هدست Oculus Rift زمانی از مک پشتیبانی خواهد کرد که اپل یک کامپیوتر خوب بسازد!

بنیان‌گذار شرکت Oculus سازنده هدست واقعیت مجازی Rift اخیراً آب پاکی را روی دست کاربران مک ریخته و اعلام کرده تا اپل یک کامپیوتر خوب عرضه نکند خبری از پشتیبانی از مک نخواهد بود چرا که در حال حاضر هیچ کامپیوتر مکی توان اجرای آن را ندارد!

1

در گفتگو با ShackNews آقای «پالمر لاکی» در پاسخ به این پرسش که آیا Rift در آینده از مک پشتیبانی خواهد کرد یا خیر این‌گونه گفته است:

این به اپل بستگی دارد و این‌که آیا آن‌ها هیچ‌گاه یک کامپیوتر خوب عرضه خواهند کرد یا خیر! این موضوع به این خاطر است که اپل هیچ‌گاه کارت‌های گرافیکی (GPU) را در اولویت قرار نمی‌دهد. شما می‌توانید یک مک پرو 6000 هزار دلاری با گرافیک قدرتمند AMD FirePro D700 خریداری کنید اما باز هم این سخت‌افزار در لیست مشخصات مورد نیاز Oculus Rift نمی‌گنجد.

با وجود این‌که Mac Pro از گرافیک قدرتمند مجزایی استفاده می‌کند اما سری FirePro برای برنامه‌های حرفه‌ای و رندرگیری مانند AutoCAD و 3DS Max طراحی شده است. این در حالی است که هدست‌های واقعیت مجازی نیاز به کارت گرافیک‌های با تمرکز روی بازی و حداقل NVIDIA GTX 970 دارند.

اگر آن‌ها مانند گذشته کارت گرافیک‌های قدرتمند را در مک استفاده کنند ما خوشحال می‌شویم تا پشتیبانی از مک را اضافه کنیم. اما در حال حاضر حتی یک کامپیوتر مک با قابلیت پشتیبانی از Rift وجود ندارد. پس حتی اگر ما پشتیبانی نرم‌افزاری را هم برای مک اضافه کنیم هیچ کاربری وجود نخواهد داشت که بتواند از اغلب نرم‌افزارهای واقعیت مجازی بر روی آن استفاده کند.

گفتنی است تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرده که به فناوری واقعیت مجازی علاقه دارد و به این ترتیب انتظار داریم اپل یا در آینده نزدیک سخت‌افزار مک‌ها را تغییر دهد و یا خودش دست به کار شده و هدست واقعیت مجازی خود را بسازد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    اپل سعی میکنه خودش بسازه تا وابسته باشه