اپل تائید کرد: بستن کامل اپلیکیشن‌ها کمکی به حفظ شارژ باتری آیفون شما نمی‌کند!

بیشتر کاربران اپل بر این گمان هستند که بستن کامل اپلیکیشن‌ها باعث حفظ شارژ باتری آیفون می‌شود؛ اما از قرار معلوم این باور صحت علمی ندارد و بستن کامل اپلیکیشن‌ها کمکی به حفظ شارژ باتری آیفون نمی‌کند!

1

مدیر سیستم عامل iOS آقای کِرِگ فِدِرینی (Craig Federighi) در خصوص این باور اشتباه توضیحات جالبی را مطرح کرد. یکی از کاربران اپل طی ایمیلی به تیم کوک، مدیر عامل اپل از وی سوال کرده بود که آیا بستن اپلیکیشن‌ها در ذخیره باتری تاثیر دارد؟ تیم کوک نیز این پیغام را به فدرینی فوروارد کرد تا جواب دقیقی را از این مدیر ارشد اپل دریافت کنیم. در این ایمیل که توسط بلاگ 9to5Mac به صورت عمومی منتشر شده است این کاربر از تیم کوک این‌گونه سوال کرده است: آیا شما اپلیکیشن‌های باز خود را برای ذخیره باتری می‌بندید؟

فدرینی نیز پس از یک روز در یک جواب ساده و صریح پاسخ نه داد. بستن اپلیکیشن‌ها به جهت ذخیره باتری همیشه سوالی بحث برانگیز بوده است و تاکنون مباحث مختلفی در این زمینه انجام شده است اما همان‌گونه که اشاره شد فدرینی آب پاکی را با یک جواب نه به این کاربر اپل داد. جالب اینجاست که در صفحه‌ وب‌سایت پشتیبانی اپل نیز ذکر شده نیازی به بستن اپلیکیشن‌ها نیست مگر اینکه اجرای اپلیکیشن با مشکل روبرو شده باشد. بیشتر اپلیکیشن‌هایی که با دو مرتبه فشار دادن دکمه HOME نمایش داده می‌شود در واقع عملکردی در پشت زمینه سیستم ندارد.

البته اپل مدعی است که کنترل کردن اپلیکیشن‌های اجرا شده بی‌ضرر نیست، بنا به گفته اپل بد نیست کاربر هر از گاهی اپلیکیشن‌های اجرا شده را بررسی کند تا از صحت عملکرد آنها اطمینان خاطر حاصل شود. این امر به خصوص در اپلیکیشن‌هایی که نیاز به مشخص کردن موقعیت دارند بیشتر لازم است. بد نیست بدانید که این دسته از اپلیکیشن‌ها باتری بیشتری مصرف می‌کنند. از طرف دیگر اپل تاکید دارد اپلیکیشن‌هایی که در پشت زمینه کار می‌کنند و به آنها نیازی ندارید را غیر فعال کنید. به هر ترتیب همان‌گونه که اشاره شد مدیر iOS تاکید دارد که بستن اپلیکیشن‌ها تاثیری در حفظ شارژ باتری ندارد.

yahoo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    با استناد از حرفاش هم داره هم نداره