جیمیل حالا می‌تواند تصاویر را برای جلوگیری از درز اطلاعات محرمانه اسکن کند

گاهی اوقات برای حفظ اطلاعات محرمانه هر تلاشی هم که انجام شود باز هم افرادی پیدا می‌شوند که از راه‌های مختلف و غیر متعارف به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند، اینجاست که جیمیل با اسکن تصاویر می‌تواند از انتشار غیر مجاز آنها جلوگیری کند.

0

Gmaگوگل سرویسی دارد با نام Data Loss Prevention که به اختصار DLP نامیده می‌شود، این سرویس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات محرمانه خود را حفظ کنند. اخیرا در آپدیت جدید این سرویس، جیمیل قادر است اسناد را بوسیله شناسایی کارکترها اسکن کرده و تصاویری که حاوی اطلاعات محرمانه هستند را تشخیص دهد. این اطلاعات می‌تواند شماره‌های ملی یا گذرواژه‌ها را تشکیل دهد.

ناگفته نماند که سرویس تجاری گوگل در حال حاضر نیز امکان اسکن اسناد را دارد اما از این پس این سرویس می‌تواند کلمه‌های مشخصی که از پیش تعیین شده‌اند را شناسایی کند. به این ترتیب دیگر کارمندان اطلاعات مهم و تصاویری که حاوی گذرواژه‌ها هستند را به اشتباه به ایمیل‌های ارسال شده پیوست نمی‌کنند، جالب اینجاست که اگر کاربری قصد داشته باشد این رمز و راز شرکت را به بیرون منتشر کند نیز از جانب این سرویس شناسایی می‌شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر این سرویس تنها برای کاربرانی که هزینه‌ آن را پرداخت کرده‌اند فعال است. البته از آنجایی که این سرویس گوگل بیشتر برای شرکت‌ها و مراکز تجاری در نظر گرفته شده است، پرداخت هزینه نیز کاملا منطقی به نظر می‌رسد. با این حساب باید دید این تمهیدات جدید گوگل تا چه اندازه در آینده جلو درز اطلاعات محرمانه شرکت‌ها را خواهد گرفت.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.