رزبری پای 3 همزمان با چهارمین سالگرد تولد Raspberry معرفی شد

اگر از علاقمندان به برنامه‌نویسی یا روباتیک هستید حتماً Raspberry Pi را می‌شناسید. این کامپیوتر کوچک حالا به مناسبت چهارمین تولدش با مشخصات و امکانات بیشتر آپدیت شده است.

0

رزبری پای 3 دو تغییر عمده را نسبت به نسل دوم این مینی پی سی به همراه دارد. پردازنده این مدل حالا مدل Broadcom BCM2837 با 4 هسته پردازشی 64 بیتی 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A53 کار می‌کند که نسبت به نسل قبل 50 تا 60 درصد و نسبت به نسل اول هم 10 برابر سریع‌تر است.

تغییر مهم بعدی رزبری پای 3 اضافه شدن وای‌فای 802.11n و بلوتوث 4.1 است تا به این ترتیب برای آنلاین کردن آن نیازی به کابل نداشته باشید.بهتر از همه این‌که Raspberry Pi 3 تنها 35 دلار یعنی برابر با نسل قبلی قیمت دارد و اگر به هر دلیل به خرید مدل‌های قبلی هم نیاز داشته باشید رسپ‌بری آن‌ها را کماکان برای فروش عرضه می‌کند.

Raspberry Pi از سال 2012 کار خود را با تعداد اندکی داوطلب علاقمند شروع کرد و از آن زمان تاحالا که این شرکت بیش از 60 کارمند تمام‌وقت دارد بیش از 8 میلیون دستگاه پای فروخته شده و این دستگاه هنوز هم انتخاب اول برنامه‌نویسان و مهندسان روباتیک محسوب می‌شود.

منبع raspberrypi
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.