از حالا می‌توانید نسخه توسعه‌دهندگان هدست هولولنز مایکروسافت را به قیمت 3000 دلار پیش‌خرید کنید

اگر به خاطر داشته باشید در کنفرانس بیلید سال گذشته شاهد معرفی هدست واقعیت مجازی هولولنز از سوی مایکروسافت بودیم. حال این شرکت اعلام کرد که دولوپرهای علاقه‌مند به این عینک جادویی می‌توانند آن را از فرد با قیمت 3 هزار دلار پیش‌خرید کنند.

1

هولولنز مایکروسافت یک رقیب جدی برای همه گجت‌های واقعیت افزوده و مجازی است. از عینک گوگل تا Gear VR سامسونگ به‌زودی رقیبی جدی را در بازار خواهند داشت.

بر اساس گفته‌های بروس هریس، هدست هولولنز قادر است نرم‌افزار توسعه یافته بر پایه پلتفرم یونیورسال را اجرا کند؛ نرم‌افزار‌هایی که بر روی گوشی، تبلت، پی‌سی و کنسول بازی ایکس‌باکس اجرا می‌شوند و می‌توانند با هدست مخصوص مایکروسافت در راستای خط دید شما به صورت شناور قرار گیرند. با نرم‌افزار‌های هولوگرافیک، مایکروسافت سعی دارد شیوه فکر کردن ما درباره پردازش، بهره‌وری و ارتباطات را تغییر دهد.

به گفته مایکروسافت، قابلیت‌های هولولنز محدودیت نداشته و با بهره‌گیری از آن قادر خواهید بود دنیای مجازی را به واقعیت تبدیل کنید. هرچند برقراری ارتباط این محصول با کنسول بازی ایکس‌باکس می‌تواند انقلابی در صنعت گیم ایجاد کند، با این حال هولولنز هم‌اکنون در عرصه‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالب دیگر اینکه اطلاعات نمایش داده شده توسط این هدست را می‌توان با افراد دیگری که از آن استفاده می‌کنند نیز به اشتراک گذاشت؛ این امر باعث افزایش کارایی هولولنز در کارهایی گروهی خواهد شد.

در همین حال مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده که پیش‌فروش نسخه توسعه‌دهندگان این محصول خارق‌العاده از فردا، 11 اسفندماه با قیمت سه هزار دلار آغاز خواهد شد. البته ناگفته نماند که نسخه توسعه‌دهندگان هولولنز با اطلاعات ویدیوی آموزشی رابط برنامه‌نویسی، نسخه سازگار اسکایپ و 4 بازی ابتدایی به نام‌های Fragments، Young Conker، RoboRaid و Apparently در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

از جمله سخت‌افزاری اختصاصی این محصول می‌توان به تراشه x86 ساخت اینتل با فرکانس 60Hz، دو گیگابایت حافظه رم،64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، دوربین سنجش عمق، دوربین 2 مگا پیکسلی برای تصویری برداری، باتری داخلی با عمر شارژ 2 الی 3 ساعته، بلوتوث ۴.۱ و سنسورهای پیشرفته‌ای که اطلاعات را در مورد آن چه که شما انجام می‌دهید و همچنین محیطی که در آن قرار دارید، دریافت می‌کند اشاره کرد.

arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. شاهین می‌گوید

    ۳۰۰۰۰۰سی صد هزار
    مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟