بهترین اپلیکیشن‌های دوربین برای آیفون با تنظیمات دستی

امروزه در خرید گوشی‌های همراه توجه بسیار زیادی به میزان کیفیت دوربین آن می‌شود و دلیل آن نیز عکاسی در گوشی می‌باشد که باعث شده است تا به این حد افراد به دوربین گوشی توجه داشته باشند؛ اما شاید همین دوربین با کیفیت بالا نیز نتواند تمام نیازهای برخی از کاربرانی را که به عکاسی حرفه‌ای علاقه‌مند هستند، پوشش دهد از این رو نیاز به یک اپلیکیشن عکاسی قدرتمند احساس می شود.

4

اگر دنبال بهترین اپلیکیشن‌های آیفون هستید که به شما در بهره بردن از تمامی قابلیت‌های دوربین گوشی‌تان که در iOS 9 تدارک دیده شده کمک کند و از طرفی امکان تنظیم دستی عناصری مانند سرعت شاتر و تراز سفیدی را هم فراهم می‌کنند، در ادامه ما را در فارنت همراه کنید تا با بهترین اپلیکیشن‌های دوربین برای آیفون با تنظیمات دستی آشنا شویم.

اپلیکیشن Manual

شاید همان‌طور که از نام این اپلیکیشن بتوان برداشت کرد، اصلی‌ترین قابلیت برنامه Manual امکان تنظیم دستی اغلب پارامترهای دخیل در عکس‌برداری با گوشی است. برخلاف سایر اپلیکیشن‌های مشابه، برای کار با Manual نیاز به دانش چندان بالایی در این زمینه نبوده و اینترفیس ساده اما کاربردی آن هر کاربری را راضی نگاه خواهد داشت.

شما در این برنامه به راحتی می‌توانید از طریق منوهای کشویی سرعت شاتر و ISO را تنظیم کرده و تغییرات اعمال شده را به صورت لحظه‌ای مشاهده نمایید. البته اگر به طور اتفاقی پارامتری را به اشتباه تغییر دادید غصه نخورید زیرا با زدن دکمه back، به حالت پیش از اعمال تغییر بازخواهید گشت. همان‌طور که گفته شد این برنامه از رابط کاربری ساده‌ای بهره برده، از این رو از افراد مبتدی گرفته تا حرفه‌ای می‌توانند با آن کار کنند. ناگفته نمایند که برای استفاده از تمامی قابلیت‌های Manual، بایستی مبلغ 2.99 دلار را به حساب توسعه‌دهنده واریز نمایید.

manual-custom-exposure-camera

App-Store-download-button


اپلیکیشن Focus

Focus نام اپلیکیشن جدیدی دیگری با قابلیت تنظیمات دستی دوربین مخصوص iOS است که علاوه بر ارائه امکان تنظیمات المان‌های مختلف، یک قابلیت ویژه و آن هم امکان تنظیم بیرون زدگی دریچه لنز را فراهم می‌کند. این قابلیت اجازه می‌دهد تا شما اشیائی که در تصویر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را برجسته و روی آن فوکوس کنید.

دو ویژگی برجسته دیگر این برنامه، فلش کامل در عین نگاه داری تعادل رنگ سفید است. در حالی که تعادل رنگ سفید ممکن است صرفاً در زمان انجام فوکوس صورت نگیرد، با این حال کاربران قادر هستند در حالت Live Preview پارامترهای مورد نظر خود را قبل از ثبت عکس تنظیم نمایند. از دیگر ویژگی‌های برنامه Focus می‌توان به ذخیره کردن تصاویر با فرمت TIFFs، امکان تنظیم سرعت شاتر از طریق اپل‌واچ و قابلیت حذف تصاویر از طریق پنجره photo viewer اشاره کرد.اپلیکیشن Focus را میتوانید از طریق لینک زیر و پس از پرداخت مبلغ 1.99 دلار دریافت نمایید.

focus

App-Store-download-button


اپلیکیشن ProCam 3

رابط کاربری اپلیکیشن ProCam 3 ممکن است نسبت به سایر برنامه‌های این لیست از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد، با این حال تمامی این پیچیدگی به خاطر ویژگی‌های موجود در ProCam 3 تعبیه شده است. ناگفته نماند که این برنامه علاوه بر ارائه قابلیت‌هایی از قبیل تنظیم دستی سرعت شاتر، تراز سفیدی و تصحیح نوردهی در عکس‌برداری، امکان تنظیم پارامترهای بیان شده را در زمان ضبط ویدئو هم فراهم می‌کند.

به عنوان یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر که ProCam 3 را به اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض بسیاری از گوشی‌های آیفون تبدیل کرده می‌توان به امکان مکث و از سرگیری مجدد در زمان ضبط ویدئو اشاره کرد.focus peaking، امکان کنترل دوربین از طریق اپل‌واچ و رابط کاربری دوگانه به نام Shoot از دیگر قابلیت‌های این برنامه محسوب می‌شوند.

procam-3

App-Store-download-button


اپلیکیشن ProCamera + HDR

ProCamera + HDR اپلیکیشن بسیار قدرتمند در زمینه عکاسی با گوشی آیفون و بهترین برنامه عکاسی در حالت HDR است. الگوریتم‌های بسیار پیشرفته این برنامه امکان ثبت عکس‌های HDR باکیفیت را برای کاربران فراهم می‌کند. همچون سایر برنامه‌های این لیست، اپلیکیشن ProCamera + HDR نیز قابلیت کنترل و تنظیم دستی عناصر مهمی همچون سرعت شاتر و تراز سفیدی را ارائه می‌دهد.

امکان فعال‌سازی تایمر عکاسی از طریق گفتن کلمه‌ای خاص، پردازش بسیار سریع عکس‌ها و افکت‌ها در کنار تثبیت تصاویر و ثبت عکس‌های شفاف و بدون تاری از دیگر ویژگی‌های این برنامه محسوب می‌شوند.از طریق لینک زیر میتوانید اپلیکیشن ProCamera + HDR را با قیمت 4.99 دلار دریافت نمایید.

ProCamera + HDR

App-Store-download-button

 

اگر اپ دیگری را می‌شناسید که برای استفاده از قابلیت کنترل دستی iOS آپدیت شده، حتما لطفا آن را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    اینقدر اپلیا عقده تنظیمات دستی دوربین شدم اسم برنامهه خودش
    Manual
    هس
    نشون دهنده ی عمق هقده هست ????

    1. Amir می‌گوید

      شدن****
      عقده****

      1. محمد می‌گوید

        اول نوشتن یاد بگیر بعد بیا نظر بده
        پیشنهاد من به تو : از کلاس اول شروع کن

        1. Amir می‌گوید

          مثل اینکه عقده های شما
          بیشتر هم هست