اینها بهترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در نمایشگاه MWC 2016 هستند

در کنگره جهانی موبایلِ امسال شرکت‌های مختلفی از جمله سونی، سامسونگ ال‌جی، اچ پی و … در مقابل هم صف‌آرایی کردند. در طی 3 روز برگزاری این نمایشگاه ما در فارنت، تمامی اخبار محصولات معرفی شده در کنگره جهانی موبایل بارسلونا را به طور ویژه پوشش دادیم، با این حال اگر تاکنون موفق به دنبال کردن آن‌ها نشده‌اید با ما در ادامه همراه باشید تا به طور مختصر مروری داشته باشیم بر بهترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در MWC2016.

3

اچ پی Elite X3

elitex3-2

گوشی هوشمند Elite X3 را می‌توان قدرتمندترین گوشی هوشمند مبتنی بر ویندوز و شاید قوی‌ترین محصول ارائه شده در زمینه گوشی‌های همراه  در کنگره جهانی موبایل دانست که صرفاً برای استفاده اهالی کسب و کار طراحی شده است.این محصول دارای یک Desk Dock اختصاصی بوده که از طریق DisplayPort امکان اتصال گوشی را به نمایشگرهای بزرگ‌تر و یا توسعه‌دهنده موبایل 12.5 اینچی این شرکت را می‌دهد.

علاوه بر این گوشی هوشمند HP Elite x3 از نمایشگری 6 اینچی با وضوح تصویر 2K، پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 820، واحد پردازش گرافیکی آدرنو 530، 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دائمی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسکن اثرانگشت، سنسور عنبیه چشم، پشتیبانی از دو سیم‌کارت به طور همزمان در شبکه LTE، درگاه USB-C، باتری 4150 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین اصلی 16 مگا پیکسلی و دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی و پشتیبانی از شارژر وایرلس بهره می‌برد.


جی 5 ال‌جی

LG-G5-reveal

این گوشی از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 کوالکام با 4 هسته سفارشی Kryo و پردازنده گرافیکی عالی Adreno 530 بهره می‌برد که تا 40 درصد نسبت به نسل پیش سریع‌تر عمل کرده بدون این‌که مشکلات گرمای بیش از حد آن را داشته باشد. این گوشی همچنین به 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و خوشبختانه درگاه کارت حافظه نیز برای افزایش آن وجود دارد. جی 5 از یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی و اندروید 6.0 مارشملو بهره‌مند است.

LG-G5-modules

همان‌طور که در شایعات داشتیم جی 5 به دو دوربین در پشت مجهز است. دوربین 16 مگاپیکسلی با زاویه دید 78 درجه و دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه 135 درجه. ال‌جی دوربین دوم را وسیع‌ترین زاویه دید در میان تمامی گوشی‌های هوشمند اعلام کرده و ادعا می‌کند زاویه دید آن 1.7 برابر بیشتر از گوشی‌های کنونی و 15 درجه بیشتر از زاویه دید چشم انسان است.


سامسونگ گلکسی اس 7 و اس 7 اج

samsung-galaxy-s7-Edge

در ساخت گلکسی اس 7 و اس 7 اج به طور فاحشی از زبان طراحی به کار رفته در گلکسی اس 6 پیروی شده با این حال به نظر می‌رسد ضخامت بدنه نسبت به سال گذشته کمی افزایش یافته است.پرچمدار 2016 سامسونگ از نمایشگری 5.1 اینچی بدون حاشیه از نوع Super AMOLED و با رزولوشن QHD بهره می‌برد، این در حالی است که نسخه صفحه خمیده آن دارای نمایشگری 5.5 اینچی با همین وضوح تصویر است.

طبق شایعات از پیش درز کرده، پرچم‌دار جدید سامسونگ در سینه میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 820 به همراه واحد پردازش گرافیکی آدرنو 530 و 4 گیگابایت حافظه رم بوده با این حال نسخه‌ای خاص از آن نیز به مدلی ارتقا یافته از سری اگزینوس مجهز خواهد شد.هر دو مدل گلکسی اس 7 در قاب پشتی میزبان دوربینی 12 مگا پیکسلی با قابلیت Dual Pixel و  OIS هستند، این در حالی است که همچون سال گذشته به استفاده از دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی در قاب جلویی بسنده شده است.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌دار 2016 شرکت سامسونگ می‌توان به حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی، باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی، دارا بودن گواهینامه عایقی IP68 و بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید 6 مارشملو مجهز به رابط کاربری تاچ ویز اشاره کرد.


سونی اکسپریا X Performance

Xperia-X-Performance

شرکت ژاپنی سونی با معرفی گوشی‌های سری X در نمایشگاه MWC2016، به طور رسمی به تولید سری محبوب Z خاتمه داد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بسیاری در این نمایشگاه منتظر رونمایی از گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 از سوی این شرکت بودند با این حال با سه مختلف از سری اکسپریا ایکس روبه‌رو شدند.

Xperia-X-Performance-Black

در هر حال این گوشی که پیش از این تصاویری از آن با نام Xperia PP10 منتشر شده بود به صفحه‌نمایشی 5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی 1080p مجهز است و با وجود شباهت به سری Xperia Z به جای شیشه در پشت از فلز برس خورده استفاده کرده است.اکسپریا X Performance به چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 با 4 هسته سفارشی Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno 530 مجهز شده است که آن را از نظر کارایی حتی بالاتر از Xperia Z5 Premium قرار خواهد داد. دوربین 23 مگاپیکسلی این گوشی با کمک فوکوس هیبریدی (کنتراست و PD) به سرعت فوکوس عالی 0.1 ثانیه دست پیدا کرده است.


شیائومی Mi 5

Xiaomi-Mi-5 (1)

Mi 5 را باکیفیت‌ترین و شکیل‌ترین گوشی ساخت این شرکت دانست که با بهره‌گیری از نمایشگر بدون حاشیه و بدنه‌ای یکپارچه سرامیکی با گوشه‌هایی گیرد احساس در دست‌گیری یک گوشی لوکس را به افراد القا می‌کند.این محصول  از نمایشگری 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و چگالی تصویر 451 ppi بهره می‌برد که توسط گوریلا گلس 4 از آن محافظت شده است.

علاوه بر این پرچمدار جدید شیائومی از تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 820 که از 4 هسته سفارشی Kryo و پردازنده گرافیکی عالی Adreno 530 بهره می‌برد و به ادعای شرکت سازنده 40 درصد نسبت به نسل پیش سریع‌تر عمل کرده بدون این‌که مشکلات گرمای بیش از حد آن را داشته باشد، به همراه 4 گیگابایت حافظه رم  از نوع LPDDR4 قلب Mi 5 را به تپش درآورد.


Zopo Speed 8

Zopo-Speed-8_2

گوشی هوشمند Zopo Speed 8 از نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد و همان‌طور که گفته شد به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد در سینه میزبان پردازنده ده هسته‌ای Helio X20 که بر پایه معماری 46 بیتی توسعه یافته در کنار واحد پردازش گرافیکی Mali-T880، چهار گیگابایت حافظه رم است.

Zopo-Speed-8_5

از دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند Zopo Speed 8 می‌توان به 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دائمی، دوربین اصلی 21 مگا پیکسلی مجهز به ، دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 مجهز به فلاش LED، سنسور اثر انگشت، درگاه یواس‌بی Type-C، باتری 3,600 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به فناوری شارژ سریع و NFC اشاره کرد.


Meizu Pro 5

meizu-pro5-officialMeizu Pro 5 از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی سوپر آمولد 1080p با اندازه رزولوشن  1080 در 1920 پیکسل و تراکم پیکسلی 387 PPI با شیشه Gorilla Glass 3 از کارخانه Corning بهره می‌برد.این دستگاه در دو مدل موجود خواهد بود، اولین مدل دارای 3 گیگابایت رم LPDDR4 و 32 گیگابایت حافظه داخلی و دومین مدل دارای 4 گیگابایت رم LPDDR4 و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.

Meizu-PRO-5_24

این پردازنده در تمام پرچم‌داران سامسونگ که امسال عرضه شدند وجود دارد. این چیپست از پردازنده گرافیکی Mali T760 بهره می‌برد و با پروسه تولید 14 نانومتری ساخته شده است.علاوه بر این در پشت این گوشی هوشمند دوربین 21 مگاپیکسلی (حسگر IMX230 از سونی با دیافراگم f/2.2) به همراه فلش ال‌ای‌دی دوتایی و فوکوس خودکار لیزری قرار دارد.


لومیا 650

Lumia-650-microsoft

اگرچه این محصول باکیفیت مایکروسافت پیش‌تر به صورت رسمی معرفی شده است، با این حال در کنگره جهانی موبایل بارسلون برای اولین بار شاهد در معرض دید عموم قرارگیری آن بودیم. به طور خلاصه از جمله مشخصات سخت‌افزاری لومیا 650 می‌توان به 5 اینچی از نوع AMOLED و با وضوح 1280 در 720 پیکسل، تراشه اسنپ‌دراگون 212 با 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت حافظه رم، دوربین‌های 8 مگا پیکسلی در قاب پشتی و 5 مگا پیکسلی در قاب جلو، حافظه داخلی 16 گیگابایتی، پشتیبانی از کارت حافظه و 2000 میلی‌آمپر ساعت باتری اشاره کرد.


آلکاتل Idol 4S

Alcatel-OneTouch-Idol-4S

Idol 4S صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر دارد و 5.5 اینچ است این صفحه‌نمایش از وضوح QHD AMOLED بهره می‌برد. از طرف دیگر Idol 4S به چیپست اسنپ‌دراگون ۶۵۲ مجهز است و ۳ گیگابایت رم به همراه 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی در این گوشی تعبیه شده است.

محصولات جدید آلکاتل از لحاظ نرم‌افزاری هم چیزی کم و کسر ندارند و از اندروید 6 مارشملو بهره می‌برند.علاوه بر این دوربین اصلی Idol 4S از سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد در حالی که دوبین سلفی این گوشی هوشمند 8 مگاپیکسلی است.


Cat S60

CAT-S60-thermal

Cat S60 به دوربین حرارتی C2 از شرکت FLIR مجهز است که به گوشی امکان می‌دهد تا اختلاف دمای محیط را به صورت تصویر و با کمک دوربین نمایش دهد. از جمله مشخصات سخت‌افزاری این محصول که به طور پیش‌فرض از اندروید 6 بهره می‌برد می‌توان به صفحه‌نمایشی 4.7 اینچی و HD با پوشش گوریلا گلس 4، پردازنده میان‌رده اسنپ‌دراگون 617،  سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌های 13 مگا پیکسلی در پشت با دو فلش LED و 5 مگا پیکسلی در جلو و باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

علاوه بر این Cat S6 می‌تواند سقوط روی سطح بتنی را از 1.8 متری تحمل کرده و تا 5 متر زیر آب برای یک ساعت دوام بیاورد. این استاندارد ضدآب حدود سه برابر بیشتر از استانداردهای ضدآب گوشی‌های فعلی مانند اکسپریا زد 5 است.

pocket techradar

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    از همه بهتر فقط الجیه

  2. Amir می‌گوید

    آینده لومیا و ویندوز دیدنیه

    1. mahdi می‌گوید

      تو هم کُشتی خودتو با این وین فون