فناوری جدید اینتل حافظه‌ مک‌بوک اپل را هزار برابر سریعتر خواهد کرد

بر کسی پوشیده نیست که دنیای حافظه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات طی چند سال اخیر با تجاری شدن SSD ها دگرگون شده است، این در حالی است که همیشه وقت فضا برای بروز فناوری‌های نوین در تمامی حوزه‌های دنیای آیتی از جمله این بخش وجود دارد.

0

در همین رابطه و به تازگی اینتل با همکاری شرکت میکرون از فناوری ذخیره‌سازی جدیدی موسوم به Optane رونمایی کرده که بار دیگر می‌تواند سرعت نوشتن اطلاعات در حافظه‌های SSD را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

Optane فناوری جدیدی است که در طراحی حافظه‌های فوق‌سریع و حافظه‌های SSD به کار می‌رود و بر اساس فناوری 3D Xpoint بنیان نهاده شده است. این فناوری که به زودی به صورت تجاری ارائه خواهد شد با پروتکل حافظه فوق‌سریع NVMe سازگار بوده و به کمک آن به سرعتی باورنکردنی در بحث انتقال اطلاعات از روی حافظه‌های SSD خواهیم رسید.

در سوی دیگر امروز اطلاعات توسط Macworld به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد شرکت اپل در نظر دارد سال آینده مک‌بوک‌های خود را به فناوری مورد بحث تجهیز نماید. لازم به ذکر است که نسل کنونی مک‌بوک از پروتکل NVMe پشتیبانی کرده، از این رو اپل برای پیاده‌سازی فناوری Optane در این دستگاه‌ها کار پیچیده‌ای در پیش روی نخواهد داشت. در هر حال اگر این پروژه عملیاتی شود، بایستی سال آینده منتظر مک‌بوک هایی از سوی اپل باشیم که به لطف فناوری Optane، در بخش جابجایی اطلاعات هزار برابر سریع‌تر عمل خواهند کرد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.