قابلیت Doze در اندروید N حتی هنگام ثابت بودن گوشی کار می‌کند

شب گذشته گوگل ما را با معرفی نسخه پیش‌نمایش اندروید N غافلگیر کرد. یکی از قابلیت‌های این نسخه بهبودیافتن Doze برای کاهش مصرف شارژ باتری بود که حالا با جزئیات بیشتری شفاف‌سازی شده است.

0

Doze در اندروید مارشملو وقتی صفحه‌نمایش گوشی خاموش بوده و گوشی بی‌حرکت باشد فعال شده و از آپدیت شدن خودکار محتوای اپلیکیشن‌ها در فواصل زمانی کم جلوگیری می‌کند. به این ترتیب شب تا صبح گوشی شما تنها به تعداد محدودی از خواب عمیق یا اصطلاحاً Deep Sleep بیرون آمده و انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند. عیب این قابلیت اجبار به ثابت بودن دستگاه است و به طور مثال اگر گوشی در جیبتان قرار گرفته باشد و در حال حرکت باشید دیگر Doze عمل نخواهد کرد؛ این مشکل در اندروید N رفع شده است. از این پس وقتی صفحه گوشی را خاموش می‌کنید Doze فعال می‌شود مگر این‌که آن را به شارژ متصل کرده باشید.

Android-N-Doze

علاوه بر Doze اندروید N همچنین Project Svelte که از اندروید کیت‌کت با هدف کاهش مصرف حافظه رم آغاز شده بود بهبود یافته است. گفته می‌شود اندروید N روی گوشی‌های با حافظه رم کمتر عملکرد بهتری خواهد داشت و حتی این امر به کاهش مصرف شارژ نیز کمک خواهد کرد.

با پروژه Svelte سه broadcast که پیش از این در اندروید فعال بودند حذف شده‌ند: CONNECTIVITY_ACTION، NEW_PICTURE و NEW_VIDEO. این برادکست‌ها به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دادند که وضعیت اتصال شبکه و تغییرات را بین WiFi و دیتای موبایل بررسی کرده و زمانی که عکس یا ویدئوی جدیدی گرفته می‌شود از آن باخبر شوند. از آن‌جایی که اپلیکیشن‌های بسیاری ممکن است توسط این برادکست‌ها فعال شوند حذف آن‌ها می‌تواند در کاهش مصرف انرژی مؤثر باشد. در اندروید N تنها اپلیکیشن فعال می‌تواند برادکست مربوط به تغییر وضعیت شبکه را دریافت کرده و برادکست‌های تصویر و ویدئوی جدید هم به کلی حذف شده‌اند. به همین دلیل منتظریم تا تغییرات مصرف شارژ باتری را در اندروید N در نکسوس‌ها به عمل ببینیم.

androidpolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.