پنج دلیل برای اینکه جی 5 ال‌جی می‌بایست گوشی هوشمند بعدی شما باشد!

بلافاصله پس از اینکه شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی از پرچمداران جدید خود در کنگره جهانی موبایل 2016 رونمایی کردند، حرف و حدیث‌ها پیرامون اینکه کدام یک بر دیگری برتری دارد و یا خرید کدام‌یک، از جهات مختلف توجیه بیشتری دارد آغاز شد.

7

با این تفاسیر، بررسی قابلیت‌هایی که می‌تواند انگیزه شما در خرید این گوشی‌های هوشمند را افزایش دهد، خالی از لطف نخواهد بود. با این بررسی، حداقل می‌توانید با دیدی بازتر به انتخاب گوشی هوشمند جدید خود اقدام کنید. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به قابلیت‌هایی که می‌توانند مشوق‌هایی باشند برای خرید پرچمدار جدید ال‌جی یعنی جی 5.


دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها

Android-Marshmallow

برای بسیاری از کاربران، دریافت سریع به‌روزرسانی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شاید همین دلیل به‌تنهایی بتواند عاملی برای تایید برتری جی 5 بر گلکسی S7 باشد. البته این فرض، برپایه آنچه در خصوص عرضه به‌روزرسانی‌ها برای جی 4 شاهد بودیم شکل گرفته است تا این احتمال وجود داشته باشد که جی 5 به‌روزرسانی نسخه جدید اندروید (Android N) را چندهفته (اگر نگوییم چندماه) زودتر از گلسی S7 و S7 Edge دریافت کند. در طرف مقابل، شرکت سامسونگ عرضه به‌روزرسانی اندروید 6.0 مارشملو را به ‌تازگی برای دستگاه‌های عرضه شده در سال 2015 آغاز کرده و هنوز هم خبری از عرضه این آپدیت‌ها در برخی از کشورها نیست. این در حالی است که فرایند عرضه به‌روزرسانی ال‌جی جی 4 از ماه اکتبر (در کشور لهستان) آغاز شده است. حتی جی 3 که چیزی در حدود دو سال از حضور آن در بازار می‌گذرد نیز در برخی کشورها به‌روزرسانی اندروید 6.0 مارشملو را دریافت کرده است.


باتری قابل تعویض

lg-g5-modular-battery

گلکسی S7، پرچمدار جدید سامسونگ از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی و S7 Edge از باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اگرچه هر دو ظرفیت یادشده، بیشتر از ظرفیت ارائه شده در قالب باتری جی 5 شرکت ال‌جی هستند اما نمی‌توان به‌راحتی از قابلیت تعویض سریع باتری در جی 5 گذشت. از سوی دیگر ظرفیت باتری پرچمدار جدید ال‌جی، 2800 میلی‌آمپر ساعت است که تفاوت آنچنانی با نمونه به‌کارگرفته شده در گلکسی S7 سامسونگ ندارد. علاوه بر این می‌‌توانید از یک باتری شارژ شده به عنوان رزرو استفاده کنید تا هیچ‌گاه با مشکل خاموش شدن گوشی مواجه نشوید. ال‌جی جی 5 از قابلیت شارژ سریع کوالکام (نسخه 3.0) نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید شارژ دستگاه هوشمند خود را در مدت 35 دقیقه به 80 درصد برسانید.


قابلیت‌های ماژولار

با رونمایی از جی 5، تلاش ال‌جی بر این بوده تا گوشی هوشمندی را معرفی کند که به مرور زمان امکان به‌روزرسانی آن وجود داشته باشد. در این راستا می‌توان به بهره‌گیری از قابلیت‌های ماژولار که امکان استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری جانبی مانند دوربین، باتری با ظرفیت بیشتر و البته سیستم صوتی را فراهم می‌کند اشاره کرد. ال‌جی امیدوار است در آینده‌ای نزدیک تعداد تجهیزات جانبی موجود در این لیست را افزایش دهد تا کاربران انتخاب‌های متنوع‌تری داشته باشند.lg-g5-camera-grip-3

باید اعتراف کرد گزینه‌های موجود برای بهبود و توسعه قابلیت‌های جی 5 مطمئنا مورد توجه دوستداران عکاسی و البته مشتاقان کیفیت صدای خروجی بالا قرارخواهد گرفت. افزونه دوربینی نیز جی 5 را به دستگاهی ویژه برای عکس‌برداری سریع و البته مجهز به کلیدهای اختصاصی برای بزرگ‌نمایی و ضبط ویدئویی تبدیل خواهد کرد. این در حالی است که دوربین یادشده را می‌توانید به راحتی با یک دست، نگه دارید. این افزونه 1200 میلی‌آمپر ساعت هم به ظرفیت باتری دستگاه شما خواهد افزود. افزونه صوتی نیز در قالب تجهیز به مبدل دیجیتال به آنالوگ می‌تواند تجربه کاربری در استفاده از محتویات صوتی را به مراتب بهبود بخشد.


دو دوربین مستقل

LG-G5-camera

ذکر کردن این دلیل، تنها از آن جهت نیست که داشتن دو دوربین بهتر از یک دوربین است! بلکه بهره‌گیری از دو دوربین در جی 5 با این هدف انجام شده تا انتخا‌ب‌های بیشتر و مناسب‌تری در عکس‌برداری از صحنه‌های مختلف پیش روی شما قرار گیرد. دوربین 16 مگاپیکسلی با عملکرد فوق‌العاده می‌تواند لحظات شما را به بهترین نحو ممکن ثبت کند. در کنار این دوربین، بهره‌گیری از دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز واید 135 درجه نیز امکان عکس‌برداری با میدان دید وسیع‌تر را فراهم خواهد کرد. بهره‌گیری از سیستم فوکوس خودکار لیزری و کنترلرهای دستی نیز می‌تواند گزینه‌های متفاوتی را برای دوستداران عکاسی با استفاده از دستگاه‌های هوشمند فراهم کند.


باقی نماندن اثر انگشت

در مطلبی که در وب‌سایت دروید لایف منتشر شده، نویسنده از باقی‌ماندن اثرانگشت روی بدنه گلکسی S7 انتقاد کرده است. اگرچه این عیب نمی‌تواند عاملی برای انکار توانایی‌های دیگر یک پرچمدار قدرتمند باشد اما در مقام مقایسه، ال‌جی جی 5 با بهره‌گیری از بدنه تمام فلزی، احساس و ظاهر خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت و اثرانگشت را هم جذب نمی‌کند.

lg-g5-in-hand-2 علاوه بر این، با توجه به استفاده از ترکیب شیشه در قسمت جلو و پشتی گلکسی S7 به‌نظر می رسد دوام و کیفیت ال‌جی جی 5 فلزی در مقایسه با رقیب خود به‌مراتب بالاتر باشد.

Droid-Life

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. Ilia می‌گوید

    سلام ببخشید من گوشی ال جی جی 5 رو دارم خیلی هم ازش راضیم ولی من از دستم افتاد و دکمه خاموش و روشنش خراب شد اثر انگشتش کار می کنه ولی من می خوام اون رو ریستارت کنم میشه بهم بگید البته بدون کلید توی تنضیمات

  2. رضا می‌گوید

    امروزوفردا9و10شهریور95جشنواره الجی برپاشده.G5فول پکیج راقیمت زده1760تومن.بااین قیمت عالیه.بشتابیدتاتموم نشده

  3. Hr10 می‌گوید

    عزیزم شما ناراحتی نخر چرا خون خودتو کثیف میکنی اخه گله من اروم باش اروووووووم

  4. همایون می‌گوید

    میگم خداوکیلی هی میگید ماژور یا لوازم جانبی ال جی هیچ اشاره ای هم به قیمت اونها کردین فقط بلدین حرف بزنید همین در ضمن مردم خودشون بلدن انتخاب کنن شما نمی خواد کاسه داغ تر از اش بشید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوست عزیز هنوز قیمت جهانیش هم از طرف ال جی مشخص نشده

    2. ابوالفضل می‌گوید

      قیمت ال جی5 و دوستاش(لوازم ماژولارش) دومیلیون وصد اعلام شده

  5. Amir می‌گوید

    وای به دلیل آخر
    وااااااااای که اعصاب آدمو خرد میکنه
    نود درصد آدما برا گوشی کاور میگیرن