مقایسه نتایج بنچمارک اسنپ‌دراگون 820 با Apple A9، اکسینوس 8890 و سایر رقبا

حالا که گلکسی اس 7 در برخی نقاط جهان رسماً عرضه شده فرصت آن رسیده تا دو نوع چیپست به کار رفته در نسخه‌های مختلف آن با یکدیگر و همچنین با چیپست‌های قدرتمند فعلی مثل Apple A9، Kirin 950 و Exynos 7420 مقایسه شود.

0

گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج در دو نسخه یکی با چیپست اسنپ‌دراگون 820 کوالکام و پردازنده گرافیکی Adreno 530 و دیگری با چیپست اکسینوس 8890 سامسونگ با پردازنده گرافیکی Mali-T880 عرضه می‌شوند. طبق عادت سامسونگ انتظار داریم تا بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری طوری انجام شده باشد که هر دو نسخه این گوشی عملکرد بسیار مشابهی در عمل داشته باشند. اما اگر می‌خواهید دقیقاً بدانید از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی خام کدام نسخه برتر است و همچنین این دو چیپست در مقابل Apple A9 در آیفون 6اس و همچنین Kirin 950 در میت 8 چه عملکردی داشته و چقدر نسبت به مدل‌های قبلی خود اسنپ‌دراگون 810 و اکسینوس 7420 پیشرفت کرده‌اند می‌توانید اولین نتایج را از بنچمارک AnTuTu ببینید.

AnTuTu-comparison

تصویر اول مربوط به امتیاز کلی است که ترکیبی از پردازش، گرافیک، عملکرد رم و حافظه خواهد بود. در این تست اسنپ‌دراگون 820 با 136 هزار امتیاز در صدر ایستاده و پس از آن Apple A9 با 132 هزار و Exynos 8890 با نزدیک به 130 هزار در رتبه‌های دوم و سوم هستند. به این ترتیب انتظار داریم عملکرد کلی هر دو مشابه یکدیگر باشد. پس از این سه چیپست Kirin 950 هواوی قرار گرفته و پس از آن هم به ترتیب اکسینوس 7420 و کوالکام اسنپ‌دراگون 810 قرار دارند. نکته قابل توجه قرارگیری چیپست جدید اسنپ‌دراگون 652 بالاتر از Apple A8 و اسنپ‌دراگون 808 است که نشان می‌دهد این چیپ را نمی‌توان یک میان‌رده دانست چرا که عملکرد حتی بهتری نسبت به چیپست به کار رفته در LG G4 دارد!

AnTuTu-GPU-comparison

حالا بیایید سری به نتایج گرافیکی بزنیم. اگر برای شما بازی کردن در اولویت قرار دارد این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همان‌طور که می‌بینید اسنپ‌دراگون 820 به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 530 با اختلاف زیاد امتیاز 55 هزار را کسب کرده و نزدیک‌ترین رقبای آن A9 اپل (پردازنده گرافیکی PowerVR GT7600) و اکسینوس 8890 (پردازنده گرافیکی Mali T880MP12) تنها 39 و 37 هزار امتیاز کسب کرده‌اند. به این ترتیب اگر کمی تفکر کنیم می‌توان از اختلاف زیاد این نتایج به این نتیجه رسید که اکسینوس 8890 از نظر پردازشی خام بهتر از اسنپ‌دراگون 820 عمل می‌کند اما این چیپست کوالکام است که در گرافیک یک سر و گردن بالاتر است.

البته بهتر است قضاوت‌ها را به پس از عرضه جهانی گوشی‌ها موکول کنیم چرا که پیش از این نتایج متفاوتی هم منتشر شده بود. مسلماً هر کدام از گوشی‌های با این پردازنده‌ها را که انتخاب کنید به راحتی از پس تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های روز برمی‌آیند و شاید بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری تأثیر بیشتری بر روی تجربه کاربری شما داشته باشند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.