پروژکتور جدید سونی هر سطحی را به سطح حساس به لمس تبدیل می‌کند

امروزه معمولاً صفحات لمسی که با آن‌ها کار می‌کنیم تنها به‌اندازه‌ای هستند که تولیدکننده آن را انتخاب کرده است و همان‌طور که انتظار می‌رود، هرچه بزرگ‌تر باشند قیمت بالاتری هم دارند؛ اما اگر این اندازه متغیر بود و می‌توانست به بزرگی میز غذاخوری آشپزخانه یا به کوچکی یک میز قهوه‌خوری باشد، چه می‌شد؟

0

به نظر می‌رسد که سونی در حال کار بر این ایده بوده است، چراکه در طول فستیوال موسیقی و رسانه تعاملی SXSW یک نمونه اولیه از پروژکتوری را نشان داده که عملاً می‌تواند هر سطح صافی را به صفحه‌ای حساس به لمس بدل کند. علاوه بر این، پروژکتور مجهز به حسگر عمق و حرکت است و می‌تواند تشخیص دهد چه چیزی بر میز یا سطح قرار داده شده است و می‌تواند اطلاعاتی را درباره آن ارائه دهد.

sony-projector-sxsw-2016-1

برخی از مثال‌های نشان داده‌شده از اشیاء، شامل فنجان‌ها می‌شد که پروژکتور قادر به دیدن آن و تشخیص عمق فنجان بود. همچنین این پروژکتور می‌تواند کتاب‌ها را تشخیص داده و آن‌ها را به نسخه‌های تعاملی که پر از نقاشی و انیمیشن هستند تبدیل کند و به کتاب‌های داستانی جان ببخشد.

sony-projector-future-lab-sxsw-2016-2.0

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، سونی پروژکتور خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که بتواند کتاب آلیس در سرزمین عجایب نوشته Lewis Carrol را تشخیص دهد. انیمیشن‌های اضافه‌شده به صفحات را می‌توان کشید یا Drag کرد تا با اشیاء دیگر مثل یک فنجان یا کارت‌های بازی تعامل داشته باشند. همچنین پروژکتور می‌تواند به فشار انگشت بر میز پاسخ دهد و جهت دست را دنبال کند. با نگه‌داشتن انگشت در هر قسمتی از سطح، شبکه نوری که پروژکتور برای دنبال کردن حرکات شما استفاده می‌کند، روشن خواهد شد.

sony-projector-sxsw-2016-5

بااینکه هنوز به مرحله تولید نرسیده، می‌توان تصور کرد که از آن در کلاس‌های درس و درزمینهٔ آموزش استفاده شود یا اینکه کاربر به سادگی به روشی نو و جالب به انجام بازی‌ها بپردازد. مهم‌تر اینکه پروژکتوری مثل این می‌تواند به‌سان پله‌ای میان صفحه‌نمایش‌های معمولی که الآن داریم و تکنولوژی واقعیت مجازی و هولوگرام‌هایی که در آینده شروع به کار خواهند کرد عمل کند.

sony-projector-sxsw-2016-4

متأسفانه ازآنجایی‌که این پروژکتور در آزمایشگاه Future Lab سونی تولیدشده معلوم نیست که روزی از وضعیت نمونه اولیه بودن خارج شده و به محصولی که در بازار هم برای خرید موجود است تبدیل شود.

sony-projector-sxsw-2016-3

 

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.