گزارش فارنت از نشست خبری 5‌شنبه بازار؛ دومین دورهمی هزارنفره برنامه‌نویسان

عصر پنجشنبه کافه‌بازار شاهد برگزاری نشست خبری با حضور خبرنگاران و مدیران کافه بازار بود تا همزمان با رونمایی از نسخه هفت فروشگاه اپلیکیشن کافه بازار اولین اطلاعات از نحوه برگزاری دومین دوره پنج‌شنبه بازار را از زبان مدیران این مجموعه بشنویم.

10

پیش از برگزاری این نشست خبری، حسام آرمندهی یکی از موسسان و مدیرعامل کافه بزاار به همراه خبرنگاران گشت کوتاهی در کافه بازار داشت و شخصا در مورد بخش‌های مختلف این مجموعه که در یک روز نیمه تعطیل به‌سر می‌برد، توضیحاتی را ارائه داد.

5shanbe-bazaar-second-gathering-of-bazaar-developers-04

اما پس از این گردش کوتاه اما جذاب، حسام آرمندهی به همراه امین امیرشریفی مدیر بازاریابی و هدیه میری مقدم مدیر برند کافه بازار پشت میز خود قرا گرفتند تا به اعلام خبرهای جدید و پاسخ به سوال‌های کاربران بپردازند.

کافه بازار حالا روی 28 میلیون دستگاه اندرویدی نصب شده است

ابتدا این حسام آرمندهی بود که با ارائه آمار و ارقامی کوتاه در خصوص بزرگترین اپ‌استور ایرانی به سراغ دومین دوره پنجشنبه بازار برود. وی در سخنان خود گفت: در حال حاضر نزدیک به 15 هزار توسعه‌دهنده برنامه اندرویدی در کافه‌بازار برای توزیع و فروش برنامه‌های خود مشارکت دارند و ما در پنجشنبه بازار شرایط ویژه‌ای برای این دسته از توسعه‌دهندگان در نظر گرفته‌ایم.

5Shanbe-Bazaar-02

حسام آرمندهی افزود: ما به باز شدن فضای اقتصادی پیش رو و حضور شرکت‌های خارجی در فضای کسب و کار کشورمان خوش‌بین هستیم و امیدواریم که با همکاری تولیدکننده‌های داخلی بتوانیم از فضای به وجود آمده بهترین استفاده را در کنار یکدیگر ببریم و در دومین دوره پنجشنبه بازار از میهمانان و متخصصان خارجی که تجربه فراوانی در این زمینه دارند و توانسته‌اند نهایت تجربه را در زمینه توسعه اپلیکیشن‌ها به دست اورند را دعوت کرده و از تجربه‌های آنها استفاده کنیم.

مدیرعامل کافه‌بازار ضمن آنکه خبر از نصب این فروشگاه روی بیش از ۲۸ میلیون دستگاه تبلت یا موبایل و رشد ۱۲۰ درصدی درآمدهای آن در سال ۹۴ خبر داد اشاره‌ای هم به مهمترین رویکردهای تیم مدیریتی این شرکت جوان و نوآور داشت. او تاکید کرد استفاده گسترده و مناسب از داده‌ها برای بهبود تجربه کاربران و توسعه‌دهندگان مهمترین دستور کار کافه‌بازار در سال ۹۵ خواهد بود و در ادامه گفت: «در این رویکرد ما زمینه‌هایی همچون تحلیل داده‌ها، فروش و پرداخت اینترنتی و توسعه تجارت الکترونیکی را گسترش خواهیم داد و نسخه هفتم نرم‌افزار کافه بازار هم قدمی در همین جهت است».

وی با این سخنان به استقبال معرفی نسخه هفت بازار رفت که به گفته او بیش از شش ماه در کافه بازار بر روی آن کار شده است. وی تاکید کرد: نسخه هفت بازار عملا زیر و رو شده و همه چیز در آن بازبینی شده است و امیدواریم به ما این امکان را بدهد تا محصولات را بر اساس خواست و نیاز کاربران در اختیار آنها قرار دهیم.

رونمایی از بازار 7 ؛ جدیدترین نسخه برنامه کافه بازار

مدیرعامل کافه بازار سپس نوبت را به امین امیرشریفی مدیر بازاریابی کافه‌بازار داد که به معرفی نسخه هفت بازار برود. امین امیر شریفی گفت: از شب گذشته نسخه هفت بازار را منتشر کردیم که از تقریبا یک ماه پیش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته بود و خوشبختانه تعداد زیادی از کاربران این نسخه از بازار را دریافت و آپدیت کرده‌اند.

5shanbe-bazaar-second-gathering-of-bazaar-developers-05

وی سپس در خصوص تغییرات ایجاد شده در این نسخه از کافه بازار گفت: ما تغییرات زیادی را در این نسخه شاهد هستیم و بهترین چیزی که در خصوص میزان تغییرات نسخه هفت می‌توان گفت این است: هیچ چیز جز همه‌چیز!. ما از دوره اول پنجشنبه بازار با دریافت بازخوردهای اعلام شده از سوی توسعه‌دهندگان و کاربران سعی کردیم آنها را در قالب تغییرات بعدی و در نسخه بعدی اپلیکیشن بازار عرضه کنیم.

امین امیرشریفی اضافه کرد: تمام برنامه‌نویسان خواستار فرصت حضور بیشتری در صفحه اول کافه‌بازار و ویترین آن بوده و هستند و به دلیل وجود محدودیت در نسخه‌های قبلی ما در کافه بازار سعی کردیم در نسخه جدید فضای بیشتر و جذابیت بیشتری را برای عرضه اپلیکیشن‌ها ایجاد کنیم و از این جهت رابط کاربری جدید بازار کاربر را در گام‌های کمتری به برنامه مورد نظر خواهد رساند.

مدیر بازاریابی کافه بازار افزود: ما لیست‌های افقی جدیدی را ایجاد کردیم که باعث می‌شود کاربر به تعداد برنامه‌های بیشتر در این لیست‌ها و در صفحه اول کافه بازار دسترسی داشته باشد. بنرهای با سایر متوسط و بزرگ طراحی شده که به زیبایی کافه بازار و جذابیت آن کمک کرده و دسترسی کاربران به دسته‌برنامه‌های مناسبتی و خاص را که برای کاربران در کافه بازار آماده کرده‌ایم راحت‌تر خواهد کرد.

وی در ادامه و در اشاره به تغییرات مهم ایجاد شده در رابط کاربری نسخه جدید کافه بازار به مواردی همچون لیست‌های جذاب در صفحات اول و داخلی مانند صفحه ویژه خوره‌های بازی!، ایجاد صفحه خاص برای تمام دسته‌بندی‌ها، روند جدید ساخت و ایجاد حساب کاربری و استفاده از رمزهای عبور یک بار مصرف، پیش‌بینی جستجوی کاربران، بهبود قابلیت ریفاند آنی و بازگشت پول، اضافه شدن بخش انتخاب سردبیر اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تا برگزاری دومین دوره پنجشنبه بازار این تغییرات بهبود بیشتری پیدا کرده و در این مراسم بتوان بیشتر در مورد آن حرف زد.

5‌شنبه بازار؛ دورهمی هزارنفره برنامه‌نویسان

پس از امین امیرشریفی نوبت به هدیه میرلوحی رسید تا به سراغ جزئیات بیشتر از دومین دوره پنجشنبه بازار برود. هدیه میری‌مقدم مدیر برندینگ کافه‌بازار در ابتدای سخنان خود اعلام کرد: پس از برگزاری اولین پنجشنبه بازار کافه بازار در اسفند ماه 1393، دومین پنجشنبه‌بازار در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه سال 1395 در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد. پنجشنبه بازار دوم یک رویداد دو روزه خواهد بود که انتظار داریم مورد استقبال هفتصد تا هزار نفر از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی در ایران قرار گیرد.

5shanbe-bazaar-second-gathering-of-bazaar-developers-03

وی افزود: ما در کافه‌بازار پس از برگزاری موفقیت‌آمیز اولین پنجشنبه بازار سعی داریم دومین پنجشنبه بازار را با محوریت «دورهمی تجربه‌ها» و با حضور کارشناسان و مربیان داخلی و خارجی، صاحبان کسب و کار موبایلی و سرمایه‌گذاران در کنار توسعه‌دهندگان و تیم کافه‌بازار برگزار کنیم.

مدیر برندینگ کافه بازار تاکید کرد: ما در کافه‌بازار چون به طور مستقیم با توسعه‌دهندگان در ارتباط هستیم به همین جهت سعی کردیم تسهیلات مناسبی را برای حضور توسعه‌دهندگان برنامه حاضر در کافه‌بازار، در این رویداد فراهم کنیم. برای ما افزایش توانمندی حاضران در این رویداد بسیار مهم است و به همین خاطر محوریت اصلی این رویداد بر ارتقای کیفیت خواهد بود که این موضوع در پنل‌ها و دوره‌های این رویداد نقش اصلی را خواهد داشت.

وی افزود: شعار دومین پنجشنبه بازار با عنوان «باز ببین…» خواهد بود و این شعار تاکیدی بر بازنگری دوباره روند طراحی، فنی و بازاریابی اپلیکیشن‌ها از سوی توسعه‌دهندگان حاضر در این دوره دارد. در دومین پنجشنبه بازار، ما از متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی دعوت کرده‌ایم تا از تجربیات و دانش آنها استفاده کنیم و بسیار امیدواریم که شاهد حضور آنها باشیم و به دنبال آن هستیم تا بهترین‌های هر حوزه را در این دوره شاهد باشیم.

میرلوحی افزود: ما تا به امروز چهار پنل را برای دومین دوره پنجشنبه بازار پیش‌بینی کرده‌ایم که شامل بومی‌سازی، بازی‌سازی، سرمایه‌گذاری و موضوعات کسب و کار است که علاقمندان می‌توانند در آنها شرکت کنند. وی از علاقه‌مندان دعوت کرد از طریق آدرس اختصاصی خود ۵‌شنبه‌بازار (https://5shanbe.cafebazaar.ir) یا سایت ایوند (evand.ir) برای حضور و ثبت‌نام اطلاعات بیشتری کسب کنند. هشتگ رسمی این رویداد در شبکه‌های اجتماعی هم #۵شنبه_بازار خواهد بود.

مدیر برندینگ کافه بازار خاطرنشان کرد: کافه‌بازار حالا پس از چند سال و با تلاش دوستان و همکاران من در کافه‌بازار به موقعیتی رسیده که نقش رهبر بازار را بر عهده دارد و حالا دیگر رویکرد کافه بازار فراتر از رویکرد کسب و کار است و برای کافه بازار تغییر و بهبود اکوسیستم بازار توسعه‌دهندگان نقش مهمتری دارد و هدف ما از برگزاری پنجشنبه بازار رشد اکوسیستم موجود است.

از برگزاری پنجشنبه بازار هدف درآمدزایی نداریم

سپس نوبت به بخش پرسش و پاسخ با مدیران کافه بازار رسید که حسام آرمندهی مدیرعامل کافه بازار در پاسخ به سوال فارنت در خصوص افزایش هزینه شرکت در این دوره پنجشنبه بازار نسبت به دوره گذشته با اشاره به اینکه دوره دوم پنجشنبه بازار دو روزه خواهد بود تاکید کرد: ما در این زمینه تخفیفی 70 درصدی برای توسعه‌دهندگان کافه بازار در نظر گرفته‌ایم و در خصوص هزینه‌ای که ما در این خصوص دریافت می‌کنیم هیچ دیدگاه درآمدزایی برای آن نداریم و هدف اصلی ما این است که کسانی که چه از نظر ایده‌پردازی و چه از نظر فنی و .. نگاه جدی‌تر و حرفه‌ای‌تری دارند در این همایش شرکت کنند و به صورت حرفه‌ای و تخصصی برگزار شود. ما سعی خواهیم کرد در حد امکان این هزینه را برای افرادی که لازم تشخیص دهیم حذف خواهیم کرد.

امیدواریم شرایط مساوی برای سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های ایرانی فراهم شود

مدیرعامل کافه بازار همچنین در خصوص حضور شرکت‌های خارجی با توجه به تسهیل شرایط حضور آنها در ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط مساوی برای سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های ایرانی فراهم شود. این چیزی است که بسیاری از اوقات رخ نمی‌دهد و ما عملا با شرکت‌های خارجی در دو فضای متفاوت مشغول فعالیت هستیم. کافه بازار هم‌اکنون به عنوان بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن در ایران مشغول به فعالیت است و این موضوع اگرچه به نظر باید برای ما خوشحال‌کننده باشد که هست اما همین موضوع باعث بروز برخی محدودیت‌ها نیز شده و این از نظر ما ناعادلانه است و نباید محدودیتی که برای عرضه اپلیکیشن‌ها برای کافه‌بازار وجود دارد برای فروشگاه‌های خارجی وجود نداشته باشد. ما امسال تصمیماتی برای گسترش جغرافیایی عرضه سرویس کافه بازار و البته عرضه اپلیکیشن‌های خوب خارجی داشتیم که متاسفانه با عدم امکان حضور در کنگره جهانی موبایل بارسلون متوقف شد. من فکر می‌کنم که با برداشته شدن تحریم‌ها باید به همان میزان که فرصت حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران فراهم می‌شود امکان حضور شرکت‌های ایرانی در خارج از کشور هم تسهیل شود که متاسفانه تاکنون برای ما رخ نداده است.

کافه بازار هیچ مشکل امنیتی نداشته و با نسخه 7 نخواهد داشت

وی همچنین در ادامه و در پاسخ به شایعات مطرح شده در خصوص هک شدن اکانت برخی کاربران کافه‌بازار تاکید کرد که در واقع ما شاهد سوء‌استفاده از اطلاعات کاربری منتشر شده یک شبکه اجتماعی هک شده ایرانی بودیم که استفاده از رمزهای عبور مشترک توسط کاربران در این شبکه اجتماعی هک شده و در حساب کافه بازار و سایر اکانت‌های آنها در اینترنت، باعث ایجاد این شائبه شده بود که نهایتا با ریست کردن پسورد این دسته از کاربران و الزام آنها به بازیابی پسورد، این موضوع مرتفع شد. چون کافه بازار بیشترین تعداد اکانت را در میان سرویس‌های اینترنتی دارد بیشتر در معرض شایعه هک شدن قرار دارد. کافه بازار در این موضوع هیچ مشکل امنیتی نداشت و حالا با اضافه شدن قابلیت رمزهای عبور یک بار مصرف در نسخه هفت بازار، امکان بروز این مشکل به حداقل ممکن خواهد رسید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. محسن می‌گوید

    پنج شنبه بازار پارسال خیلی عالی بود کاش جایزه های اپلیکیشن های برتر رو هم می گفتن و در کنارش یه حالت جشنواره دو روزه ساخت اپلیکیشن هم میذاشتن و به نفرات برتر جایزه می دادن یه چیزی مث استارتاپ

  2. مهیار می‌گوید

    نامردیه بعد از تحریم این جور نخبه ها رو رها کنن.

  3. S0LTan می‌گوید

    چند وقتی هست سراغ مایکت رفتم من اما نسخه 7 رو نصب کردم خیلی بهتر شده امیدوارم آپدیت ها رو هم سریعتر از قبل بدن

  4. مرتضی می‌گوید

    خیلی عالی شده نسخه 7

  5. رضا می‌گوید

    تنها نکته برتری بازار همون پرداخت با وجه رایج ایران هست که گوگل پلی نمی تونه به راحتی بهش دست پیدا کنه

    1. Amir می‌گوید

      عرف خرید اینترنتی کل دنیا با ایران فرق داره
      از دردسر های خاص بودن هست

  6. سولماز می‌گوید

    ثبت نام انجام شد. خدا کنه تنها دختر اونجا نباشم :/

  7. امیر می‌گوید

    حتی با اون تخفیف 70 درصدی هم گرونه. حالا البته امیدوار شدم ایمیل میزنم شاید بتونم رایگان برم. اگر چه مطمئنا خیلی خیلی می ارزه همایشش.

  8. علی می‌گوید

    یادش بخیر اولین بار خبرش رو همینجا تو فارنت خوندم و باورم نمیشد به اینجا برسه حتی در حد هزار تا کاربر

  9. GoogKing می‌گوید

    من فکر می‌کنم که با برداشته شدن تحریم‌ها باید به همان میزان که فرصت حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران فراهم می‌شود امکان حضور شرکت‌های ایرانی در خارج از کشور هم تسهیل شود که متاسفانه تاکنون برای ما رخ نداده است.

    کاملا با این حرفش موافقم. نباید اون روزها رو یادمون بره که برای دانلود یه برنامه چه بدبختی داشتیم و تنها چشم امیدمون همین بازار بود.