درز مشخصات گوشی مبتنی بر ویندوز 10 Mi Note شیائومی پیش از رونمایی رسمی

به نظر می‌رسد همکاری مایکروسافت و شیائومی در زمینه تولید محصولات مبتنی بر ویندوز 10 موبایل هنوز در ابتدای راه قرار داد، زیرا پس از عرضه رام این سیستم‌عامل برای گوشی Mi4، امروز اطلاعاتی در رابطه با دیگر گوشی ویندوزی شیائومی با نام Mi Note منتشر گردید.

1

به اذعان بسیاری از منتقدین و حتی آن‌هایی که ویندوز فون را کسل کننده می‌دانند، نسخه جدید این پلتفرم که با نام ویندوز 10 موبایل عرضه گردیده سرانجام خواهد توانست سهم خود را پس از وقفه ای قابل توجه، به لطف قابلیت‌هایی همچون کوانتوم و یا اپلیکیشن‌های یونیورسال در بازار بالا ببرد.

البته از آنجا که هیچ محبوبیتی بدون حمایت تولیدکنندگان سخت‌افزار به وجود پدیدار نمی‌شود، مایکروسافت می‌کوشد تا با ایجاد روابط جدید با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جدید، پتانسیل ویندوز 10 موبایل را هرچه بیشتر پدیدار کند. در همین رابطه چندی پیش مطلع شدیم که ردموندی‌ها در نظر دارند پس از Mi 4 شیائومی بار دیگر شانس خود را با عرضه رام ویندوز 10 موبایل برای گوشی‌های محبوب و باکیفیت وان پلاس 2 و 3 در جهت افزایش سهم خود در بازار گوشی‌های هوشمند آزمایش کنند.

xiaomi-mi-note-with-windows-10-mobile-shows-up-on-microsoft-official-channel-501366-2 (1)

به لطف نمایندگی مایکروسافت در چین،  ساعاتی پیش اطلاعات به بیرون درز کرد که نشان می‌دهد Mi5 تنها گوشی هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 موبایل شیائومی نخواهد بود، زیرا این شرکت بر روی محصول دیگری به نام Mi Note نیز کار می‌کند که در زمان عرضه از نسخه نهایی سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت بهره خواهد برد.

البته منبع خبر تصریح می‌کند که شیائومی ابتدا سال گذشته Mi Note را با پلتفرم اندروید 4.4 کیت‌کت راهی بازار کرد، با این حال نسخه ویندوزی آن برای پشتیبانی از قابلیت کوانتوم به تراشه ارتقا یافته مجهز خواهد شد. در هر حال از جمله مشخصات سخت‌افزاری گوشی مورد بحث می‌توان به نمایشگر 5.7 اینچی از نوع IPS LCD با پوشش گوریلا گلس 3، تراشه اسنپ‌دراگون 801 (احتمالاً 810)، 3 گیگابایت حافظه رم، 16 و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی، دوربین سلفی مجهز به لنز 4 التراپیکسلی و باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

 

softpedia

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    درسته مشخصاتش از اکثر لومیا ها بهتره ولی خب لومیا هم یک چیز خاص دیگه هست