سامسونگ اولین حافظه موبایلی پرسرعت UFS 2.0 را با ظرفیت 256 گیگابایت معرفی کرد

سامسونگ سال گذشته برای اولین بار حافظه‌های فوق پرسرعت UFS 2.0 را در پرچم‌داران خود مانند سری گلکسی اس 6 عرضه کرد. حالا این شرکت پا را فراتر گذاشته و توانسته ظرفیت این حافظه‌ها را به 256 گیگابایت نیز برساند.

1

به ادعای سامسونگ این حافظه‌ها نه‌تنها بسیار سریع‌تر از کارت‌های حافظه microSD هستند بلکه عملکرد حتی بهتری از SSDهای نوع SATA هم دارند. سرعت حافظه‌های جدید تا 850 مگابایت در ثانیه در خواندن و 260 مگابایت بر ثانیه برای نوشتن اعلام شده است. در یک مقایسه سریع‌ترین کارت‌های حافظه جدید سن‌دیسک که به تازگی رونمایی شده‌اند یک‌سوم سرعت این حافظه‌ها را دارند. سرعت عملیات بر ثانیه برای خواندن تصادفی هم 45 هزار IOPS و در نوشتن تصادفی 40 هزار IOPS اعلام شده است.

این چیپ‌های حافظه براساس فناوری V-NAND سامسونگ ساخته شده و نسبت به نسل قبلی حافظه‌های UFS دوبرابر سریع‌تر هستند. به این ترتیب این حافظه‌ها برای محتوای 4K و واقعیت مجازی ایده‌آل بوده و به اعلام سامسونگ گوشی‌های آینده این شرکت به کمک USB 3.0 و حافظه‌های 256 گیگابایتی جدید می‌توانند یک فایل ویدئویی 90 دقیقه‌ای 1080p را تنها در 12 ثانیه منتقل کنند.

به این ترتیب احتمال دارد که گلکسی نوت 6 اولین گوشی هوشمندی باشد که با حافظه 256 گیگابایتی آن هم از نوع فوق پرسرعت عرضه شده و شاید سرانجام سامسونگ تصمیم بگیرد از درگاه USB Type-C در آن استفاده کند.

GSMArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    مهم قیمت زیاد این حافطه ها هست
    که مشکل ساز هست