فیس‌بوک به کمک هوش مصنوعی یک نقشه دقیق از محل زندگی انسان‌ها تهیه کرده است

مأموریت فیس‌بوک مبنی بر آنلاین کردن تمام دنیا باعث به دست آوردن سود غیرمنتظره‌ای برای این شرکت شده است. آزمایشگاه اتصالات آن از تکنولوژی شناسایی عکس برای ساخت نقشه‌های تراکم جمعیتی استفاده کرده است که بسیار دقیق‌تر (با دقت 10 متری) از داده‌های قبلی هستند.

0

در نقشه‌های قبلی، نمونه‌ها به صورت حباب‌های کوچکی نشان داده می‌شدند، اما حالا فیس‌بوک می‌تواند محله‌های مختلف را با جزئیات بیشتری نشان بدهد. راه رسیدن به این هدف تغییر دادن سیستم عصبی فعلی این غول اینترنت بود تا بتواند وجود ساختمان‌ها را در تصاویر ماهواره‌ای به سرعت تشخیص دهد. فیس‌بوک به‌جای نقشه‌برداری از هر گوشه‌ی کره زمین، کافی بود شبکه خود را با 8000 عکس تمرین دهد و بعد هم آن را برای شناسایی قسمت‌های بیشتر آزاد بگذارد.

این تلاش چندان هم نوع‌دوستانه نیست. نقشه‌هایی با جزئیات بالاتر به فیس‌بوک در پیدا کردن مکان‌هایی که به اینترنت قویی‌تری نیاز دارند و اینکه استفاده از چه تکنولوژی (مثل استفاده از پهپادها برای تأمین دسترسی به اینترنت) بهترین پاسخگویی را دارد، کمک خواهد کرد. همچنین می‌تواند به بهبود دسته‌بندی پاسخ‌های اورژانسی کمک کند.

با این‌وجود، شبکه اجتماعی مذکور اطلاعات را تنها برای خودش جمع نمی‌کند. فیس‌بوک در حال همکاری با دانشگاه کلمبیا برای ساخت پایگاه داده‌ای عمومی است که تا پایان سال جاری میلادی برای استفاده آماده خواهد بود. کسب‌وکارها، دولت‌ها، دانشمندان و افراد کنجکاو می‌توانند به کمک این پایگاه داده عمومی درباره مکان‌هایی که مردم در آن‌ها زندگی می‌کنند، اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.