گوگل در حال کار بر روی استفاده بدون نیاز به اینترنت از Google Now است

دستیارهای صوتی هوشمند سلانه سلانه جای خود را در دل کاربران باز می‌کنند، این نوگل‌های تازه باغ فناوری امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند اما یک مشکل بین تمامی آنها وجود دارد، اگر گوشی آنلاین نباشد این دستیارهای صوتی به هیچ دردی نمی‌خورند، اینجاست که گوگل قصد دارد بدون نیاز به اینترنت نیز دستیار صوتی Google Now را فعال کند.

1

از قرار معلوم گوگل که همیشه نقش یکی از پیشتازان صنعت آی‌تی را ایفا می‌کند اخیرا موفق شده تا سیستم تشخیص صدای آفلاینی را طراحی کند، بنا به گفته بلاگ 9to5Goolge که اخبار موثقی از برنامه‌های گوگل را منتشر می‌کند، این دستیار صوتی آفلاین از لحاظ حجم و اجرا شدن بسیار سبک است و حدود ۲۰.۳ مگابایت حجم دارد.

جالب اینجاست که نسخه آفلاین دستیار صوتی گوگل حتی بر رروی گوشی نکسوس ۵ که سه سال پیش عرضه شده نیز به راحتی جواب می‌دهد، از طرف دیگر گفته می‌شود که نسخه آفلاین دستیار صوتی Google Now حتی از نسخه آنلاین آن نیز سریع‌تر است و ادعا می‌شود حدود ۷ برابر سریع‌تر اجرا می‌شود.

از طرف دیگر گفته می‌شود که این دستیار صوتی نسبت به نسخه آنلاین خود از دقت بیشتری نیز برخوردار است و تنها ۱۳.۵ درصد در تشخیص کلمات ضعف دارد. بد نیست بدانید این دقت و سرعت بی‌دلیل نیست و با کسب ۳ میلیون جستجوی صوتی مختلف از موتور گوگل بدست آمده است.

در این فرآیند سعی شده تا ۲۰ لحن صدای مختلف نیز از ویدئوهای یوتیوب برای تشخیص صدا استخراج شود. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود تا فرآیند تشخیص فرمان‌های صوتی از جانب دستیار هوشمند صوتی گوگل با سرعت بیشتری انجام شود و به دلیل آفلاین بودن، کارآیی بیشتری نیز داشته باشد.

ناگفته نماند که گوگل مدعی است این دستیار صوتی تنها در گوشی‌های همراه هوشمند قابل استفاده نخواهد بود و این غول بزرگ اینترنتی قصد دارد Google Now را برای تجهیزات هوشمند پوشیدنی نیز عرضه کند.

البته در حال حاضر بیانه‌ای رسمی در این خصوص از جانب گوگل منتشر نشده اما با توجه به سیاست‌هایی که از این شرکت سراغ داریم و شایعاتی که حول نسخه آفلاین دستیار صوتی Google Now منتشر شده است می‌توان حدس زد که دیر یا زود رسما شاهد این نسخه جدید در گوشی‌های همراه هوشمند خواهیم بود.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    مناسب برای ایرانی ها
    و

    صد حیف از فقدان علم استفاده از دستیار صوتی