ببینید: مقایسه عکس‌های گرفته شده با سنسورهای سونی و سامسونگ دوربین گلکسی اس 7

اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ چندی پیش از سنسور 12 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس فوق سریع Dual Pixel و اندازه پیکسل‌های 1.4 میکرونی رونمایی کرده بود که کیفیتی نظیر آنچه در لنز IMX260 سونی یافته بودیم را ارائه می‌دهد.

3

نکته جالب و البته عجیب اینکه این شرکت کره‌ای در پرچم‌داران گلکسی اس 7 و اس 7 اج از دو لنز 12 مگا پیکسلی مجهز به فناوری پیکسل‌های دوگانه خود و لنز IMX260 شرکت سونی استفاده کرده است؛ اما به راستی کدام یک از این دو سنسور تصاویری با کیفیت‌تر و شفاف‌تر را ثبت می‌کنند.

خوشبختانه وب‌سایت فرانسوی muropaketti با ترتیب دادن مقایسه‌ای مشابه به این سؤال پاسخ داده است به طوری که در ادامه تصاویر سمت راست توسط لنز ساخت سامسونگ و تصاویر سمت چپ توسط لنز IMX260 سونی به کار گرفته در گلکسی اس 7 ثبت شده‌اند.

همان‌طور که به نظر می‌رسد سنسور دوربین ساخت خود سامسونگ تصاویر را با زاویه دید بیشتر، شفاف‌تر و البته واضح‌تر ثبت کرده است.هنوز مشخص نیست که سامسونگ کدام نسخه‌ها را با سنسور آیزوسل و کدام را با سنسور سونی عرضه می‌کند اما گفته می‌شود احتمالاً نسخه‌های اکسینوس که برای بازار جهانی عرضه می‌شوند به سنسور سامسونگ و نسخه اسنپ‌دراگون برای بازار آمریکا با سنسور IMX260 سونی عرضه می‌شوند.

در صورت تمایل شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش مشخصات سخت افزاری گلکسی اس 7 خود، از نوع لنز به کار گرفته در آن آگاه شوید. لازم به ذکر است که در این بخش لنز IMX260 سونی با کد داخلی SONY_IMX260 or SLSI_S5K2L1 مشخص شده است.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. احسان می‌گوید

    انقدر بدم میاد از سامسونگ تو هر چیزی دخالت میکنه بگو تو رو چه به ساختن سنسور دوربین Sony کجا سامی کجا کاملا مشخصه سنسور های سونی صد پله بالاتر از سامسونگه و من اصلا این مقایسه ها رو قبول ندارم خواهشا سعی در خراب کردن سونی نداشته باشین

  2. نوکیای بی رقیب می‌گوید

    آفرین خوشم اومد،
    جفت گوشی های من لنز های زایس دارند،که رقیب ندارند،

  3. Amir می‌گوید

    کی جرات داره با لنز زایس مقایسه کنه