دبی 21 اسفندماه میزبان برگزاری اولین مسابقه بین‌المللی پهپادهای سبک خواهد بود

در حالی‌که بسیار در تلاش هستند که مسابقه پهپادها را به واقعیت تبدیل کنند دبی به تازگی اعلام کرده که قصد برگزاری اولین مسابقه بین‌المللی پهپادها World Drone Prix را دارد که در آن پهپادی سبک با سرعت بالای صد کیلومتر بر ساعت به مسابقه می‌پردازند.

1

بیش از صد تیم در این مسابقات به سبک American Idol در 17 و 18 اسفندماه به رقابت پرداخته و 32 تیم برتر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و 21 و 22 اسفندماه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. با وجود این‌که این سری مسابقات نمی‌توانند استاندارد و کیفیت یک مسابقه فرمول 1 را داشته باشند اما ظاهراً این جدی‌ترین مسابقه پهپادهاست که تاکنون برگزار شده است. در این مسابقه مجموعاً بیش از یک میلیون دلار جایزه وجود دارد که نفر اول مسابقه کلاسیک 250 هزاردلار، بخش آزاد 50 هزاردلار، بهترین تیم 100 هزار دلار، بهترین رکورد هر دور 100 هزار دلار، بهترین سازنده 100 هزار دلار و … را کسب خواهند کرد.

دبی همچنین وب‌سایتی برای این منظور تدارک دیده که در آن یک شمارشگر معکوس به چشم می‌خورد و می‌توانید همان‌جا با پرداخت 100 تا 300 درهم در بخش‌های مختلف به صورت تکی یا گروهی ثبت نام کنید. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت WorldDronePrix.com مراجعه کنید.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    یه پوستر دیدم که ایران جزو برترین سازنده ها هست
    پس اگر میبود باید تو این مسابقه شرکت میکرد
    ?