شایعه: اپل در سال 2017 از صفحه‌نمایش OLED در آیفون استفاده خواهد کرد

با وجود این‌که اپل در این سال‌ها اصرار زیادی به استفاده از IPS LCD در صفحه‌نمایش آیفون و آی‌پد داشته اما حالا که فناوری OLED به بلوغ رسیده طبق شایعات حتی اپل هم به فکر استفاده از آن افتاده است.

1

در حال حاضر اپل واچ از صفحه‌نمایش OLED برای مصرف کمتر شارژ باتری استفاده می‌کند و از آن‌جا که رابط کاربری watchOS تیره و با پس‌زمینه مشکی است فناوری OLED می‌تواند عمق مشکی را نیز بهتر نشان دهد. در چند سال اخیر سامسونگ توانسته فناوری AMOLED را تا جایی به کمال برساند که DisplayMate پرچم‌داران سامسونگ را بهترین گوشی‌ها از نظر صفحه‌نمایش معرفی می‌کند. به این ترتیب حالا که مشکل دقت رنگ نیز حل شده طبق شایعات اپل برای سال 2017 حدود 12 میلیارد دلار پول را خرج خرید صفحه‌نمایش‌های OLED از سامسونگ و ال‌جی خواهد کرد.

بنابراین انتظار داریم آیفون 7 مهرماه آینده با همان صفحه‌نمایش IPS LCD عرضه شود اما اپل سال بعد آیفون بعدی یعنی 7S را با صفحه‌نمایش AMOLED وارد بازار کند. این صفحه‌نمایش‌ها می‌توانند بهینه‌تر، با رنگ‌هایی جذاب‌تر و با رنگ مشکی عمیق‌تر نسبت به LCDها عرضه شوند و اپل هرچقدر هم که LCD را بهینه کند به دلیل محدودیت‌های این فناوری قادر به رقابت با OLED نخواهد بود.

به این ترتیب شاید اپل بالاخره تصمیم گرفته که به فناوری OLED روی بیاورد و به نوعی در این زمینه ریسک کند. به هر حال نمی‌توان انکار کرد که طرفداران اپل و آیفون در هر صورت با معرفی آیفون‌های جدید مقابل اپل استورها صف می‌کشند تا جز اولین نفراتی باشند که بهترین محصول اپل را خریداری می‌کنند اما حتی متعصب‌ترین طرفداران این برند نیز مسلماً از صفحه‌نمایش‌های OLED آن هم با استانداردهای سخت‌گیرانه اپل استقبال خواهند کرد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    خب این که سال پیش با سفارشات اپل معلوم بود