آمازون در آپدیت بهاره Fire OS رمزگذاری اطلاعات را به تبلت‌های خود باز می‌گرداند

اگر طی چند روز گذشته اخبار مرتبط با بخش امنیت فارنت را دنبال کرده باشید، بدون شک بر این نکته آگاهی دارید که یکی از مدیران آمازون به تازگی اعلام کرده که شیوه رمزگذاری تبلت‌های این کمپانی با آپدیت پاییزی حذف شده است. در همین رابطه و در راستای تکمیل کننده خبری قبلی، به نظر می‌رسد بار دیگر آمازون در آپدیت بهاره Fire OS رمزگذاری اطلاعات را به تبلت‌های خود باز گرداند.

1

رمزگذاری حافظه که از اندروید 5 به صورت پیش‌فرض بر روی بسیاری از دستگاه‌ها فعال است باعث می‌شود تا اگر حافظه دستگاه به صورت سخت‌افزاری برداشته شده و بر روی دستگاه دیگری قرار داده شود امکان دسترسی به اطلاعات وجود نداشته باشد. این قابلیت البته سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات را کاهش داده و اگر دستگاه از حافظه پرسرعتی برخوردار نباشد می‌تواند باعث کندی در سیستم‌عامل شود.

در همین راستا طی چند وقت اخیر شرکت اپل بر سر رمزگذاری آیفون‌های تولیدی خود با سازمان اطلاعات امنیت امریکا به مشکلاتی برخورد کرده است. اگرچه دیگر شرکت‌های حوزه فناوری از قبیل مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک به طور جداگانه در این پرونده حمایت قاطع خود را از کوپرتینوها اعلام کردند، با این حال برخی از آن‌ها همچون آمازون در تناقضی آشکار سطح امنیتی محصولات خود را با حذف قابلیت رمزگذاری اطلاعات به طور قابل توجهی پایین آورنده‌اند.

علی ایحال به نظر می‌رسد فشار اذعان عمومی باعث گردیده شرکت آمازون که تنها دو روز قبل از توقف رمزگذاری تبلت‌های Kindle Fire خبر داده بود، امروز بار دیگر با انتشار بیانیه‌ای از بازگشت قابلیت رمزگذاری اطلاعات توسط آپدیت بهاره Fire OS سخن به میان آورد.

ما به زودی و در آپدیت بهاره Fire OS، قابلیت رمزگذاری کامل اطلاعات حافظه را به تبلت‌های سری Kindle Fire بازمی گردانیم

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    سست عنصر