سامسونگ سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی خود را معرفی کرد؛ گلکسی اس 7 با دو نوع سنسور عرضه می‌شود

ظاهراً به نظر می‌رسد سامسونگ مجدداً مانند گلکسی اس 6 و اس 6 اج پرچم‌داران جدید خود را نیز با دو نوع سنسور دوربین عرضه خواهد کرد. امروز این شرکت کره‌ای سنسور دوربین ISOCELL خود را با وضوح 12 مگاپیکسل و فناوری Dual Pixel معرفی کرد.

0

بررسی‌های اولیه نشان داد که سامسونگ در گلکسی اس 7 و اس 7 اج از سنسور دوربین سونی IMX260 بهره می‌برد. این سنسور 12 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس فوق سریع Dual Pixel و اندازه پیکسل‌های 1.4 میکرونی عملکرد بسیار بهتری را نسبت به نسل قبلی از خود نشان می‌داد. حالا به نظر می‌رسد سامسونگ یک سنسور جدید را درست با همین ویژگی‌ها تولید و معرفی کرده است. طبق مشاهدات کاربران برخی از نسخه‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج به جای سنسور سونی به این سنسور سامسونگ مجهز هستند.

Galaxy-S7-colors

هنوز مشخص نیست که سامسونگ کدام نسخه‌ها را با سنسور آیزوسل و کدام را با سنسور سونی عرضه می‌کند اما گفته می‌شود احتمالاً نسخه‌های اکسینوس که برای بازار جهانی عرضه می‌شوند به سنسور سامسونگ و نسخه اسنپ‌دراگون برای بازار آمریکا با سنسور IMX260 سونی عرضه می‌شوند. با وجود این‌که چنین مطلبی توسط سامسونگ تأیید نشده اما احتمالاً دوباره خریداران گلکسی اس 7 و اس 7 اج نگران این موضوع خواهند بود که شاید تصاویر یک سنسور بهتر از دیگری باشد و سنسور ضعیف‌تر نصیب آن‌ها شود.

Galaxy-S7-sensors

اگر به خاطر داشته باشید این مجادله درمورد دوربین گلکسی اس 6 به انتشار تصاویر مقایسه‌ای ختم شد و مشخص شد که در واقع اختلاف کیفیت تصاویر بین سنسورهای سونی و سامسونگ کاملاً قابل چشم‌پوشی است؛ سنسور سامسونگ تصاویر کمی بهتری را در نور کم و سنسور سونی در نور کافی ثبت می‌کردند اما سامسونگ از کیفیت مشابه این دو سنسور اطمینان حاصل کرده بود. اگر شما هم حساس هستید که مدل سنسور دوربین گلکسی اس 7 یا اس 7 اج خود را بدانید می‌توانید با نصب اپلیکیشن AIDA64 و مراجعه به بخش Camera ID از مدل دقیق سنسور مطلع شوید. مدل SLSI مربوط به آیزوسل سامسونگ و IMX260 مربوط به سنسور سونی خواهد بود.

گفتنی است سامسونگ در بیانیه رسمی خود پس از معرفی گلکسی اس 7 تنها به سنسور ISOCELL اشاره کرده بود و نامی از سنسور سونی برده نشده بود. به هر حال حالا خریداران گلکسی اس 7 علاوه بر دغدغه خرید نسخه اسنپ‌دراگون یا اکسینوس یک نگرانی هم بابت سنسور دوربین خواهند داشت.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.