ال‌جی استایلوس ۲ اولین گوشی با رادیوی دیجیتال رسماً معرفی شد

شرکت ال‌جی ساعاتی پیش از گوشی میان رده استایلوس ۲ رونمایی کرد که به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد، برخلاف سایر گوشی‌های موجود در بازار از رادیوی دیجیتال به جای FM پشتیبانی می‌کند.

0

مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص ارتقاء استانداردهای Eureka 147 از آغاز معرفی سیستم DAB و سپس DMB و در حال حاضر DAB+ حائز اهمیت است، امکان ارسال و دریافت سیستم‌های مختلف این خانواده در کنار یکدیگر و در داخل یک زنجیره یکسان است و تنها تغییرات در بخش رمزنگار صدا و چیپست گیرنده می‌باشد که حتی چیست‌های نسل‌های جدید قابلیت دریافت سیستم‌های قبلی را نیز دارا هستند.lg-stylus-211

اگرچه چند سالی است که از معرفی این استاندارد رادیوئی می‌گذرد، با این حال اکثر کشورهای حتی توسعه یافته به دلیل سنتی بودن تجهیزات رادیوئی خود همچنان به پشتیبانی از موج FM که حتی هزینه ارسال امواج از طریق آن هشت برابر نمونه دیجیتال است ادامه می‌دهند. حال به نظر می‌رسد ال‌جی با توجه به اینکه کشورهای اروپایی تصمیم به حذف موج FM به مرور زمان گرفته‌اند، گوشی هوشمند استایلوس ۲ را به چیپستی تجهیز کرده که قابلیت دریافت رادیوی دیجیتال را ارائه می‌دهد.

lg-stylus-201 (1)

طبق اعلام شرکت سازنده، از آنجا که هنوز استفاده از رادیو دیجیتال در کشورهای امریکای لایتن و شمالی رواج پیدا نکرده است، گوشی هوشمند استایلوس ۲ صرفاً در کشورهای استرالیا، بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند، نروژ و بریتانیا عرضه خواهد شد. ناگفته نماند که چیپست دریافت رادیوی دیجیتال به مراتب انرژی کمتری نسبت به دریافت کننده امواج FM را مصرف کرده، علاوه بر این بر پایه شبکه DAB+ امکان ارسال همزمان امواج صوتی باکیفیت‌تر در کنار سایر سرویس‌های آنلاین تعبیه شده است.

در هر حال لازم به ذکر است که گوشی هوشمند استایلوس ۲ از سخت‌افزاری همچون نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، تراشه چهار هسته‌ای با کلاک فرکانس 1.2 گیگاهرتز، 1.5 گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی و باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این محصول از آنجا که به عنوان رقیب دیرینه‌ای برای سری گلکسی نوت سامسونگ محسوب می‌شود دارای یک قلم استایلوس بوده که از طریق رابط کاربری ارتقا یافته گوشی به راحتی در جهت یادداشت‌برداری سریع آماده به کار می‌شود.

lg-stylus-210

شرکت سازنده قید کرده که نوک قلم دیجیتالی آن محصول از پردازشی نانو برخوردار گشته و در نتیجه دقت آن به نسبت مدل قبلی کائوچوئی دقیق‌تر است. ترفند جالبی نیز برای گم نکردن آن بکار رفته که در صورتی که در جای خود قرار نگرفته باشد یک پاپ اپ نمایش داده خواهد شد. ال‌جی همچنین توضیح داده که قابلیت‌هایی جدید به این قلم افزوده که “Pen Pop” یک منو با میانبر به “Pop Memo” بوده و ” Pop Scanner” و “Calligraphy Pen” برای نوشتن همانند یک خودنویس است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.