شایعه: اچ‌تی‌سی یک قرارداد انحصاری سه ساله برای ساخت گوشی‌های نکسوس امضا کرده است

حتماً می‌دانید که اچ‌تی‌سی تولیدکننده اولین گوشی هوشمند اندرویدی دنیا و همچنین اولین گوشی سری نکسوس بود. طبق شایعات این شرکت نه‌تنها مأمور ساخت هر دو گوشی نکسوس سال 2016 شده بلکه قراردادی 3 ساله و انحصاری برای ساخت این گوشی‌ها با گوگل امضا کرده است.

0

تاکنون اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و هواوی مأموریت ساخت گوشی‌های نکسوس را برعهده داشته‌اند و اخیراً گوگل تصمیم به عرضه دو نکسوس در هر سال در دو اندازه متفاوت گرفته است. طبق شایعات پیشین اچ‌تی‌سی در سال 2016 دو گوشی نکسوس یکی با صفحه‌نمایش 5 اینچی و دیگری 5.5 اینچی عرضه خواهد کرد. اما طبق گزارش جدید این شرکت تایوانی همچنین برای سه سال تولیدکننده انحصاری گوشی‌های نکسوس خواهد بود. پیش از این گوگل هیچ‌گاه قراردادی بلندمدت امضا نکرده و هر ساله به صورت جداگانه تولید گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس را به شرکتی واگذار خواهد کرد.

Nexus-9-Multimedia

گفته می‌شود در این قرارداد نامی از تبلت‌های نکسوس برده نشده و ممکن است این وظیفه به سایر تولیدکنندگان محول شود. البته همان‌طور که می‌دانید گوگل پس از نکسوس 9 اچ‌تی‌سی هیچ تبلت نکسوسی عرضه نکرده است و تبلت Pixel C نیز به صورت کامل توسط خود گوگل طراحی و ساخته شده است. به هر حال واگذاری ساخت نکسوس‌ها به اچ‌تی‌سی اگر به معنای ترکیب طراحی باکیفیت این شرکت تایوانی با نرم‌افزار روان اندروید خام باشد مطمئناً اندرویدی‌ها را خوشحال خواهد کرد و همچنین می‌تواند به اچ‌تی‌سی برای بازگشت به سوددهی در بازار گوشی‌های هوشمند نیز کمک کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.