پنج قابلیت که باعث برتری جی 5 ال‌جی در برابر آیفون 6S اپل شده است

بالاخره پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی G5 با ظاهری تغییریافته به اینجا رسیده است. از زبان طراحی پیشینیان خود خارج شده و با پوششی کاملاً فلزی برای علاقه‌مندان آماده شده و به جای سعی در تعریف جدید گزینه‌های مرسوم، با آن‌ها همراه شده است. بااین‌وجود قابلیت‌های بهبودیافته زیادی هم دارد که طبیعتاً از گوشی‌های برتر ال‌جی نشأت می‌گیرند. مثل مفهوم دوربین دوگانه، حسگر اثرانگشت یا دکمه پاور در پشت گوشی و صفحه‌نمایشی که همیشه روشن است.

20

طبیعتاً مقایسه‌ای بین غول جدید ال‌جی و رقیبان آن صورت خواهد گرفت؛ مخصوصاً گوشی همیشه مشهور اپل iPhone 6s. حالا اینکه چه گوشی برای چه شخصی مناسب باشد کاملاً به خود فرد و سلیقه‌هایش بستگی دارد، اما LG G5 امکاناتی را ارائه می‌دهد که چه ازلحاظ تئوری و چه ازلحاظ تجربی بی‌شک بهتر هستند. امروز 5 مورد از این برتری‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم، با فارنت همراه باشید!

باتری جداشدنی

Removable-battery

کمتر دیده می‌شود که یک کاربر معمولی، باتری اضافه‌ای را با خود حمل کند؛ اما کسی که بیشتر اوقاتش میان تکنولوژی و انواع گجت‌ها سپری می‌شود از جاسازی منبع تغذیه‌ای تازه و پر در گوشی‌اش لذت خواهد برد. البته پاوربانک‌ها هم جالب هستند، اما در مقایسه با یک باتری نازک گوشی که به راحتی در هر کیف یا جیبی جا می‌شوند، بزرگ به نظر می‌رسند.

رزولوشن صفحه‌نمایش بیشتر و بزرگ‌تر

G5 به صفحه‌نمایش 5.3 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 مجهز شده است که باعث شده به تراکم پیکسل خوشایند 554 برسد. با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 70 درصدی، گوشی چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد.

Bigger-higher-resolution-display

شاید آیفون 6s جمع و جورتر باشد، اما دارای صفحه‌نمایش 4.7 اینچی است که هنگام سریع تایپ کردن یک پیام با دو انگشت شست یا دیدن عکس و ویدئو، از کاربر توجه و دقت بیشتری را می‌طلبد. رزولوشن کمتر 750 در 1334 هم دارد که باعث می‌شود گوشی به تراکم پیکسل 326 PPI برسد.

افزایش حافظه داخلی به کمک microSD

دوباره امکانات حافظه‌ای نه چندان مشهور آیفون، که در آن کاربر برای رفتن فراتر از مرز 16 گیگابایتی حافظه، باید حدود 100 دلار هزینه بیشتری بپردازد.

Storage-can-be-expanded-with-microSD

LG G5 نه‌تنها با حافظه داخلی 32 گیگابایت آماده‌به‌کار است بلکه می‌توان در صورت نیاز کارت حافظه‌ای تا 2 ترابایت هم به آن اضافه کرد! زیبایی اندروید در اینجا مشخص می‌شود.

صفحه‌نمایش همیشه روشن

هرکس که از اندروید به آیفون مهاجرت کرده باشد می‌داند که هیچ راهی برای دیدن نوتیفیکیشن‌های جدید وجود ندارد، مگر اینکه گوشی را بردارید و صفحه‌نمایش را خود روشن کنید. شاید وقتی در حال خواندن درباره این ویژگی هستید بی‌اهمیت به نظر برسد، اما در عمل اینکه تنها با نیم‌نگاهی بفهمید چه چیزی انتظارتان را می‌کشد بسیار راحت‌تر خواهد بود.

Always-on-display

چندی است که گوشی‌های هوشمند اندروید با استفاده از چراغ‌های چندرنگ LED به کاربرانشان اطلاع می‌دهند که آیا چیزی نیازمند توجه آن‌هاست یا خیر. حالا LG G5 با استفاده از صفحه‌نمایش همیشه روشن کارها را یک مرحله بالاتر برده است. قسمت کوچکی از صفحه‌نمایش به شما نشان می‌دهد که دقیقاً چه برنامه‌هایی نوتیفیکیشنی را برای نشان دادن به شما در آستین دارند. حالا دیگر نیازی به تعامل به گوشی نخواهد بود، تنها با یک نگاه از آن‌ها مطلع می‌شوید.

ماژول‌ها و دوستان

ال‌جی می‌خواهد که دوباره تجربه‌ای نو و لذت‌بخش را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد، به همین علت به دنبال راه‌هایی برای گسترش تجربه کاربر و دخالت دادن سلیقه کاربران یا سفارشی‌سازی است. ارائه ماژول‌ها یکی از قسمت‌های این معادله است.

Modules-and-Friends

در حال حاضر دو ماژول برای استفاده کاربران وجود دارد. یکی از آن‌ها ماژول CAM Plus برای دوربین گوشی است که کنترل‌های مکانیکی را به آن اضافه می‌کند و باتری 1200 میلی‌آمپری هم درون خود دارد که مطمئناً لبخندی به لبان دوست داران عکس و عکاسی خواهد نشاند. دومین ماژول یک مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ از کمپانی Bang & Olufsen است که دوست داران موسیقی از داشتن آن لذت خواهند برد. ال‌جی همچنین دستگاه‌های «دوست» را ارائه خواهد داد که دستگاه‌هایی نظیر هدست واقعیت مجازی که کاربر نیازی به قرار دادن گوشی خود در آن ندارد، و پهپاد توپی متحرکی که در آن دوربین دارای آی‌پی هم جایگذاری شده و می‌توان از آن برای تفریح یا تأمین امنیت خانه استفاده کرد، هستند.

نکته اضافی: شکاف‌های آنتن درون بدنه گوشی جا گرفته‌اند

معمولاً آیفون به خاطر خطوط پلاستیکی آنتن در پشت این دستگاه مورد تمسخر قرار گرفته است. این ویژگی به سلیقه هر شخص بستگی دارد و برخی به وجود آن‌ها اهمیت نمی‌دهند و دیگران به این خطوط عادت کرده‌اند؛ اما برای بسیاری از کاربران وجود این خطوط ناخوشایند هم هست.

Bonus-Antenna-slits-integrated-into-the-body

جالب است که ال‌جی به حذف آن‌ها اقدام کرده و شکاف‌های آنتن را درون گوشی قرار داده تا از دید پنهان بمانند. احتمالاً ناب‌گرایان یا طرفداران پوریسم از این انتخاب در طراحی لذت خواهند برد!

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

20 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    سلام دوستای گلم من خودم 5 اس داشتم گوشی خوبی بود خیلی خوب اما یسری مشکلاتم داشت راستش الان به اصطلاح تب اندروید فراگیر شده منظورم داخل نرم افزار هاست اولین مشکل من دیدن ی سری بازی و نرم افزار وق العده اندرویدی بود ک باید دست بقیه دستام میدیدم و آبدهن قورت میدادمو حسرتش میخوردم…
    چرا ؟ چون سیستم عاملش فرق داره!
    ی بلوتوث ساده نمیتونستم بکنم ک با فراگیر شدن تلگرام باز بهتر شد اونم با اینترنت اما مشکل سرجاش بودذ فقط کلک رشتی حساب میشد تلگرام یا وایبر
    هزینه سنگین لوازم جانبی – ریختن نرم افزار نزدید 150 پول نرم افزارای دادم ک واس گوشی های اندروید با 13 هزارتومن میریختن
    بعد از چند سال باز خدا زد پس کلم رفتم 6اس گرفتم
    ی هفته نگذشته بود ک به خول بودن خودم پی بردم ک چرا بازم رفتم سراغ اپل؟؟
    الان نوت 5 گرفتم 5 ماهه ک دارم لذت میبرم داشتن ی گوشی همه فن حریف تازه فهمیدم چرا دستام فحش میدادن بهم ک بابا بنداز دور اینو این فقط مال آرمریکاس ک خرجی واسشون نداره ن واس ما ک تحریمیم!
    من نمیگم سامسونگ بخرید میگم دنیای اندرود بی انتهاست اما آی هو اس دنیاش یه سقفی داره…..

  2. پوریا می‌گوید

    در یک جمله بگم الجی رو از دست ندید چون بهترین کیفیت و بهترین گوشی با مناسب ترین قیمت هست و هزینه زیادی برای گوشیهای اپل نکنید!!

    1. نوید می‌گوید

      اس6 هم خیلی خوبه…نمیدونم چرا جی5 نور صفحه نمایشش کمه؟؟!!

      1. ام اچ می‌گوید

        این یکی رو موافقم ولی اثلا در اون حد کم نیست که اذیت کنه

  3. پوریا می‌گوید

    سلام من با این مقایسه موافق نیستم چون آیفون ۶ اس در حد گوشی جی ۵ نیست
    اصلا درحد مقایسه نیست
    ویژگیهاش رو که خودتون لطف کردید گفتید
    حالا بنده به عنوان یه کاربر نظرم اینه :
    اول اینکه گوشیهای اپل از کشور ایران پشتیبانی نمی کنند.
    بنده خودم همه جور گوشی داشتم و با همه کار کردم چون خودم هم تو کار گوشی هستم.
    اول اینکه دوربین و صفحه نمایش گوشی جی ۵ خیلی بهتر و با کیفیت تر از ۶ اس هست دوربین جی ۴ حتی با کیفیت تر از ۶ اس هست
    صفحه نمایش ایفون هم که فقط نور داره و کیفیتش در حد جی ۵ نیست با اون رزولوشن.
    قابلیت های گوشی که خب همین صفحه نمایش روشن که تو وی ۱۰ هم شاهدش بودیم و قابلیت فوق العاده ایه.
    قابلیت اتصال کارت حافظه تا دو ترابایت!!!
    و باطری جدا شدنی، خب ممکنه یکی نیاز داشته باشه یه باطری اضافه داشته باشه تا به راحتی وقتی شارژ گوشی تموم شد یه باطری پر بزنه.
    و قابلیت افزودن ماژول به دستگاه که یه فناوری جدیده.
    و سایر ذکر شده.
    حالا ایفون که دریای محدودیته
    و نه بلوتوث داره نه از کارت حافظه پشتی بانی میکنه
    نه امکانات و قابلیت هایی داره
    بقول معروف فقط کلاس داره اونم بخاطر هزینه زیادی که براش میکنن
    همین اپل آیدی که خیلی از دوستان میرن میخرن کسی که ساخته رمز شما دست اون شخص و به راحتی دسترسی به اپلیکیشن های شما پیدا میکنه و میتونه هک کنه گوشی تون روپس نگید آیفون امنیت داره!!!
    در ضمن بعضی از دوستان یجور میگن گوشیهای اندروید هک میشه انگار حالا ما رعیس جمهوری که گوشیمون رو هک کنند
    سایز ایفون ۶ اس هم اصلا خوب نیست
    بعلاوه قیمت بالای گوشی!!!
    حتی سایر گوشیهایی مثل اچ تی سی۱۰ بلک بری پریو و .. ارزش خرید بالاتری دارن نسبت به آیفون چون قابلیت های منحصر به فردی دارند

    1. میلاد می‌گوید

      منم الجی میخریدم تعریف میکردم الجی تازه گوشی هوشمند داده بیرون هنوزامتحانشو پس نداده

  4. Mehrab می‌گوید

    من هم G2 داشتم هم G4 ،جفتشون فوق العاده بودن و G5 هم قطعا عالیه اما الان رفتم سراغ آیفون 6s
    تو قسمت نظرات بحثای خنده داریو دیدم و حتی مقایسه G5 با 6s به هیچ وجه صحیح نیست،مزیتای G5 فوق العادس اما باید با برندای اندرویدی مقایسه بشه نه با 6s ،این دوتا گوشی زمین تا آسمون فرق دارن و کسایی مقایسشون میکنن که اطلاغات پیش پاافتاده ای از گوشی دارن!بستگی داره گوشیو برا چی بخوای و انتظارت از گوشی وی باشه!دید و خواسته همه آدما به گوشی متفاوته ولی در حالت کلی برند LG و در حال حاضر G5 بهترین گوشی اندرویدی هست و هرکی چیزی جز این بگه در اشتباهه

    1. محمد مهدی می‌گوید

      من با نظر دوستمون موافقم هرکدام واسه چیزی ساخته شده ولی از نظر من LG G5 از آیفون 6Sو سامسونگ S7بهتره و امکانات بیشتری داره آیفون فقط واسه کلاس گذاشتن خریداری میشه. البته این نظر شخصی منه هرکسی عقیده ای داره

  5. Amin می‌گوید

    شکاف های آنتن اپل خیلی خوشگل هستن و حالا میبینیم که سامسونگ هم از این شکاف ها استفاده میکنیه اگه قرار باش اینقدر هزینه کنم که دستم ی گوشی اندرویدی بیاد میدم به ی گوشی تک اگه از اندروید خوشت میاد خوب میشه با 300 ،400تومن هم ی گوشی اندرویدی گیرت بیاد و واقعا این خیلی مسخره بازی که پول ی گوشی و میدی و دوباره باید براش دوتا ماژول تهیه کنی برای باطری هم که اگه با اپل درست استفاده کنی تا سه سال بدون مشکل برات کار میکنه بعد سه سال هم گوشی جدید اپل رو میخری
    این کاقعا مسخرس که هر سال که ی گوشی میاد (به جز سامسونگ که هر سال چهار پنج تا میده ) قبلی ها دور ریخته میشه واقعا الان داریم میبینیم که هنوز اپل داره 5 اس رو هم پشتی بانی میکنه واقعا توی ایران آدما فک میکنه اپل فقط پشت آینه کاربرد داره ولی واقعا این طور نیست اگه اپل دستت بگیری دیگه دست به گوشی دیگه ای نمیزنی من خودم اس 4 دارم و اندروید شما هم که این گوشی رو بخرید اندروید همین برتری اپل رو ثابت میکنه

  6. محمد می‌گوید

    من ایفون ندارم m8 دارم ولی بیاین منطقی به قضیه نگاه کنیم
    1 – باتری قابل تعویض ! واقعا جالبه که هنوز باتری قابل تعویض رو مزیت میدونن ! این قابلیت برای 5 سال پیش مزیت بود نه الان که دیگه تقریبا همه گوشی ها باتری هاشون تعویض نمیشن !
    2 – روشن بودن صفحه درسته چیز خوبیه ولی متاسفانه باتری زیادی مصرف میکنه
    3 – کارت حافظه هم که دیگه واقعا مسخرس ! اخه دوره زمونه ای که همه گوشی ها حافظه 32 و 64 دارن دیگه کارت حافظه به چه درد میخوره !
    4 – رزولوشن بالا هم زیاد کارایی نداره و بیشتر تبلیغاتی هست – چون چشم از یه حدی به بعد رو نمیتونه ببینه !
    یه نکته هم نباید یادمون بره ، اینجا ایرانه و هنوز برند اپل بالاترین کلاس رو داره – حتی شما بهترین گوشی الجی رو هم بگیرین مردم فقط میگن الجی هست نمیگن G5 هست !

  7. مهیار علوی می‌گوید

    متاسفانه دارندگان اپل نگاه تعصبی به گوشی دارند ودر ایران فقط بخاطر خودنمایی ،کلاس گذاشتن اپل میخرن در صورتی که اصلا کارکرد با اپل را نمیدارن ،این 5 مزبت واقعا چشم گیر است مخصوصا باطری قابل تعویض چون باطری بلاخره بازدهی شارژی آن تمام میشود ونیاز به تعویض باطری دارید

  8. نوکیای بی رقیب می‌گوید

    جالب بود ولی مسخره،
    اپل همیشه استاندارد هارو در نظر میگیره،مثل کمپانی های دیگه یه قابلیت بدون کاربرد نمیزاره رو محصولاتش،
    ۱.صفحه نمایش همیشه روشن،اولین گوشی که دیدم این قابلیت رو داشت نوکیا ان۸ بود،که اونم مال ۶سال پیشه،
    ۲.کارت حافظه،کارت حافظه باعث میشه گوشی کُند بشه،واسه اینه که اپل رو آیفون ها و آیپد هاش استفاده نمیکنه.
    ۳. رزولوشن صفحه نمایش،رزولوشن هرچی بیشتر باشه صفحه نمایش هم باید بزرگتر باشه،الان هم از یه صفحه نمایش ۴.۷اینچ انتظار ندارید که رزولوشن4k داشته باشه،استاندارد صفحه نمایش های موبایل۴.۷ اینچه و استاندارد فبلت ها هم ۵.۵اینچ برا همینه که آیفون۶اس ۴.۷اینچه،
    ۴.شکاف های آنتن،اینها جزو تزیین های آیفون ها هستن،اگه بخواییم دقیق مقایسه کنیم آیفون۴و۴اس رو نگاهی بندازید خودتون متوجه میشید،
    ۵.باتری جدا شدنی،مسخره ترین قابلیتی که تاحالا دیدم،من خودم ۲تا گوشی دارم که باطری هاشون جدا نمیشن،یه لومیا ۹۳۰و یه نوکیا ان۸دارم،که خوشبختانه تو ان چند سال نه مشکل باطری پیدا کردن نه احتیاجی با در آوردن باطری داشتن،چون با استفاده ی صحیح احتیاجی به تعویض باطری نیست،
    از هرکی ایراد بگیرید از استیو جابز نمیتونید ایراد بگیرید،

  9. علیرضا می‌گوید

    من g3دارم عالیه
    بهتر از این نمیشه
    ولی دلم g5خواست!

    1. Amir می‌گوید

      پولتو الکی خرج این گوشیا نکن
      از جی 5 چه انتظاری رو داری که جی 3 نتونه انجام بده

  10. هیمن می‌گوید

    سلام؛ خسته نباشید؛
    بسته بودن آی او اس بزرگترین مزیت آیفونه
    این قابلیت باعث شده که نشه گوشی رو براحتی هک کرد.
    گوشی اندرویدی هر قدر هم مدلش بالا باشه، باز میشه یه رام کاستوم روش نصب کرد و امنیتشو دور زد.
    در مورد باتری و رم؛ باتری جدا شدنی در واقع چندان مزیت بزرگی نیست؛ باتری نوکیا 1100 هم جدا میشه خب. اما رم رو موافقم. گوشی رم خور خیلی کاره آدمو راه میندازه مخصوصا وقتی از USB OTG هم استفاده کنیم.
    در ضمن مقایسه ی آیفون 6 اس با این مدله ال جی درست نیست؛ این گوشی رو باید با آیفون 7 مقایسه کرد.

    1. Amir می‌گوید

      نظرت در مورد باتری خیلی جالبه در حالی که باتری گوشی خودم هم جدا نمیشه
      ولی خیلی مخالفم

  11. محمدرصا می‌گوید

    آیفون جز برای کلاس گذاشتن مزیت دیگه ای نداره. یه مشت محدودیت…

    1. Amir می‌گوید

      با محدودیت موافق نیستم
      این حرف کسایی هست که ازش سر در نمیارن
      ولی
      واقعا فکر میکنن کلاس داره و داشت تا زمان آیفون 4 فقط

  12. Amir می‌گوید

    از این پنجتا 4 تاش رو خمیشه میگن
    نویسنده ها خسته نمیشن از این مقایسه های مسخره

  13. arman می‌گوید

    فارنت عزیز من 2 ساله که با شما آشنا هستم و همیشه بهتون سر میزنم…امروز خواستم تشکر کنم ازتون…نسبت ب رقبای مشهور مثل زومیت و دیجیاتو مطالبتون خیلی کاربردی و قابل اعتماد تره..بارها شده که یه موضوع یکسان رو تو هر 3 سایت چک کردم و اکثر اوقات توضیحات و نوشتار شما خیلی کامل تر و درست تر بوده
    در ضمن زیر هر پست هم یه مشت بچه مدرسه ای باهم دعوا ندارن…اطراف هر پست هم 16 تا آگهی نیست !
    در مجموع خیلی ازتون راضی ام و از دید من بین سایتهای آی تی ایران بهترین هستید