سران اپل، گوگل و تسلا در جلسه‌ای سری با جمهوری‌خواهان برای توقف دونالد ترامپ جمع شدند

ظاهراً رهبران دره سیلیکون و شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا هم تأثیرات مهمی در سیاست ایالات متحده آمریکا دارند. اخیراً در جلسه‌ای مخفیانه که در جزیره Sea Island تشکیل شده بود سران شرکت‌های مهم فناوری به همراه جمهوری‌خواهان در مورد بهترین راه جلوگیری از «دونالد ترامپ» در تبدیل شدن او به نامزد اصلی این حزب به گفتگو پرداختند.

0

در این جلسه سالانه که توسط انجمن American Enterprise Institute در جزیره‌ای دورافتاده برگزار شد طبق معمول هیچ خبرنگاری حق ورود نداشت اما طبق منابع مختلف تیم کوک مدیرعامل اپل، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و SpaceX و بنیان‌گذار گوگل لری پیج حضور داشته‌اند. از جمله جمهوری‌خواهان صاحب نام در این جلسه نیز می‌توان به Karl Rove، Paul Ryan و Mitch McConnell اشاره کرد.

Donald-Trump-speech

با توجه به سابقه درگیری اپل و دونالد ترامپ در پرونده سن برناردینو همان‌طور که انتظار می‌رفت تیم کوک موضوع رمزگذاری و امنیت محصولات اپل را پیش کشید و با سناتور آرکانزاس Tom Cotton نیز درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد. با وجود این‌که انجمن AEI حضور سران فناوری را تأیید نکرده است اما اطلاعات عمومی پروازها نشان می‌دهد که جت شخصی برخی از این افراد از نزدیک‌ترین فرودگاه محل ملاقات بلند شده و در سن خوزه کالیفرنیا به زمین نشسته است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد سرمایه‌داری هنوز هم حرف اول را می‌زند و سران شرکت‌های فناوری که امروزه باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا محسوب می‌شوند قادر هستند احزاب مختلف را برای حمایت و یا تخریب یک کاندیدا تحریک کنند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.