شارپ پیشنهاد خرید 6.24 میلیارد دلاری توسط فاکس‌کان را به حمایت مالی دولت ژاپن ترجیح داده است

در راستای شایعات قبلی مبنی بر احتمال خرید شارپ توسط  فاکس‌کان، سرانجام ساعاتی پیش یکی مدیران ارشد این شرکت ژاپنی از نهایی شدن قرار داد 6.24 میلیارد دلاری شارپ به فاکس‌کان خبر داد.

1

فاکس‌کان یکی از شرکت‌های فعال در دنیای سخت‌افزار است که یکی از اهدافش ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت پایین است. فاکس‌کان طرف قرارداد دیگر شرکت‌های بزرگ فروش رایانه و قطعات الکترونیکی چون دِل، اپل، سونی، فاکس‌کان پاکارد، نوکیا، موتورولا، مایکروسافت و سیسکو هست و ۷۵ درصد محصولات شرکت آمریکایی اینتل و درصد بسیار بالایی از محصولات کمپانی‌های اپل، دل و صدها شرکت دیگر را تولید می‌کند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، چندی پیش فاکس‌کان که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان نیز شناخته می‌شود پیشنهاد 5.1 میلیارد دلاری در جهت خرید بخش تولیدکننده نمایشگرهای موبایلی شارپ را به مدیران ارشد این شرکت ژاپنی ارائه کرد.

حال به نظر می‌رسد فاکس‌کان توانسته با افزایش رقم پیشنهاد خود به مبلغ 6.24 میلیارد، نه تنها نظر مدیران شارپ را جلب نماید، بلکه رقیب اصلی خود در این خرید یعنی Innovation Network Group را هم از میدان به در کند. لازم به ذکر است که Innovation Network Group، یک هلدینگ زیر نظر دولت ژاپن است که پیش‌تر پیشنهاد کمکم 2.4 میلیارد دلاری را به شارپ ارائه کرده بود.

در هر حال بدیهی است که با نهایی شدن قرارداد مورد بحث دیگر نمی‌توان شارپ را یک شرکت ژاپنی دانست، زیرا سهامدار اصلی آن زین پس تایوانی‌ها هستند. البته شنیده می‌شود که دولت ژاپن قصد دارد به منظور جلوگیری از اخراج وسیع کارکنان کارخانه جات شارپ مستقر در این کشور، به قرار داد شارپ با فاکس‌کان ورود پیدا کند.

در انتها نیز باید یادآور شویم که سامسونگ در سال 2013 با سرمایه‌گذاری 111 میلیون دلاری در شارپ، سهام حدود 3 درصدی این شرکت را خریداری نموده است، با این حال جالب است که اظهار نظری از سوی کره‌ای‌ها در رابطه با قرارداد فروش شارپ به فاکس‌کان شنیده نمی‌شود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    تیتر با موضوع یکمی فرق داره ها