سامسونگ فروش حجیم‌ترین حافظه SSD جهان را با ظرفیت 16 ترابایت آغاز کرد

حافظه‌های SSD با وجود تأثیر چشمگیری که بر سرعت سیستم دارند در حال حاضر به شدت گران هستند و بسیاری کاربران ترجیح می‌دهند یک SSD با حجم 128 یا 256 گیگابایت را برای سیستم‌عامل و برنامه‌های مهم خریداری کرده و در کنار آن از یکی دو ترابایت هارد دیسک HDD استفاده کنند. اما حالا سامسونگ یک SSD با ظرفیت بی‌نظیر 16 ترابایتی عرضه کرده است!

1

اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ مردادماه از این حافظه SSD با نام PM1633a رونمایی کرد. این حافظه 16 ترابایتی (که در واقع 15.36 ترابایت فضا دارد) حدود 480 تا 500 بخش از این قطعه‌های 256 گیگابیتی را در خود جای داده و آن‌ها را به یک SSD دو و نیم اینچی تبدیل کرده است.  به ادعای سامسونگ این حافظه 2.5 اینچی حجیم‌ترین SSD جهان بوده و برای سرورها ایده‌آل است.

سامسونگ درحالی فروش این حافظه‌ها را به شرکت‌ها آغاز کرده که هنوز قیمت آن را به صورت عمومی اعلام نکرده اما حدس زده می‌شود که قیمت حدودی آن 5000 دلار باشد. به این ترتیب نمی‌توانید انتظار داشته باشید یکی از این حافظه‌های حجیم و پرسرعت در اولترابوک یا نوت‌بوک آینده شما قرار بگیرد اما حداقل قیمت به ازای هر گیگابایت یا ترابایت این حافظه مقرون به صرفه‌تر از SSDهای کنونی بازار است. سامسونگ همچنین ظرفیت‌های 8 ترابایتی، 4 ترابایتی، 2 ترابایتی، 960 گیگابایتی و 480 گیگابایتی این حافظه‌ها را نیز با قیمتی بسیار مناسب‌تر عرضه خواهد کرد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    5000 دلار؟؟؟
    خب مگه آدم عقلش کمه
    وقتی قیمت هارد 128 گیگیش معادل 1 ترابایت دیسکی هست
    آدم هارد اکسترنال میخره
    و مهم ترینمشکل SSD
    قیمتشه