اندروید N به شما امکان جابجایی و کپی کردن متن بین اپلیکیشن‌ها را می‌دهد

هنوز تا انتشار اندروید N زمان زیادی باقی مانده، اما نسخه جدید این سیستم عامل پرطرفدار از هم اکنون خبرساز ظاهر شده است، از طرف دیگر نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید N نیز به تازگی انتشار یافته است، جالب اینجاست که در این نسخه کاربر امکان جابجایی و انتقال متن را در بین اپلیکیشن‌ها دارد.

1

اگر از کاربرهای سیستم‌عامل‌ کامپیوترهای خانگی هستید به خوبی از اهمیت امکان جابجایی متن و الحاق آن به سایر برنامه‌ها باخبر هستید، جالب اینجاست تاکنون خبری از این امکان پرکاربرد در اندروید نبوده است؛ اما همان‌گونه که در بالا اشاره شد ظاهرا در اندروید N این مشکل برطرف می‌شود و کاربران قادر هستند متون انتخاب شده را بین اپلیکیشن‌های مورد نظر جابجا کنند.

multi_window_drag_drop

بر اساس گزارشی که توسط بلاگ اندروید پلیس منتشر شده است، اندروید N از ویژگی چند پنجره‌ای (Multi-Windows) برخوردار است، این ویژگی باعث می‌شود کاربر چند اپلیکیشن مختلف را در کنار یکدیگر باز کند. ناگفته نماند که این ویژگی تاکنون در تبلت‌ها قابل دسترسی بود، البته با توجه به ابعاد بزرگ‌تر صفحه‌نمایش تبلت‌ها امکان مرور چند اپلیکیشن در کنار یکدیگر چندان هم دور از ذهن نبود، اما به هر ترتیب گوگل تصمیم گرفته تا از این به بعد کاربران گوشی‌های موبایل هوشمند نیز بتوانند با نسخه بعدی اندروید چند اپلیکیشن را در کنار یکدیگر باز کنند.

با این حساب در نسخه بعدی اندروید به لطف ویژگی چند پنجره‌ای کاربران قادر هستند متنی را انتخاب و آنرا به پنجره جدید جابجا کنند. برای نمونه فرض کنید در حین نوشتن پیام ایمیلی هستید و قصد دارید در پیام خود متنی را از اینترنت اضافه کنید، به این ترتیب کافی است تا پنجره مرورگر خود را باز کرده و پس از انتخاب متن آنرا به ایمیل خود بکشانید یا به اصطلاح دِرَگ (Drag) کنید.

کاربران فعلی اندروید برای انجام فرآیند بالا باید متن را از پنجره مرورگر خود انتخاب کرده، آنرا در حافظه کپی کنند و سپس به اپلیکیشن ارسال ایمیل خود مراجعه و در آنجا متن را الحاق کنند. ناگفته نماند که سامسونگ مدتی است این ویژگی را در گوشی‌های سری گلکسی خود تعبیه کرده، اما همان‌گونه که اشاره شد سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی از این مزیت بی‌نصیب مانده‌اند که با انتشار اندروید N، این نقص برطرف خواهد شد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. صابر می‌گوید

    یادم هست اون موقع سیمبین نوکیا سری 60 ورژن 2 یا 3 این قابلیت رو داشت و جز قابلیت های ذاتیش بود و خیلی کاربردی بود واقعا دم گوگل گرم عجب کار شاخی کرد ها _خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ