فرانسه در صورت باز نکردن قفل هر دستگاه آیفون شرکت اپل را یک میلیون یورو جریمه خواهد کرد!

درحالی‌که اپل کماکان با FBI در پرونده سن برناردینو درگیر است و احتمال دارد با رأی دادگاه سرانجام بتواند از بازگشایی رمز آیفون یکی از متهمین این پرونده خودداری کند اما ظاهراً سایر کشورها نیز این مسأله را از نزدیک دنبال کرده و از روند آن رضایت ندارند.

3

اخیراً در یک پرونده مشابه در نیویورک قاضی نیازی به اجبارکردن اپل برای رمزگشایی آیفون یک متهم ندیده و احتمال دارد این شرکت در پرونده سن برناردینو نیز سرانجام بتواند رای دادگاه فدرال را به نفع خودش عوض کند. اما ظاهراً اوضاع در فرانسه متفاوت است و بنا به گزارشی از The Local یکی از فعالان حزب سوسیالیست فرانسه اخیراً لایحه‌ای را پیشنهاد کرده که به سبب آن اپل در صورت سرپیچی از دستور دادگاه فرانسه مبنی بر رمزگشایی از آیفون هر بار می‌تواند تا یک میلیون یورو جریمه شود!

در مصاحبه با Le Parisien آقای گلوت این‌گونه می‌گوید:

وقتی صحبت رمزگذاری اطلاعات می‌شود ما با یک خلأ قانونی مواجهیم که از تحقیقات قضایی جلوگیری می‌کند. تنها پول می‌تواند شرکت‌های بسیار قدرتمندی مانند اپل و گوگل را مجبور به اطاعت کند. این شرکت‌ها ظاهراً در پشت سپری با نام حفظ حریم شخصی پنهان شده‌اند اما هر گاه که لازم باشد از اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده از کاربران برای منافع تبلیغاتی و تجاری خود استفاده خواهند کرد.

البته هنوز مشخص نیست که این لایحه به قانون تبدیل خواهد شد یا خیر و این‌که اتهام آقای گلوت به اپل و گوگل چگونه از سوی آنان پاسخ داده خواهد شد اما مشخص است که همه دنیا هم با اقدام اپل در حفظ حریم شخصی کاربران موافق نیستند.

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    اپل خودشو مسخره کرده !! از یک طرف ادعای حغظ حریم شخصی افراد رو داره از طرف دیگه به این اصل توجه نمیکنه که آزادی انسان خط قرمزش آزادی دیگر انسان هاست … طرف یه حریم کلی انسان تجاوز کرده و اونارو کشته اپل به راحتی میتونه اون گوشی خاص رو برای نیروهای امنیتی باز کنه و در موارد مشابه.
    حالا بگذریم که کل قضیه اصلن بوداره و سازمان امنیت ملی آمریکا راحت میتونن این اسباب بازیهارو باز کنن.
    بازهای کثیف کاپیتالیسمه دیگه…
    ای ول به سوسالیست های فرانسه.
    امیدوارم سندرز سوسیالیست هم تو آمریکا رای بیاره و دست و پای این شرکت های فراملیتی و وال استریت رو جمع تر کنه.

  2. ax1 می‌گوید

    از اول نباید apple از این مشکل استفاده تبلیغاتی میکرد و دعوا رو به روی صحنه می اورد، اعلانم تو چاهی که کنده، گیر کرده. طرف آدم معمولی که نبود، آدم هم نبود! یه قاتل،یه تروریست و … از این بالاتر که طرف بی دلیل مردم رو کشته! apple فکر کرده اینم مشکل پتنت هست؟ فازش چیه؟

  3. Amir می‌گوید

    حرفش واقعا حقه