده کنید در تعیین اندازه صفحه‌نمایش مؤثر است. اصولاً تبلت‌های 7 الی 8.4 اینچی برای کاربردهای روزمره از جمله چک کردن ایمیل و وبگردی بهترین گزینه محسوب می‌شود، این در حالیست که ابعاد بزرگ‌تر برای انجام کارهای تخصصی‌تر مناسب است.

محصولات برخی برندها که سابقه و اعتبار بیشتری در این گروه دارند گران‌تر از سایرین عرضه می‌شوند و گاهی در مشخصات فنی مشابه کاربر تا دو برابر قیمت را برای انتخاب یک برند معتبر باید هزینه کند. برخلاف کامپیوترهای خانگی، تبلت ها قابلیت ارتقا و یا تعویض قطعه توسط کاربر را ندارند از این رو بهتر است در صورت بروز هرگونه مشکل به مرکز خدمات پس از فروش دستگاه مراجعه کنید تا مشکل را برای شما حل کند. البته حتماً در هنگام خرید به شرایط ضمانت یا شرایط گارانتی کالا توجه کامل داشته باشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، نوع پردازنده و فرکانس کار دستگاه است؛ البته نوع سیستم‌عامل و میزان بهینه بودن آن در عملکرد صحیح تراشه نقش به سزایی دارد. اصولاً پردازنده‌های ساخت اینتل بر روی تبلت‌های های مبتنی بر ویندوز عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارند، این در حالیست که محصولات کوالکام با سیستم‌عامل اندروید سازگاری بیشتری دارند.

اگر از تبلت‌های ویندوزی استفاده کنید، قادر خواهید بود تقریباً تمامی برنامه‌های این سیستم‌عامل را بر روی دستگاه خودتان نصب و اجرا کنید. متأسفانه اندروید و  iOS در برنامه‌های تجاری هنوز با محدودیت‌هایی همراه بوده و خیلی کامل نیستند. اغلب تبلت‌های ویندوزی و اندرویدی که کاربران اهل کسب‌وکار را هدف قرار داده‌اند، از فن‌آوری دیجیتایزر مخصوصی پشتیبانی می‌نمایند که نیازمند قلمی مخصوص در کنار استفاده از صفحه‌نمایش خازنی است. البته استفاده از داک کیبورد جانبی نیز برای آن دسته از افرادی که در طول روز مدت‌زمان زیادی را مشغول تایپ هستند، پیشنهاد می‌شود.

هرچند اکثر تبلت‌های امروزی از پورت‌های مشابهی پشتیبانی می‌کنند، با این حال اگر از این دستگاه برای تجارت خود استفاده می‌کنید، بهتر است مدلی را انتخاب نمایید که مجهز به درگاه HDMI باشد. نکته دیگری که باید در هنگام خرید تبلت به آن توجه داشته باشید، میزان ظرفیت فضای داخلی و باتری دستگاه است؛ البته عمر باتری نیز وابسته به وضوح تصویر صفحه‌نمایش و نوع سیستم‌عامل است.

ما در ادامه سعی کرده‌ایم تا بهترین تبلت‌های موجود در بازار داخلی را برایتان لیست کنیم. در ابتدای امر این نکته را باید یادآور شویم که لیست قیمت‌های ارائه‌شده بر اساس چندین منبع تهیه گردیده و ممکن است با بازار شهری که شما در آن ساکن هستید کمی اختلاف داشته باشد. ترتیب قرارگیری تبلت‌ها به صورت تصادفی مشخص شده است.

تبلت آیپد ایر 2
iPad Air 2

آی‌پد ایر 2 بسیار شبیه‌ به نسل قبلی خود طراحی شده، اما تفاوت‌های قابل‌توجهی در برخی از نقاط آن دیده می‌شود. در این تبلت هم از همان ساختار یکپارچه‌ی آلومینیومی بهره گرفته شده که به دستگاه اپل کیفیت باارزشی می‌بخشد و بسیار بادوام هست.

ipadair2c

اپل در آی‌پد ایر 2 از پردازنده جدید A8X بهره برده؛ نسخه‌ای قدرتمندتر شده نسبت به تراشه A8 به کار رفته در آیفون 6 که 64 بیتی است که به گفته اپل، 40 درصد سریع‌تر از آی‌پد ایر اصلی با پردازنده A7 عمل می‌کند.این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت 1,45۰,۰۰۰ تا 1,7۰۰,۰۰۰ تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد

مشخصات فیزیکی: 6.1 در 169.5 در 240 میلی‌متر، 440 گرم

سیستم‌عامل: iOS 8

صفحه‌نمایش: 9.7 اینچی LCD IPS با رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل و چگالی تصویر 264 پیکسل بر اینچ

پردازنده:  ۶۴ بیتی، Apple A8 با فرکانس کار ۱.5 گیگاهرتز

حافظه: ۲ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایتی

دوربین: اصلی 8 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت ۱.۲ مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی با ظرفیت 27.3 وات

سایر امکانات: پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای،درگاه Lightning، بلوتوث ، GPS – USB و پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی

++ پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی
++ پردازنده قدرتمند

 


تبلت اکسپریا زد 3 کامپکت
Xperia Z3 Tablet Compact

این تبلت از استاندارد بالای IP58/68 بهره می‌برد. این استاندارد بدان معناست که با خیال راحت می‌توانید این تبلت را تا عمق ۱.۵ متری زیر آب باخود حمل کنید. این تبلت از صفحه‌نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ از نوع Triluminos بهره می‌برد و همه تکنولوژی‌های خاص سونی مانند موتور X-Reality در آن به کار بسته شده‌است.

Xperia-Z3-Compact-Tablet

شرکت سونی در این دستگاه از اسپیکرهای استریو به همراه تکنولوژی جدید DSEE HX بهره گرفته که برای بهبود کیفیت فایل‌های صوتی از قابلیت Upscaling بهره می‌برد.سونی در تبلت Z3 کامپکت، همچون تبلت Z2، به سراغ یک سنسور 8.1 مگاپیکسلی رفته و آن را در غیاب فلش LED، در پشت تبلت تعبیه کرده است.این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت 1,4000,000 تا 1,570,000 تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد.

مشخصات فیزیکی: 6.4 در 123 در 213 اینچ، 270 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 4.4 کیت‌کت

صفحه‌نمایش: 8 اینچی TFT LCD با رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل و چگالی تصویر 283 پیکسل بر اینچ،مجهز به موتور X-Reality

پردازنده: چهار هسته‌ای 32 بیتی، کوالکام اسنپ‌دراگون 801 با فرکانس کار 2.5 گیگاهرتز،واحد پردازش گرافیکی آدرنو 330

حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 8.1 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با وضوح 2.1 مگاپیسکل

باتری: لیتیوم_یونی حد اکثر 13 ساعت پخش مداوم ویدیو

سایر امکانات: پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط ,کارت خوان،قطب نما، حسگر شتاب سنج,،ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB،DLNA،NFC اسپیکرهای داخلی استریو و پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی

++ مقاومت در برابر ذرات آب و گرد و غبار
++ پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی


تبلت ایسر پرداتور
Acer Predator

این تبلت که با محوریت به کار گیری توسط گیمرها طراحی و ساخته شده است، از بدنه‌ای بسیار مقاومت و رگ‌هایی قرمز رنگ استفاده می‌کند که درون آن سنسورهای بسیار دقیق برای کنترل گیم‌ جای گرفته‌اند.

با نگاه اول به 8 Predator، متوجه ظاهر متفاوت و متمایز آن نسبت به سایر همنوعانش خواهید شد. در همین رابطه سخنگوی ایسر gleefully، با بیان این مطلب که در بازار کنونی تنها چند تبلت به منظور سیراب کردن علاقه‌مندان به بازی وجود دارد، انتخاب رنگ‌های به کار رفته و طراحی بدنه ‌این محصول با حال و هوای علاقه‌مندان به گیم صورت گرفته است.این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت 1,30۰,۰۰۰ تا 1,45۰,۰۰۰ تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد.

مشخصات فیزیکی: 8.7 در 127 در 218 میلی متر، 330 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 5.1

صفحه‌نمایش: 8 اینچی LED-backlit IPS LCD با رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل و چگالی تصویر 283 پیکسل بر اینچ

پردازنده:  هشت هسته ای ۶۴ بیتی، اینتل Atom x7-Z8700 با فرکانس کار 2.4 گیگاهرتز

حافظه: ۲ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 5 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت 2 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی با ظرفیت 4420 میلی آمپر ساعتی

سایر امکانات: صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای،بلوتوث 4، GPS و USB،دارای چهار اسپیکر در چهار گوشه‌ی دستگاه

++ طراحی بسیار زیبا
++مجهز به چهار بلندگو

– – کیفیت دوربین متوسط


تبلت لنوو یوگا تبلت 2
Lenovo Yoga Tablet 2

طراحی خاص تبلت‌های لنوو با وجود بخش استوانه‌ای در قسمت پایین دستگاه، باعث شده تا در دست گرفتن دستگاه با یک دست به خصوص در حالت عمودی، راحت‌تر از تبلت‌های دیگر باشد. وجود یک پایه فلزی به کاربران یوگا این امکان را می‌دهد تا بتوانند از تبلت خود در حالت‌های مختلف استفاده کنند.

Lenovo-Yoga-Tablet-2-06

شارژدهی باتری از دیگر ویژگی‌های مهم این تبلت‌هاست که می‌توان با یک بار شارژ تا ساعت‌ها با خیال راحت با آن‌ها کار کرد. یوگا تبلت 2 در هر دو مدل 8 و 10 اینچی به نمایشگرهایی با رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل مجهز شده‌اند. روشنایی و کنتراست این صفحه‌ها عالی بوده و به لطف بهره‌گیری از تکنولوژیIPS، زوایای دید صفحه نمایش بسیار مطلوب است.این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت 1,500,000 تا 1,550,000 تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد.

مشخصات فیزیکی: 7.2 در 183 در 255 میلی متر، 629 گرم

سیستم‌عامل: ویندوز 8.1

صفحه‌نمایش: 10.1 اینچی LCD با رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل و چگالی تصویر 224 پیکسل بر اینچ

پردازنده:  چهار هسته ای، Atom Z3745 اینتل با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی HD Graphics اینتل

حافظه: ۲ گیگابایت حافظه رم DDR3 ، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 64 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، ثانویه با کیفیت 1.6 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی با ظرفیت 9600 میلی آمپر ساعتی

سایر امکانات:پشتیبانی از سیم کارت در نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای، بلوتوث،،درگاه HDMI، USB و GPS

++ امکان اجرای برنامه های ویندوزی
– – حافظه رم نسبتا کم


تبلت نکسوس 9
Nexus 9

طبق گفته‌ی گوگل  نکسوس 9 به‌اندازه‌ی کافی کوچک است که دست‌وپا گیر نباشد و هم به‌اندازه‌ای بزرگ است که بتواند نیازهای افراد را برآورده کند.گوگل همچنین در کنار معرفی این محصول از کیبورد مغناطیسی مخصوص آن و پایه نگه‌دارنده برای تنظیم تبلت در زوایای مختلف پرده برداشته است.

HTC-Google-Nexus-9

همچنین نکسوس 9  دارای 2 گیگابایت رم می‌باشد و به ادعای گوگل باتری آن توانایی روشن نگه‌داشتن این دستگاه را تا 9 ساعت کار متداول را دارد.در ساخت اسپیکرهای این تبلت از فناوری BoomSound به‌کاررفته است.این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت 1,250,000 تا 1,400,000 تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد.

مشخصات فیزیکی: 228.2 در 153.7 در 7.9 میلی متر، 425 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 5

صفحه‌نمایش: 8.9 اینچی LCD با رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل و چگالی تصویر 281 پیکسل بر اینچ مجهز به گوریلاگلس 3

پردازنده:  دو هسته ای Nvidia Tegra K1 با کلاک فرکانس 2.3 گیگاهرتز و واحد پردازش گرافیکی Kepler DX1

حافظه: ۲ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 و 32 گیگابایتی

دوربین: اصلی 8 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت 1.6 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی با ظرفیت 6700 میلی آمپر ساعتی

سایر امکانات: پشتیبانی از سیم کارت در نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی,صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای،بلوتوث 4، GPS و USB


تبلت گلکسی تب اس 2 مدل 8 اینچی
Galaxy Tab S2 8.0 LTE

تبلت گلکسی تب S2 تنها 5.6 میلی‌متر ضخامت دارد که از آی‌پد ایر2 اپل و گلکسی تب S هم باریک‌تر است. دیگر ویژگی برجسته‌ی این تبلت، مربوط به نمایشگر آن می‌شود. همچون گلکسی تب S، گلکسی تب S2 نیز در دو نسخه و با اندازه‌ی نمایشگرهای مختلف معرفی شده است.

samsung-galaxy-tab-s2

بزرگترین نقطه قوت تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ را می‌توان صفحه نمایش‌های سوپر امولد آنها و همچنین ظاهر زیبای انها دانست.صفحه نمایش‌های سوپر آمولد بکار رفته در تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ در واقع بزرگترین صفحه نمایش‌های سوپر آمولد هستند که سامسونگ در محصولات بخش موبایل خود به کار برده است.این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت 1,500,000 تا 1,550,000 تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد.

مشخصات فیزیکی: 6.6 در 212.8 در 125.6 میلی‌متر، 298 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 4.4 کیت‌کت

صفحه‌نمایش: 8.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 359 پیکسل بر اینچ

پردازنده:  چهار هسته ای، اگزینوس 5 با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Mali-T628 MP6

حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 8 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده، ثانویه با کیفیت 2 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی 4900 میلی آمپر ساعتی

سایر امکانات:پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB ،پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی و سنسور اثر انگشت


تبلت ونیو 8
Venue 8

Venue 8 با نسل جدید پردازنده‌های اینتل کار می‌کند و مجهز به دو دوربین با سرعت‌بالای ثبت تصاویر است. با نگاهی به اعداد و ارقام ارائه شده برای این دستگاه می‌توان دریافت که Venue 8 تنها ۱ میلی‌متر پهنای کمتری نسبت به آی پد ایر ۲ اپل دارد، اما همین میزان کافیست تا به آن لقب باریک‌ترین تبلت دنیا را نسبت دهیم.این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت 1,200,000 تا 1,250,000 تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد.

تبلت ونیو 8 Venue 8

مشخصات فیزیکی: 6.1 در 124.2 در 215.9 میلی‌متر ، 305 گرم

سیستم‌عامل: ویندوز 8.1

صفحه‌نمایش: 8.4 اینچی OLED با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 539 پیکسل بر اینچ

پردازنده: چهار هسته‌ای 32 بیتی، اتم Z3580 اینتل با فرکانس کار 2.3 گیگاهرتز،واحد پردازش گرافیکی PowerVR G6430

حافظه: 2 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 8.1 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه مجهز به تکنولوژی Intel RealSense 3D، ثانویه با وضوح 2 مگاپیسکل

باتری: لیتیوم_یونی حد اکثر 12 ساعت پخش مداوم ویدیو

سایر امکانات: پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط ،قطب نما، حسگر شتاب سنج,،ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB و پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی


تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100TAL
ASUS Transformer Book T100TAL

مدل T100 ترنسفورمر بوک که ۱۰.۱ اینچی است و ۷.۲ میلی‌متر ضخامت دارد را می‌توان نازک‌ترین تبلت ویندوزی موجود خواند. T100 و T90 از پردازنده‌ی اتم اینتل و مدل قوی‌تر و پرچم‌دار، یعنی T300 هم از پردازنده‌ی نسل فعلی Core M قدرت می‌گیرد.

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100TAL

وجود پردازشگر Bay Trail اینتل برای این محصول یک مزیت به شمار می‌رود. با این حال نباید قدرت پردازشی این محصول را با دستگاه های رده بالای ویندوزی نظیر سرفیس 2 مقایسه کرد.این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت 1,200,000 تا 1,320,000 تومان بسته به نوع حافظه رم و داخلی به فروش می‌رسد.

مشخصات فیزیکی: 24 در 171 در 263 میلی‌متر، 1166 گرم

سیستم‌عامل: ویندوز 8.1

صفحه‌نمایش: 10.1 اینچی LCD با رزولوشن 768 در 1366 پیکسل و چگالی تصویر 155 پیکسل بر اینچ

پردازنده:  چهار هسته ای، Bay Trail اینتل با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی HD Graphics اینتل

حافظه: ۲ گیگابایت حافظه رم DDR3 ، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: ثانویه با کیفیت ۱.۲ مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی با ظرفیت 27.3 وات

سایر امکانات:صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای، بلوتوث،بلندگوهای استریو با تکنولوژی SonicMaster ،درگاه HDMI، USB و GPS

++ امکان اجرای برنامه های ویندوزی

– – وزن نسبتا زیاد
– – عدم وجود دوربین اصلی در قاب پشتی

جدول مقایسه مشخصات

ASUS Transformer Book T100TAL

Venue 8

 

Galaxy Tab S2 8

Nexus 9

 

Lenovo Yoga Tablet 2

Acer Predator

Xperia Z3 Tablet

iPad Air 2

24 در 171 در 263 6.1 در 124.2 در 215.9 6.6 در 212.8 در 125.6 228.2 در 153.7 7.2 در 183 در 255 8.7 در 127 در 218 6.4 در 123 در 213 6.1 در 169.5 در 240

ابعاد بر حسب میلی‌متر

1166 با احتساب کیبورد

305 298 425 629 330 270 440

وزن بر حسب گرم

10.1 اینچی LCD با رزولوشن 768 در 1366 پیکسل : 8.4 اینچی OLED با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل 8.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل 8.9 اینچی LCD با رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل 10.1 اینچی LCD با رزولوشن 1200 ئذ 1920 پیکسل 8 اینچی LED-backlit IPS LCD با رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل 8 اینچی TFT LCD با رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل 9.7 اینچی LCD IPS با رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل

مشخصات صفحه‌نمایش

چهار هسته ای، Bay Trail اینتل با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز

چهار هسته‌ای 32 بیتی، اتم Z3580 اینتل با فرکانس کار 2.3 گیگاهرتز چهار هسته ای، اگزینوس 5 با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز دو هسته ای Nvidia Tegra K1 با کلاک فرکانس 2.3 گیگاهرتز چهار هسته ای، Atom Z3745 اینتل با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز هشت هسته ای ۶۴ بیتی، اینتل Atom x7-Z8700 با فرکانس کار 2.4 گیگاهرتز چهار هسته‌ای 32 بیتی، کوالکام اسنپ‌دراگون 801 با فرکانس کار 2.5 گیگاهرتز، ۶۴ بیتی، Apple A8X با فرکانس کار ۱.5 گیگاهرتز

پردازنده

۲ گیگابایت 2 گیگابایت 3 گیگابایت ۲ گیگابایت ۲ گیگابایت ۲ گیگابایت 3 گیگابایت 2 گیگابایت

حافظه داخلی (رم)

32 گیگابایت

16 گیگابایت 16 گیگابایت 16 و 32 گیگابایت 64 گیگابایت 32 گیگابایت 16 گیگابایت 128 گیگابایت

حافظه ذخیره داخلی

8.1 مگا پیکسل 8 مگا پیکسل 8 مگا پیکسل 8 مگاپیکسل 5 مگا پیکسل 1 مگا پیکسل 8 مگا پیکسل

وضوح دوربین اصلی

27.3 وات

4900 میلی آمپر ساعت 6700 میلی آمپر ساعت 9600 میلی آمپر ساعت 4420 میلی آمپر ساعت 4500 میلی‌آمپر ساعت 27.3 وات

ظرفیت باتری

ویندوز 8.1 ویندوز 8.1 اندروید 4.4 کیت‌کت اندروید 5 ویندوز 8.1 اندروید 5.1 اندروید 4.4 کیت‌کت iOS 8

سیستم عامل

1,200,000 تا 1,320,000 تومان

1,200,000 تا 1,250,000 تومان 1,500,000 تا 1,550,000 تومان 1,250,000 تا 1,400,000 تومان 1,500,000 تا 1,550,000 تومان 1,30۰,۰۰۰ تا 1,45۰,۰۰۰ تومان 1,4000,000 تا 1,570,000 تومان 1,45۰,۰۰۰ تا 1,7۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت

 

توصیه نویسنده:

اگر به تبلت‌های ویندوزی علاقه‌مند هستید، بهتر است یک الی دو ماه دیگر برای ورود سری تازه تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 10 میان رده به بازار صبر کنید، زیرا اکثر تبلت‌های ویندوزی کنونی موجود در بازار با قیمتی به مراتب بیشتر از 2 میلیون تومان البته به شکل کاذب فروخته می‌شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.